szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A kilenc halálos áldozatot követelő szerencsétlenséget kivizsgáló...

A baleset képeit ide kattintva nézheti meg
MTI

A kilenc halálos áldozatot követelő szerencsétlenséget kivizsgáló repülésbiztonsági hatóság megállapította, hogy az automata kormányzásra állított gép sebességének hirtelen csökkenése összefüggésben állt az elromlott műszerrel.
   
A repülési adatokat rögzítő fekete dobozban található információk egyértelműen bizonyítják, hogy a magasságmérő elromlott - tette hozzá Pieter van Vollenhoven, a szakértői bizottság vezetője. A vizsgálat szerint a pilóták észrevették ugyan a meghibásodást, de késve reagáltak.
   
Az automata kormányzást valószínűleg a rossz látási viszonyok miatt választották a pilóták, ez a szakértők szerint nem szokatlan a repülésben. A holland repülésirányítási hatóságokat az eddigi vizsgálatok szerint nem terheli felelősség - szögezte le Van Vollenhoven.
   
Egy török lap ugyanakkor keddi számában arról írt, hogy holland légiirányítók hibája okozhatta a katasztrófát: aYeni Dafak szerint az amszterdami Schiphol repülőtér légiirányítói nem tartották be az előírt követési távolságot a gép és az előtte haladó között.
   
A Boeing 737-800 típusú gép 135 utassal és személyzettel a fedélzetén február 25-én egy kilométerrel a schipholi repülőtér leszállópályája előtt zuhant le. A halálos áldozatok között négy amerikai és öt török állampolgár volt, köztük a pilóták és a Boeing cég három - a személyzethez nem tartozó - alkalmazottja is. A súlyosabb sebesültek száma 86 volt, közülük már csak 28-at ápolnak kórházban.
  
A közvetlenül a leszállópálya előtt földhöz csapódott gép törzse három részre tört.

MTI

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!