szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az egészségmegőrzés és a megelőzés népszerűsítése érdekében indít nagyszabású társadalmi célú kampányt 2009-ben a Médiaunió - mondta Hargitai Lilla, a pozitív társadalmi változásokért létrejött alapítvány ügyvezető igazgatója.

A kétszáz magyarországi médiaorgánum által létrehozott alapítvány célja, hogy olyan közérdekű, társadalmi célú reklámokat szervezzenek és helyezzenek el a médiában, amelyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban, s megváltoztatják a közgondolkodást - mondta korábban Geszti Péter, az unió ötletgazdája. 
 
A 2009-es kampány témáját közel 800 beküldött témából választotta ki a Schmidt Máriából, Hankiss Elemérből, Kepes Andrásból, Novák Péterből és Rudolf Péterből álló kuratórium. A grémium által választott téma az egyéni felelősségvállalás, "Rajtad is múlik!" szlogennel, amely az egészségmegőrzés és a megelőzés népszerűsítésére fókuszál. 
 
A kiválasztás után az unió civil szervezetek bevonásával pontosan megfogalmazza a témát, hiszen az egészségmegőrzés nagyon tág fogalom: valaki a sportot vagy az egészséges táplálkozást, más a szűréseket tartja fontosnak - mondta Hargitai Lilla, hozzátéve: számos javaslat érkezett ezen kívül a közlekedésbiztonság, illetve -morál, a család funkciójának visszaállítása és a környezetvédelem - ezen belül a kerékpárutak építése - kapcsán. De olyan ötlet is érkezett, amely a bírói döntések szubjektivitásra hívta volna fel a figyelmet. A Médiaunió ezzel a kampánnyal azt szeretné elérni, hogy az emberek rádöbbenjenek arra, maguk is tehetnek valamit az egészségük megőrzéséért. 
 
A Magyarországon eddig példátlan összefogásnak köszönhetően 2009-ben mintegy hatmilliárd forint értékű társadalmi célú kampány foglalkozik ezzel a témával - egyrészt közérdekű közleményekben és különböző hirdetési felületeken, másrészt a médiumok kiemelten foglalkoznak majd az egészségmegőrzéssel műsorokban, újságcikkekben. A Médiaunió semmilyen állami támogatást nem fogad el, mert független szeretne maradni a politikától - mondta az ügyvezető igazgató. 
 
Az alapítvány ezután pályázatot ír ki a 2009-es kampány kreatív munkáinak elkészítésére, valamint a pr-feladatok elvégzésére, amelyek során olyan partnereket keresnek, akik a kampány szervezését társadalmi célú munkaként, térítésmentesen vállalják.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Egészséges, hosszú élet: az élesztőben van a titok?

Idősebb korunkban azért sújt minket több betegség, mert sejtjeink egyre nehezebben osztódnak, az osztódás következtében pedig egyre hibásabb sejtek születnek. Mindezek oka a kromoszómáink végén található biológiai "sapkák", a telomérek méretének csökkenése. Kaliforniai kutatók most döbbentek rá: akár hosszan is tarthatjuk ezeket, ami miatt végeredményben tovább élhetnénk egészségesen.

MTI Tech

Minden második európai túlsúlyos

Minden második európai ember túlsúlyos, s minden ötödik kórosan kövér, ám világjelenségről van szó, amelynek két fő oka az élelemhez való korlátlan hozzáférés és a testmozgás hiánya - hívták fel a figyelmet a gasztroenterológusok európai tanácskozásán.

MTI Plázs

Tiltott élelmiszerek túlsúly esetén

A sós rágcsálnivalókat és sós ételeket kedvelő gyerekek gyakran nyúlnak a kalóriadús cukros üdítők után, ezért esetükben a sófogyasztás visszaszorításával sikeresen lehet küzdeni a fölösleges kilók ellen - állapította meg egy brit tanulmány.

MTI Plázs

Székely a Szigeten: nem élünk egészségesen

Székely Tamás egészségügyi miniszter szerint jó, hogy a minisztérium és háttérintézményei is lehetőséget kapnak arra, hogy a Civil Szigeten kint legyenek. A fesztiválon dolgozó egészségügyi szolgálat eddigi legkomolyabb esete egy vakbélgyulladásra gyanús beteg volt.