szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A kínai városokban egyre több biciklista a fárasztó pedálozás helyett halk és kényelmes elektromos kerékpáron suhan tovább.

Az elektromos kerékpárok eladása az egekbe szökött, Kína jelenleg az első helyen áll a világon a motorizált közlekedési eszközök eme olcsó formáját tekintve.

Mintegy ezer vállalat próbálja az igényeket kielégíteni a világ legnépesebb országában. Az eladások évente szinte a duplájára emelkednek - mondta az egyik elektromos kerékpárokat gyártó vállalat képviselője. Tavaly a kínaiak 16-18 milliót vásároltak, előző évben még csak 10 milliót. Egyes számítások szerint idén az eladott elektromos biciklik száma elérheti a 25-30 milliót - olvasható az scmp.com honlapon.

"A fellendülés túl enyhe szó rá" - mondta Ed Benjamin, a floridai Fort Myersben lévő Cycle Electric nemzetközi tanácsadói csoport vezetője, hozzátéve, hogy valóban ez az a termék, amire egy kínai vásárlónak igazán szüksége van.

Számos kínai nagyvárosban a kétkerekű járművek 10-20 százalékát teszik ki az elektromos akkumulátorral hajtott kerékpárok, és ez a tendencia kihatással lehet az ország növekvő széndioxid kibocsátására és a légszennyezettségre. Több nagyvárosban, beleértve a húszmilliós Sanghajt is, a motorkerékpárok és a robogók használatát betiltották, mert veszélyesek és a környezetre károsak. A tilalom hatására az elektromos motorok eladása megkétszereződött.

Az emelkedő üzemanyagárak, a tömött buszok és a zsúfolt utak is kedveztek az akkumulátoros kerékpárok terjedésének. Szakértők szerint egy átlagos elektromos bicikli egy feltöltéssel 48 kilométert képes megtenni, az elemek feltöltése pedig 8 órát vesz igénybe és a töltéshez használt energia ára sem több 10 forintnál. A kerékpár ára kevesebb mint 2000 jüan, a tömegközlekedés pedig sokaknak napi 10 jüanjába kerül, így az elektromos kerékpár költsége naponta csak néhány cent - mondta Ma Csing-ji (Ma Qingyi), a Shanghai Cranes Electric Vehicle Co igazgatóhelyettese.

A környezetvédők kifogása az elektromos kerékpárokkal szemben az elemek okozta környezetszennyezés, ugyanis az ólom tartalmú savas akkumulátorok nem megfelelő újrahasznosítás esetén súlyosan szennyezhetik a környezetet. Az elektromos áram felhasználásának növekedésével pedig közvetett úton szennyezik a környezetet, mert a kínai erőművek többsége még a fosszilis energiahordozókra alapul.

Az elektromos kerékpárok Kínán kívüli eladásai továbbra is alacsonyak, évente mintegy 100.000 darabot adnak el az Egyesült Államokban és hasonló mennyiséget értékesítenek Európában. Más nagy népességgel rendelkező ázsiai országban, mint például India, Vietnám vagy Thaiföld a villanybiciklik megjelenése jelentősen csökkentheti a robogók okozta légszennyezést.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Biciklis sávot adtak át a Margit-hídon

Átadtak a kerékpárosoknak egy forgalmi sávot a budapesti Margit hídon, és az ideiglenes bicikliút szombati avatásán mozgalom indult, hogy a kerékpáros a gépjárművekkel egyenrangú részvevő legyen a városi közlekedésben.

hvg.hu Itthon

Nézze meg a biciklis felvonulásról készült videót!

Minden eddiginél több, mintegy 50 ezer résztvevővel zajlott vasrnap délután a Kritikus Tömeg elnevezésű kerékpáros felvonulás Budapesten a Föld napja alkalmából. Tekintse meg a hvg.hu videóját a felvonulásról!