szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Diet Prada számolt be arról, hogy a Nanushka 2020-as elő-őszi kollekciójának egy darabja kísértetiesen hasonlít egy 2018-as Céline együttesre.

Egy barna-fehér csíkos szoknyából és blúzból álló szett okozott felháborodást. A fiaskót bemutató Diet Prada Instagram-oldal a divatszakma amolyan őrszemeként funkcionál: a szembeötlő másolásokat, továbbá a sértő, rasszizmussal, vagy kulturális kisajátítással kapcsolatos eseteket mutatja meg – a divatmárkák és a tervezők nem túlzott örömére. Ezúttal a magyar Nanushka új, 2020-as elő őszi kollekciója került a figyelmük középpontjába, amelynek eredetijeként a Céline (2018 ősze óta Celine) két évvel ezelőtti, szintén pre-fall kollekciójának egy szettjét nevezték meg.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

We’ve covered a bunch of crazy issues in 2019, so it’s kind of refreshing when we find a good old classic diet lol. What do you guys think about this @nanushka pre-fall 2020 look? It sure is screaming Phoebe CÉLINE to us lol. As Vogue put it, the pre-fall 2018 collection was “definitively her last work of this era.” Here’s to hoping we’ll see Philo’s return in the new decade. • #nanushka #nanushkagirls #celine #phoebephilo #phoebephiloforever #oldceline #review #vogue #leather #leatherjacket #stripes #prefall #resort #fashion #inspired #inspiration #contemporary #diy #sewing #leatherwork #fashionshow #lookbook #photography #model #fashionweek #runway #lotd #ootd #wiwt #dietprada

Diet Prada ™ (@diet_prada) által megosztott bejegyzés,

Az eset két dolog miatt is különösen kellemetlen: egyrészt a Nanushka különösen támaszkodik a közösségi médiára és jelenleg az amerikai piacon próbálkozik. Több körös tőkebevonás (legutóbb 2016-ban több lépcsőben 1 milliárd forintot fektetett a GB & Partners által kezelt EXIM Növekedési Magántőkealap a márkába) és egy Los Angeles-i időszakos bolt után idén szeptemberben nyitottak üzletet New Yorkban. Másrészt Phoebe Philo (az eredeti öltözék tervezője) a divatszakma egy nagy kedvence, munkáit különös figyelem övezi. A divattervező az LVMH csoporthoz tartozó francia Céline márkánál töltött, egy évtizedet felölelő munkássága korszakalkotónak számít a divatban: a 2008 és 2018 között tervezett darabjait archiválják és a másodlagos piacon is különösen nagy az érdeklődés a munkái iránt, így nem kerülte el a szakmabeliek szemét sem a másolás.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!