Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d57b96a4-af06-43db-ab8f-5f5c69a85ef4","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ukrajna elnöke kész újjáépítési szerződéseket és befektetési engedményeket felajánlani amerikai vállalatoknak, hogy megszerezze Donald Trump támogatását. ","shortLead":"Ukrajna elnöke kész újjáépítési szerződéseket és befektetési engedményeket felajánlani amerikai vállalatoknak...","id":"20250211_Zelenszkij-USA-Trump-Oroszorszag-Ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d57b96a4-af06-43db-ab8f-5f5c69a85ef4.jpg","index":0,"item":"e49d7fbf-6e5c-43a3-95c7-4afd727d279d","keywords":null,"link":"/vilag/20250211_Zelenszkij-USA-Trump-Oroszorszag-Ukrajna","timestamp":"2025. február. 11. 21:29","title":"Zelenszkij: Az Egyesült Államok nélkül nincsenek biztonsági garanciák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32e19ab5-3753-4c41-adc1-79a76223b57e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Videó is készült a legkisebb dívákról. ","shortLead":"Videó is készült a legkisebb dívákról. ","id":"20250211_Dizajnerruhaba-oltozott-kisallatok-vonultak-a-New-York-i-divatheten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32e19ab5-3753-4c41-adc1-79a76223b57e.jpg","index":0,"item":"410dcf81-b713-4ac7-9007-140697d0a08f","keywords":null,"link":"/elet/20250211_Dizajnerruhaba-oltozott-kisallatok-vonultak-a-New-York-i-divatheten","timestamp":"2025. február. 11. 22:16","title":"Dizájnerruhába öltözött kisállatok vonultak fel a New York-i divathéten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f824a3e5-ad9e-45f6-bfae-81e073fc8cc1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Teljes ATM-hálózatát lecserélte a K&H, így az ország mind az 550 automatáját lehet készpénzfelvételre használni bankkártya nélkül is.","shortLead":"Teljes ATM-hálózatát lecserélte a K&H, így az ország mind az 550 automatáját lehet készpénzfelvételre használni...","id":"20250210_kh-bank-atm-bankautomatak-keszpenzfelvetel-bankkartya-nelkul-nfc-chip","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f824a3e5-ad9e-45f6-bfae-81e073fc8cc1.jpg","index":0,"item":"28be27af-de0d-4e2e-9108-7ccfe92cfb89","keywords":null,"link":"/tudomany/20250210_kh-bank-atm-bankautomatak-keszpenzfelvetel-bankkartya-nelkul-nfc-chip","timestamp":"2025. február. 10. 08:03","title":"Aki a K&H ügyfele, az most örülhet: lecserélték az összes ATM-et, most már tényleg ki lehet dobni a bankkártyát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3978899-d99c-4db1-9f31-626cd7ce9af6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kihalóban lévő műfaj a tisztán V8-as izomkolosszusoké, amit mintha már a nevében is sejtetnének.","shortLead":"Kihalóban lévő műfaj a tisztán V8-as izomkolosszusoké, amit mintha már a nevében is sejtetnének.","id":"20250210_Kozel-800-loeros-masztodon-lett-az-Audi-RS-Q8-Legacy-Edition","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3978899-d99c-4db1-9f31-626cd7ce9af6.jpg","index":0,"item":"a847a0f2-8177-402c-9d58-778410fe9673","keywords":null,"link":"/cegauto/20250210_Kozel-800-loeros-masztodon-lett-az-Audi-RS-Q8-Legacy-Edition","timestamp":"2025. február. 10. 20:20","title":"Közel 800 lóerős masztodon lett az Audi RS Q8 Legacy Edition","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a21fc28-f776-45f3-9878-0fcd2cb93f3e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Grammy-átadó legbotrányosabb epizódját Tova Leigh író képzelte el fordított szereposztásban. ","shortLead":"A Grammy-átadó legbotrányosabb epizódját Tova Leigh író képzelte el fordított szereposztásban. ","id":"20250210_Ilyen-lenne-ha-Kanye-West-allna-meztelenul-a-voros-szonyegen-a-feketebe-oltozott-felesege-mellett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a21fc28-f776-45f3-9878-0fcd2cb93f3e.jpg","index":0,"item":"838eac3c-4127-4a99-adf3-2cedc0d21609","keywords":null,"link":"/elet/20250210_Ilyen-lenne-ha-Kanye-West-allna-meztelenul-a-voros-szonyegen-a-feketebe-oltozott-felesege-mellett","timestamp":"2025. február. 