szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nielsen piackutató felmérése szerint a hazai fesztivállátogatók 60 százaléka készít be óvszert, az éves fogyasztás ötöde július-augusztusban realizálódik.

„A fiatalabb, évente legalább egy fesztiválra ellátogató közönség tudatosan védekezik, hiszen az országos átlagnál jóval magasabb arányban vásárol óvszert” – mondta Groszmann Diána, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója. „Ezért lehet az is, hogy az éves óvszerforgalom egyötöde hagyományosan július-augusztusban valósul meg.”

A 18-24 éves korosztály csaknem háromnegyede, a 25-29 évesek kétharmada óvszerrel védekezik a fesztiválokon. A fiatal felnőttek közül jellemzően a fiúk tartanak maguknál gumit (65 százalék), a nők esetében ez az arány 55 százalék – írta az ÉlelmiszerOnline.
A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint július-augusztusban az éves óvszerfogyasztás egyötöde realizálódik. 2017 júniusa és 2018 májusa között értékben több mint egytizedével több fogyott a termékből az előző év azonos időszakához képest, mely értékben három és fél milliárd forintot jelent.

Összehasonlításképpen: a felmérés értelmében a teljes lakosság mindössze egyötöde használ óvszert alkalmilag. A 18-24 évesek a legaktívabb vásárlók (63 százalék), a 25-39 évesek 40 százaléka védekezik így. A teljes óvszerforgalom 40 százaléka Budapesten és környékén, délnyugaton viszont alig valamivel több mint 10 százaléka realizálódik.

A színezett termékek aránya elenyésző, az értékesített óvszerek kilenctizede síkosított. Óvszert a magyarok harmada havonta 2-3 alkalommal vásárol, elsősorban drogériákban, és a nagyobb, azaz 10+-os, illetve a 3 darabos csomagok teszik ki az összforgalom négyötödét. A sajátmárkás óvszerek piaci részesedése egy év alatt 1-ről 5 százalékra nőtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!