Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Több vonalon is műszaki hibák nehezítik a közlekedést, Piliscsaba és Esztergom között vonatok helyett buszok járnak.
A biztosítóberendezés hibája miatt az esztergomi Z72-es vonatok csütörtökön csak Piliscsabáig közlekednek, és onnan is indulnak. Esztergom és Piliscsaba között a Volán járataival, valamint pótlóbuszokkal lehet utazni, amelyek várhatóan 9:45-től állnak forgalomba – közölte a MÁV.
Ám nem ez az egyetlen vonal, ahol kihívásokkal küzd az állami vasúttársaság. Az első nem közlekedő szerelvényről, a Füzesabonyból Miskolcra tartó 5030-as – meghibásodott – személyvonatról 5 óra 11 perckor adtak hírt a Mávinform oldalán. Ennek az indulási ideje egyébként 4 óra 59 perc lett volna.
Később a Szolnokról 5:43-kor a Keleti pályaudvarra induló G60-as vonatról közölték, hogy Nagykátától műszaki ok miatt S60-asként közlekedik tovább, majd egy nemzetközi szerelvényről érkezett hír: a Bukarestből Bécsbe tartó Dacia EuroCity (EC 346) jelentős késése miatt az eredeti szerelvénye csak a Keleti pályaudvarig közlekedik, az utasok onnan egy következő Railjettel vagy Bécsbe tartó EuroCityvel utazhatnak tovább.
A következő bejegyzés a veresegyházi S71-es és G71-es, valamint a Vác és Aszód közötti S77-es vonatokról szólt: ott is járműhiba miatt figyelmeztettek fennakadásra. Röviddel nyolc óra előtt aztán azt írták, hogy „elvontatták a meghibásodott szerelvényt, ismét közlekedhetnek a vonatok Vác és Vácrátót között. A menetrendszerű közlekedés fokozatosan áll helyre a veresegyházi vonalon”.
Fél nyolc előtt a Dombóvárról 6:13-kor Bajára induló személyvonatról (38712) írták, hogy helyette járműhiba miatt pótlóbusz közlekedik.
És mire idáig elkészült a hír, újabb problémáról számoltak be: a Keletiből 7:50-kor Sülysápra elindult S60-as vonat (3432) 30 perces késése miatt csak Mendéig közlekedik, az utasok az onnan pár perccel később továbbinduló Z60-as vonattal (3332) folytathatják az útjukat, amely ezért Pusztaszentistvánon és Mendén is megáll.
Negyed tízkor pedig jött a következő Mávinform-poszt: járműhiba miatt csütörtök délelőtt az alábbi változásokra kell számítani a G43-as vonatoknál:
Azt még szerdán közölte a MÁV, hogy felsővezeték-szakadás veszélyét elhárító munkák miatt változik a vasúti menetrend az 1-es vasútvonalon csütörtöktől jövő szombatig, ez idő alatt veszélyes fák kivágását, bokrok gyérítését, valamint a felsővezeték-rendszer tervezett időszakos karbantartását végzi a vasúttársaság.
A munkálatok miatt az oroszlányi S12-es vonatok többsége csak rövidebb útvonalon, Tatabánya és Oroszlány között jár, több járat fővárosi végállomását pedig átmenetileg Budapest-Kelenföldre helyezik át. Módosulnak indulási idők, és ki is maradnak járatok, ezért jellemzően a reggeli órákban több vonat megállási rendje is változik, és mentesítő járatok is indulnak.
Lázár János, a MÁV-ért is felelős építési és közlekedési miniszter a fennakadásokat nem kommentálta, azzal azonban elbüszkélkedett a közösségi oldalán csütörtök reggel, hogy „Magyarország másfél évtized alatt annyi autópályát és autóutat épített, amennyivel a hazai hálózat – lakosságarányosan – mára eléri a legfejlettebb nyugati országok szintjét”.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt?
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?
Közel-keleti válság ide vagy oda, a világ szinte fürdik az olajban.