10. 08:28","title":"Ilyen lenne, ha Kanye West állna meztelenül a vörös szőnyegen a feketébe öltözött felesége mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"607c458a-d857-434b-b05d-cd07a68f2dcd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Xiaomi SU7 Ultra a BMW M3 korábbi rekordját döntötte meg.","shortLead":"A Xiaomi SU7 Ultra a BMW M3 korábbi rekordját döntötte meg.","id":"20250211_uj-korrekordot-futott-a-xiaomi-su7-ultra-1548-loeros-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/607c458a-d857-434b-b05d-cd07a68f2dcd.jpg","index":0,"item":"a7aa8411-b0ae-4b1a-9fbb-480049623112","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_uj-korrekordot-futott-a-xiaomi-su7-ultra-1548-loeros-villanyauto","timestamp":"2025. február. 11. 07:21","title":"Új körrekordot futott a Xiaomi 1548 lóerős villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d373d3c-2327-4622-9c18-71650e5769f5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az F1-es versenyzők közt is kevesen vannak, akik saját géppel repkednek.","shortLead":"Az F1-es versenyzők közt is kevesen vannak, akik saját géppel repkednek.","id":"20250210_Uj-magangepet-vett-maganak-Max-Verstappen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d373d3c-2327-4622-9c18-71650e5769f5.jpg","index":0,"item":"2a394603-53fe-4418-b7df-86f34bdbecbd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250210_Uj-magangepet-vett-maganak-Max-Verstappen","timestamp":"2025. február. 10. 08:14","title":"Új magángépet vett magának Max Verstappen, több mint 20 milliárd forintért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"055fe09f-9754-40be-9783-37d3f789e8ed","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A cég korábban is jelent volt az országban, de februártól a helyi konkurencia már a leányvállalatukként működik tovább. ","shortLead":"A cég korábban is jelent volt az országban, de februártól a helyi konkurencia már a leányvállalatukként működik tovább...","id":"20250211_munch-terjeszkedes-romania","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/055fe09f-9754-40be-9783-37d3f789e8ed.jpg","index":0,"item":"a1ebd2b7-1fda-4d19-8f62-a39d3dff7916","keywords":null,"link":"/kkv/20250211_munch-terjeszkedes-romania","timestamp":"2025. február. 11. 15:26","title":"A Munch felvásárolja romániai versenytársát is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Narancsléárusból vízkirály: Balogh Levente útja az Olympostól a Pepsiig
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Közép-európai szinten is jelentős cégcsoport alakulhat ki Balogh Levente vezetésével. Az ásványvízkirálynak sosem okozott gondot eladni valamit, és most még azzal sem kell bíbelődnie, hogy felépítsen egy márkát.
Fiatalkorában még a Budapesti Honvéd profi cselgáncsozójaként volt ismert a magyar ásványvízkirály, Balogh Levente, aki most a Karlovarské minerální vody cseh céggel együtt a PepsiCo üdítők és élelmiszerek forgalmazójaként regionális élelmiszer-birodalom élére került.
Balogh tizennyolcszor nyerte el a magyar bajnoki címet, ám sportolói karrierje lezárásakor sem az ismeretlenbe ugrott, amikor húszévesen, 1989-ben italokkal kezdett el foglalkozni. Első munkahelye az Olympos-TOP Kft. volt, ahol üzletkötőként és raktárosként is dolgozott édesapja, Balogh Sándor mellett, aki akkortájt főágazat-vezető volt a cégnél, korábban pedig ő volt az egyik megalkotója a Márka üdítőital-családnak.
