szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

Thomas Burberry álmában sem gondolta volna, amikor 1856-ban megnyitotta textilboltját, hogy egyszer még a brit királyi...

Thomas Burberry álmában sem gondolta volna, amikor 1856-ban megnyitotta textilboltját, hogy egyszer még a brit királyi családot is cége rajongói közé sorolhatja majd. Mind a királynő, mind a wales-i herceg hivatalosan is kinyilvánította nagyrabecsülését a Burberry márka iránt és gyakorta viselik is a cég termékeit. Az első sikerek egy 1880-as találmánynak, a vízlepergető, de légáteresztő gabardin nevű anyagnak köszönhetőek, a textil a brit szigetek időjárási viszonyai között azonnali és mély vonzalmat idézett elő a vásárlók körében.

Burberry

Akkoriban még annyira komolynak számított a vállalat, hogy a Burberry öltöztette fel Roald Amundsent, amikor az a Déli Sarkra indult és az első világháborúban kormányzati rendelésre megtervezte az azóta klasszikussá vált trench nevű kabátot. Majd következett az ikonná vált bézs alapon fekete-fehér-vörös kockás minta megalkotása, amit hiába védtek le később, folyamatosan másolják. A hetvenes években, mivel a focirajongók kedvencévé vált, a cég neve egy időre összeforrt az erőszakkal és a huliganizmussal, a brit rendőrség még operációs fedőnévként is használta a Burberry elnevezést.

A nagy váltás Rose Maria Bravonak köszönhető, aki 1997-ben került az igazgatói székbe és azonnal átlátta, mivel lehetne a márkát újrapozícionálni. Szerződtette az akkor még a hisztériáig népszerű Kate Mosst a cég arcának és ha nem is azonnal, de a Burberry megítélése átalakult. A következő fontos lépés a cég életében Christopher Bailey megjelenése volt a kreatív igazgatói poszton, aki, bár ellentmondásnak látszik, de azt hirdeti, hogy a luxus igenis lehet demokrata és mindenkinek szól.

Ez az attitűd a budapesti boltban is tapasztalható, ugyanis egyedülálló módon a kirakatban látható termékeknek ára is van, mintegy jelezve, nincs szükség titkolózásra ahhoz, hogy vonzó legyen a márka. Ugyanebben a szellemben a cég weboldalán is pontos eurós árak szerepelnek, még a legdrágább daraboknál is – semmi “ár kérésre”, ahogy ezt néhány más márka szokta.

Az első emeleten a Burberry örökség kollekciója látható, ezekről a holmikról elég annyit mondani, hogy az angol királynő kedvencei, ez alapján mindenki eldöntheti, érdemes-e körülnéznie, vagy inkább rögtön felgyalogol a másodikra, ahol a Harry Potterben feltűnt Emma Watson arcával van kitapétázva a fal. Az első és a második közötti kiáltó ellentét furcsa módon nem teszi zavarossá a képet, amit tovább árnyal a máshol ritkán hallott brit popzene a háttérben. A Burberry is erős táskákban, a ruhák is szépek, de ha csak egyetlen dolgot lehetne választani, akkor talán egy igazi trench-re szavaznánk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!