szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kedvenc márkáink gyakran ugyanahhoz az érdekkörhöz tartoznak.

A Business Insider összeállítása szerint egy átlagos amerikai vásárlónak csaknem a teljes kiskereskedelmi költését összesen 16 cég kontrollálja. Olyan erős vállalatok ezek, amelyek rengeteg márkával vannak jelen a boltok polcain, és gyakran nem is sejtik a vásárlók, hogy ugyanattól a cégtől származó termékekkel pakolják tele a kosaraikat.

A lap a 2014-es bevételi adatokból, a foglalkoztatottak számából, és a Google News híraggregátornál való szereplésükből állította össze az alábbi 16-os listát, amely jól mutatja, hogy a fejlett világban mennyire koncentrált lett a kiskereskedelmi piac.

Procter & Gamble

2014-es árbevétel: 83 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 118 ezer

A napi fogyasztási cikkek globális piacvezetője, rengeteg márka tartozik hozzá, például a Pampers, a Gillette, az Old Spice vagy a Head and Shoulders.

CVS

2014-es árbevétel: 139 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 200 ezer

A legnagyobb gyógyszertárhálózat Amerikában, hamarosan megveszi a Target lánc 2000 patikáját is.

eBay

2014-es árbevétel: 18 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 34,6 ezer

Fennállásának 20. évében az online értékesítési óriás már 203 országban van jelen.

Costco

2014-es árbevétel: 110 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 195 ezer

Ez a lánc nagyobb tételekben árulja a termékeket, ezért fajlagosan olcsóbb tud lenni a versenytársainál, és teljesítménye még a Walmartnál, illetve a Targetnél is jobb.

Starbucks

2014-es árbevétel 16 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 191 ezer

A világ ötödik legnépszerűbb márkája, amely elkezdi a sör, bor és gourmet élelmiszerek árusítását is, 66 országban 22 ezer egysége van.

Nike

2014-es árbevétel: 28 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 56,5 ezer

A sportcipő és sportruházat jelenlegi piacvezetője, az előrejelzések szerint a következő öt évben is jobban teljesít majd a versenytársainál.

 

Starbucks kávézó Budapesten
MTI

Kroger

2014-es árbevétel: 109 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 400 ezer

Bevétel alapján ez a legnagyobb szupermarketlánc Amerikában, több mint 2500 üzletet működtet két tucat márkanév alatt.

Coca-Cola

2014-es árbevétel: 46 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 129,2 ezer

Évente 657 milliárd terméket ad el az üdítőipari óriás, számos márkanév alatt.

Disney

2014-es árbevétel: 49 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 180 ezer

A Disney márka mindenhol körülvesz minket, a gyerekjátékokon, a filmeken, a tévében, a ruházati cikkeken és a tematikus kalandparkokban.

McDonald’s

2014-es árbevétel: 27 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 420 ezer

Több mint 36 ezer étterem tartozik a márkához, amely választékával az utóbbi időben megpróbál alkalmazkodni a változó trendekhez.

PepsiCo

2014-es árbevétel: 67 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 271 ezer

Amerika vezető üdítőital-gyártója összesen 22 nemzetközileg is jól ismert márka tulajdonosa.

Johnson and Johnson

2014-es árbevétel: 74 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 126,5 ezer

Az egészségügyi-háztartási termékek óriáscége, rengeteg márka tartozik hozzá.

Apple

2014-es árbevétel: 183 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 92,6 ezer

A világ legértékesebb márkája a Forbes magazin szerint, a termékeit aligha kell bemutatni.

Amazon

2014-es árbevétel: 89 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 154,1 ezer

A legnagyobb elektronikus kereskedő Amerikában, nemrég elvette az elsőséget a Walmarttól a legértékesebb kiskereskedők rangsorában.

Target

2014-es árbevétel: 73 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 347 ezer

Ez az amerikai kiskereskedelmi óriás is rengeteg helyi márkát olvasztott magába.

Walmart

2014-es árbevétel: 486 milliárd dollár

Alkalmazottak száma: 2,2 millió

28 országban jelenleg 11,5 ezer boltja van, árukínálata elképesztően nagy, és ez a cég egyben a legnagyobb amerikai munkaadó, a Fortune 500-as listájának vezetője.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!