szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ha cége még nem tud egy egész marketinges csapatot foglalkoztatni, akkor érdemes átgondolnia, mik azok a feladatok, amelyeket házon kívül meg lehet oldani.

Az ütős termék, vagy az ügyfélbarát, kiváló szolgáltatás is kevés lehet önmagában a megfelelő marketing támogatás nélkül, hiszen hiába jó valami, ha az nem jut el a célközönségéhez. Azonban egy kisebb vállalkozásnál, gyakran nem jut elég kapacitás ennek elvégzésére, és a cégvezető úgy érezheti, hogy a marketing csak egy szükséges rossz, ami csak viszi a pénzt. Ilyenkor érdemes elgondolkodni az egyes feladatok kiszervezésén – olvasható a Bisnode blogján.

Ma már szinte bármit ki lehet szervezni, nagyon sok vállalkozás szakosodott az egyes részfeladatokra, és minden vállalkozásnál van olyan szakterület, amelyet ki is kell szervezni, hacsak nincs egy tökéletesen rátermett kolléga a feladatra.

Jellemzően ilyen lehet a stratégiai tanácsadás. Egy külsős szakértő sokkal könnyebben bújik a vásárló bőrébe, könnyebben rávilágít olyan kulcsproblémákra, amelyek ügyfeleit is foglalkoztatják. Ráadásul egy marketing szakember segíteni tud abban is, hogy a büdzsét, amelyet a marketingre fordíthat, hogyan tudja a legjobban kamatoztatni.

Az online hirdetési fiókok kezelését is érdemes lehet külsősre bízni, hiszen ezek a rendszerek ma már annyira fejlettek, annyi lehetőséget adnak, hogy napi szinten követni a változásaikat, fejlődésüket nagyon nehéz. Érdemes átgondolni, hogy akar-e értékes emberi erőforrást pazarolni például az Adwords- vagy Facebook-hirdetések menedzselésére. Hiszen ezeket naponta figyelni kell, optimalizálni, hogy a befektetett pénz ne menjen kárba. Gyakran hallani olyat, hogy valaki csalódottan nyilatkozik ezekről a hirdetési rendszerekről, hogy mennyi pénzt költött rájuk és mégsem hozta meg a kellő eredményt. Sajnos a legtöbb esetben azért nem, mert aki menedzselte, nem értett hozzá.

Kisebb vállalkozásoknál, ahol viszonylag stabil a termékpaletta, ugyan csak nagyon sokat lehet spórolni, ha a webes és a grafikus is külsős. Ha ugyanis a munkájukra csak kampányszerűen van szüksége, akkor a járulékos költségek miatt jobban lehet járni, ha egy megbízható alvállalkozó végzi ezeket a feladatokat.

Ugyanide tartozik a közösségi oldalak menedzselése is. A közösségi oldalak adminisztrátori feladatai időigényesek, meg kell tervezni a bejegyzéseket, a képeket, videókat kiválogatni, a szövegeket megírni, a kommentárokat moderálni, válaszolni a kérdésekre, és még nem is beszéltünk a nyereményjátékok szervezéséről. Sokan úgy vannak vele, hogy majd „az asszisztensem vagy valamelyik ügyfélszolgálatos írogat valamit a Facebookra”, ez jól látszik azoknál az oldalaknál, ahol olyan elemi hibákat vétenek, mint hogy magánszemélyes profilt használnak üzleti kommunikációra.

Természetesen a kiszervezés sem egy egyszerű dolog, meg kell találni azt a stratégiai partnert, alvállalkozót, akivel együtt lehet dolgozni, aki gyorsan és talpraesetten bele tudja magát ásni vállalkozásának szakmai kérdéseibe, hogy a marketing ne kidobott pénz legyen, hanem a fejlődés egyik alappillére.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!