szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A növekedés azonban nem annyira a 2010 első felében még inkább óvatosnak nevezhető turistáknak (+0,3%) köszönhető...

A növekedés azonban nem annyira a 2010 első felében még inkább óvatosnak nevezhető turistáknak (+0,3%) köszönhető, hanem sokkal inkább az üzleti utazók élénkülő utazási és költési kedvének (+13%). Összességében a németek 59,4 milliárd eurót hagytak utazásaik során külföldön, s ezáltal 2010-ben is megőrizték az "utazás világbajnokai" címet az amerikaiak, a kínaiak és az angolok előtt. A legtöbb pénzt tavalyhoz hasonlóan idén is Spanyolországban (6,6 milliárd euró - a görög zavargások következtében 4%-kal több német vendéget regisztráltak az országban), Ausztriában (6,3 milliárd euró, ami az egyre több téli üdülés következtében + 5%-ot jelent), Olaszországban (5,8 milliárd euró; +0,8%) és Franciaországban (3,9 milliárd euró)  adták ki.

2009-hez képest többet költöttek a kiadások listájában az 5. helyen álló Törökországban (+18%), a 7. helyet elfoglaló Amerikai Egyesült Államokban (+3%), valamint Hollandiában (+0,6%), ami 6. a költési rangsorban. Általánosságban pedig elmondható, hogy a németek 2009 után 2010-ben is nagyon figyeltek a kiadásaikra, és főként olyan úti célokat választottak, amelyek jól ismertek, kedvező árfekvésűek, és közel vannak. Ezért is eshetett sokak választása a szomszédos Csehországra és Lengyelországra, ahol tavaly 1 euró 1,40, illetve 1,30 eurót ért; valamint magára Németországra, ahol 2010-ben 3,9 millióval többen, összesen 112 millióan nyaraltak (+3,9%), s ezzel maga Németország lett a legkedveltebb úti cél. A vendégéjszakák száma azonban nem növekedett hasonló ütemben, ami azzal magyarázható, hogy a 90-es évek óta folyamatosan rövidülnek a nyaralások (-0,8%): átlagosan 3 napnál tovább sehol sem maradnak a német utazók.

Saját hazájukon belül a legtöbben továbbra is a déli tartományokba utaztak, illetve városlátogatásra – különösen Berlin, Bréma, Hamburg – indultak (+8%). Veszített ugyanakkor népszerűségéből a német tengerpart, ami 2009-ben még a Földközi-tenger alternatívájának számított. 2010-et a német utazásszervezők is pozitív mérleggel zárták: a 2-3%-os forgalomnövekedés következtében bevételeik elérték a 21,3 milliárd eurót, mégpedig csökkenő árak és egyúttal 5%-os vendégszám növekedés mellett.

TTG

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!