szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Morvay György felhívta a figyelmet arra, hogy az Európai Bíróság egy 2008-as...

Morvay György felhívta a figyelmet arra, hogy az Európai Bíróság egy 2008-as döntése megerősíti az EU légi fuvarozásra vonatkozó jogszabályát, mely kimondja: a társaságok csak akkor mentesülnek a kártérítési kötelezettség alól, ha a járatot „olyan rendkívüli körülmények miatti törlik, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni”. A műszaki hibák azonban nem tekinthetőek rendkívülinek csak azért, mert gyakran fordulnak elő, még akkor sem, ha a cég eleget tett a karbantartási szabályoknak – tette hozzá. Sok panasz érkezett amiatt is, hogy a légi szállítás közben elveszett vagy károsodott csomagokról a légitársaságok csak késve vagy egyáltalán nem adnak ki igazolást. Pedig a biztosító csak akkor fizet az utasbiztosítással rendelkező utasnak, ha a légitársaság igazolta a káreseményt. A beszámolóból kiderült az is, hogy bár a legtöbb panasz a Wizz Airrel kapcsolatban érkezett, a légitársaság mindig készségesen segített azok rendezésben. A Malévra ugyan kevesebb panasz volt, de a cég sokszor késve vagy egyáltalán nem reagált az EFK megkeresésére.

TTG
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!