Balogh Levente
MTI / Marjai János
A Kertészeti Egyetem főiskolai karán élelmiszer-tartósító technológusi végzettséget szerző fiú új cégébe is követte édesapját: az 1989-ben alapított Vitapress Kft.-nél 1990-ben kezdte meg karrierjét, az apja által gyártott termékeket adta el. A marketing fontosságára már ekkor ráérzett: ő találta ki azt, milyen kiszerelésben forgalmazzák az árut, a címkéket is ő tervezte – ez a munka később is fontos szerepet játszott a karrierjében.
Balogh Levente apja, Balogh Sándor nemcsak alapítója volt a gyümölcslé-előállítással és élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozó társaságnak, de amikor a kilencvenes évek elején kinőtte a törökbálinti telephelyét, és ezért egy szentkirályi tsz-melléküzemág telepén terjeszkedett, ő táratta fel a később aranyat érő szentkirályi ásványvizes kutat is. Ezt akkor, 1993-ben jobbára a szörp és üdítő gyártásához szükséges víz biztosítására használtak fel.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. telephelyén szénsavmentes ásványvíz palackozása
MTI / Ujvári Sándor
Ekkor még túlzással sem lehetett aranybányának nevezni a helyet. Sőt, a céget sem, amelyben kereskedelmi és marketingigazgatói tisztségig jutott el Balogh Levente, mielőtt 2000 környékén felajánlotta volna édesapjának, hogy átveszi tőle a boltot.
Azt maga is igyekezik nyilatkozataiban tisztázni, hogy a masszívan veszteséges társaságot nem megörökölte, hanem megvásárolta. 250 millió forint adott érte, még ha ennek a nagyobb részét az édesapja által biztosított kölcsönből is állta, amelyet a későbbi forgalomból törlesztett.
A cég a mai napig működik, a gyümölcslé egyik speciális formáját, zsugorfóliába csomagolt gyerekpezsgőt gyárt és forgalmaz honlapja szerint a világ ötven országába. Éves árbevétele rendre meghaladja az egymilliárd forintot, bombasikernek mégsem lehet nevezni, hiszen a tavalyi évet is veszteséggel zárta.
Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke beszél
MTI / Bús Csaba
Az aranyat érő díj
Az igazi bomba a Szentkirályi Kft. lett, amelyet 2003-ban alapított Balogh Levente, hogy a helyi kutakból kinyert vízből csomagolt ásványvizet értékesítsen. (Egyébként az ásványvíz értékesítése nem ekkor kezdődött, sőt a kétdecis palackok még a Lufthansa járatain is elérhetők voltak néhány évvel korábban.)
A piaci sikerhez a víz kiváló minőségén túl egy olyan marketingkampány kellett, amelyre a mai napig emlékeznek a fogyasztók: 2004-ben a termék elnyerte a világ legjobb ásványvizének járó „Aqua-Eauscar”-díjat.
Nagy István agrárminiszter (b) elindítja a termelést Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke (b2) és Alessandro Pasquale, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. tulajdonosa és a KMV Csoport (Karlovarské Minerální Vody Group) vezérigazgatója jelenlétében a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. új üzemcsarnokában a kapacitásbővítő beruházás avatása napján Szentkirályon 2018. szeptember 19-én.
MTI / Bús Csaba
Arra már kevesebben emlékeznek, hogy a díjat valójában nem a brand, hanem a cég egy terméke nyerte el, és az elismerés, illetve a kiállítás, amelyen azt kiosztják messze nem olyan jelentős a szakmában, mint ahogy azt a Szentkirályi igyekezett beállítani, mikor a palackokra azt írta a cég: terméke a „világbajnok”. Emiatt – és mert a társaság azt állította, a szentkirályi víz különleges tulajdonságokkal bír – a Gazdasági Versenyhivatal is megbüntette a céget.
