szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Anélkül, hogy levennénk a felelősséget az alkoholproblémákkal küszködőkről, a Psychological Science lapjain megjelent kutatás szerint a genetikai háttérnek is van szerepe abban, hogyan hatnak ránk például az alkoholos italokról szóló hirdetések.

Az alkohol hatására dopamin szabadul fel bennünk, ami pozitív visszcsatolást jelent az agynak, azaz pozitív érzést okoz alkoholfogyasztás után. A dopamint felvevő receptornak van egy variánsa, ami elvileg fokozza az alkohol utáni sóvárgást. Ennek vizsgálatára létrehoztak egy holland pub-ot a laboratóriumban és önkénteseknek ott kellett előbb reklámokat értékelniük, majd 30 perces szünet következett, amikor bármit ihattak (volt alkoholos és alkoholmentes ital is), de a beavatottak elkezdtek alkoholos italokat rendelni és azt nézték, kit vesznek rá ezzel hasonló viselkedésre. Aztán szájnyálkahártya mintát vettek a DNS elemzés miatt. További részletekért kattintson a MedIQ blog legfrisebb bejegyzésére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Medipress Plázs

Mennyi alkoholt is fogyasztunk?

A kérdéssel gyakran találkozhatunk az orvosi rendelőkben, hiszen szinte az összes háziorvos rutinszerűen kérdezget alkoholfogyasztási szokásainkról. De valóban tisztában vagyunk a válasszal?

hvg.hu Plázs

Az alkoholfogyasztás kilenc oka

Nőknél egy, míg férfiaknál két pohár bor, esetleg sör az, aminek az elfogyasztásával tulajdonképpen már ki is merítettük az egészségügyi szempontból ártalmatlan napi mennyiséget. De miért nézünk a pohár fenekére?