szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

Thomas Burberry álmában sem gondolta volna, amikor 1856-ban megnyitotta textilboltját, hogy egyszer még a brit királyi...

Thomas Burberry álmában sem gondolta volna, amikor 1856-ban megnyitotta textilboltját, hogy egyszer még a brit királyi családot is cége rajongói közé sorolhatja majd. Mind a királynő, mind a wales-i herceg hivatalosan is kinyilvánította nagyrabecsülését a Burberry márka iránt és gyakorta viselik is a cég termékeit. Az első sikerek egy 1880-as találmánynak, a vízlepergető, de légáteresztő gabardin nevű anyagnak köszönhetőek, a textil a brit szigetek időjárási viszonyai között azonnali és mély vonzalmat idézett elő a vásárlók körében.

©

Akkoriban még annyira komolynak számított a vállalat, hogy a Burberry öltöztette fel Roald Amundsent, amikor az a Déli Sarkra indult és az első világháborúban kormányzati rendelésre megtervezte az azóta klasszikussá vált trench nevű kabátot. Majd következett az ikonná vált bézs alapon fekete-fehér-vörös kockás minta megalkotása, amit hiába védtek le később, folyamatosan másolják. A hetvenes években, mivel a focirajongók kedvencévé vált, a cég neve egy időre összeforrt az erőszakkal és a huliganizmussal, a brit rendőrség még operációs fedőnévként is használta a Burberry elnevezést.

A nagy váltás Rose Maria Bravonak köszönhető, aki 1997-ben került az igazgatói székbe és azonnal átlátta, mivel lehetne a márkát újrapozícionálni. Szerződtette az akkor még a hisztériáig népszerű Kate Mosst a cég arcának és ha nem is azonnal, de a Burberry megítélése átalakult. A következő fontos lépés a cég életében Christopher Bailey megjelenése volt a kreatív igazgatói poszton, aki, bár ellentmondásnak látszik, de azt hirdeti, hogy a luxus igenis lehet demokrata és mindenkinek szól.

Ez az attitűd a budapesti boltban is tapasztalható, ugyanis egyedülálló módon a kirakatban látható termékeknek ára is van, mintegy jelezve, nincs szükség titkolózásra ahhoz, hogy vonzó legyen a márka. Ugyanebben a szellemben a cég weboldalán is pontos eurós árak szerepelnek, még a legdrágább daraboknál is – semmi “ár kérésre”, ahogy ezt néhány más márka szokta.

Az első emeleten a Burberry örökség kollekciója látható, ezekről a holmikról elég annyit mondani, hogy az angol királynő kedvencei, ez alapján mindenki eldöntheti, érdemes-e körülnéznie, vagy inkább rögtön felgyalogol a másodikra, ahol a Harry Potterben feltűnt Emma Watson arcával van kitapétázva a fal. Az első és a második közötti kiáltó ellentét furcsa módon nem teszi zavarossá a képet, amit tovább árnyal a máshol ritkán hallott brit popzene a háttérben. A Burberry is erős táskákban, a ruhák is szépek, de ha csak egyetlen dolgot lehetne választani, akkor talán egy igazi trench-re szavaznánk.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!