Érdekes, hogy az eljárásban a hivatal még azt állapította meg, a díj elnyerése idején a társaság részesedése a hazai ásványvízpiacon mindössze 2,5-3 százalékos volt. Egy évvel később, a díj körüli hírverésnek is köszönhetően már piacvezető volt a társaság a szénsavmentes ásványvizek piacán: a mennyiség 16,5 százalékát tudhatta magáénak a 2005. első negyedéves eladási adatok alapján. Az ugrásszerű keresletnövekedést hatalmas fejlesztésekkel igyekezett kielégíteni a társaság. A keresletet pedig olyan, a magyar piacon nem gyakori reklámarcokkal generálták, mint Luís Figo portugál futballsztár.
Erre megvolt a fedezet, hiszen az alapítás évében még mindössze 16 milliós árbevétel a következő évre megtízszereződött, 2005-ben pedig már 4 milliárd forintot ért el a belföldi értékesítésből a Szentkirályi Kft. A kiugrást lassabb, de biztosabb növekedés követte, így 2015-re, amikor a cégcsoport beolvadt a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t is magába foglaló Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), már tízmilliárdos bevételű céggé nőtte ki magát. 2017-ben pedig már csaknem 16 milliárd forintos bevételt szerzett az itthoni és a külpiacokon a holding, amelynek piaci részesedése Magyarországon 282 millió palack ásványvíz eladásával 38 százalékos volt.
A körülményekhez képest elég jó megoldást választott a Szentkirályi tulajdonosa, amikor a cégét „becserélte" egy nemzetközi társaság kisebbségi részesedésére. A realitás az, hogy egy nagyon sikeres magyar márka előtt ma leginkább ez az út járható: a tulajdonos legalább részben nyeregben marad, így tagozódik be a nemzetközi cégfelvásárlások láncolatába.
A CEMW holding az olasz Pasquale család tulajdonában levő cseh Karlovarské Mineralní Vody csoport és Balogh Levente közös vállalata, amelyben a magyar üzletember "meghatározó kisebbségi tulajdonos" – tulajdonrészét nem árulja el. Ennél is fontosabb azonban, hogy ő lett a Szentkirályra bejegyzett holding elnöke, és ő felel a kreatív és a marketingfeladatokért is.
Ez lehetett a magyarázata annak is, hogy Balogh belement az üzletbe. Felismerte: egyedül tovább növekedni nem lesz képes egy olyan piacon, ahol a fogyasztás már messze nem növekszik olyan ütemben, mint korábban, viszont egy olyan fúzió részese lehetett, amelyben garantálni tudja, hogy nem tűnik el az általa felépített márka.
MTI / Bús Csaba
A Szentkirályi növekedésével együtt Balogh vagyona is szép lassan duzzadt: a 100 leggazdagabb magyart felsorakoztató kiadvány 2006-ban még 5 milliárdosra tette, 2017-ben 22,5 milliárdot ért el, 2018-ban pedig ezt is meghaladja négymilliárd forinttal.
Ehhez hozzájárult az a januárban bejelentett üzlet is, amelyet a Napi.hu kiadványa egyszerűen úgy jellemzett: a kis hal „lenyelte” a nagy halat. A PepsiCo ugyanis valódi multicég, amely leginkább magába szippant kisebb cégeket, itt pedig éppen az ellenkezője történt: egy regionális társaság olvasztja magába a világ egyik legismertebb üdítőgyártójának az érdekeltségeit. Balogh célja nem más, mint hogy két helyi vállalatból Közép-Európa legnagyobb üdítőital- és ásványvízgyártójává nője ki magát az olasz partnerrel alapított csoport.
Vízből mindenesetre nincs hiány Szentkirályon a terjeszkedéshez: a működő három kút éves hozama másfél milliárd liter.