szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Booths szupermarketlánc szinte az összes önkiszolgáló pénztárgépet felszámolja üzleteiben, mert bevallása szerint ez a vásárlók igénye. Fontos, hogy legyen valaki, akivel beszélgetni lehet.

Az Észak-Angliában működő Booths szupermarketlánc 28 üzlete közül szinte mindegyikben személyzettel ellátott pénztárra váltanak vissza.

A cég azt közölte, hogy a vásárlói visszajelzésekre reagálva alakítja vissza a pénztárgépeket.

Az 1847-ben alapított Booths vélhetően az első brit szupermarket lesz, amelyik felhagy az önkiszolgáló pénztárgépek használatával, amelyek az utóbbi években egyre elterjedtebbé váltak.

„Hiszünk abban, hogy a vásárlókat kiszolgáló kollégák jobb vásárlói élményt nyújtanak, ezért úgy döntöttünk, hogy üzleteink többségében megszüntetjük az önkiszolgáló pénztárakat” – közölte a vállalat.

A BBC-nek nyilatkozva a Booths ügyvezető igazgatója, Nigel Murray elmondta:

„A vásárlóink úgy vélik, hogy az önkiszolgáló pénztárak lassúak, megbízhatatlanok és nyilvánvalóan személytelenek.

Sok vásárló nehezen tudja megkülönböztetni például az egyik almafajtát a másiktól, ami nagyon lassítja a folyamatot – tette hozzá.

Murray hozzátette: „Olyan vállalkozást szeretnénk, amely büszke a magas színvonalra és a meleg, személyes kiszolgálásra.”

„Szeretünk beszélgetni az emberekkel, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ügyfeleinket emberek szolgálják ki, tehát

a mesterséges intelligencia helyett a tényleges intelligenciára törekszünk.”

A BBC-nek egy megkérdezett vásárló elmondta: „Szerintem a vásárlás unalmas, hétköznapi dolog, és ha a személyzet ott van és beszélget veled, az csak jobbá teszi.” Fontos, hogy legyen valaki, akivel beszélgetni lehet.

Van, aki szerint viszont fontosabb, hogy gyorsabban végez az önkiszolgálóknál, ha kígyózik a sor a pénztáraknál.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!