szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Aki mégsem, az azonnal jelezze a bankjánál – tanácsolja az MNB.

Keddre a legtöbb érintett ügyfél visszakapta az Apple-incidens során jogosulatlanul terhelt összegeket – közölte a Magyar Nemzeti Bank. A jegybank a keddi felhívásában azt javasolja az ügyfeleknek, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és tranzakciótörténetüket, ha pedig úgy látják, hogy esetükben mégsem történt meg a visszatérítés, haladéktalanul jelezzék azt a számlavezető bankjuknak. Ha az ügyfeleknek panaszuk van a hitelintézetükkel szemben, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata minden segítséget megad, írják.

Mint ismert, az Apple június 26-án egy technikai hiba miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetést. Összesen 780 ezer tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank az incidens bekövetkezésének pillanatától szorosan nyomon követte az eseményeket, és folyamatosan kapcsolatot tartott a hazai bankszektorral, a kártyatársaságok és az Apple képviselőivel.

Az MNB tovább vizsgálja az elmúlt napok eseményeit, hogy minden szükséges információ teljeskörűen a rendelkezésére álljon, és ezáltal megállapítható legyen, hogy minden érintett szereplő megfelelően járt-e el az ügy kezelése kapcsán, valamint biztosíthassa, hogy a hasonló esetek a jövőben elkerülhetők legyenek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!