szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új időszámítás kezdődik a jövő héten a légiutasok számára: 2008. június 1-jétől vala-mennyi IATA-tag légitársaság már csak elektronikus formában állíthat ki repülőjegyeket. A légiközlekedési iparág már 2004-ben megállapodott erről, amikor az Nemzetközi Légifuvarozók Szövetsége (IATA) kezdeményezésére létrehozták az „Egyszerűsítsük az üzletet“ kezdeményezést.

Az e-jegyek egyszerre kínálnak kényelmi előnyt az utasoknak és költségcsökkentési lehe-tőséget a légitársaságoknak, ráadásul a kevesebb papírfelhasználás jótékonyan hat a környezetre is. A papír alapú jegyek megszűntetése révén az IATA szerint évente mintegy 50 000 fával kevesebbet kell kivágni.

A jövőben az utasok foglalás után már nem kapnak papír alapú jegyet, hanem a légitársa-ság elektronikus dokumentumot, rövidítve etix-et állít ki. Az etix segítségével az utasok kényelmesen online „becsekkolhatnak“, a beszállókártyát otthon is kinyomtathatják, illetve a repülőtereken található több mint 350 check-in automatát is igénybe vehetik. Újabban pedig az utasok immár e-mailben, illetve SMS-ben is igényelhetik e-jegyüket, ehhez mindössze egy internet-kompatibilis mobiltelefonra van szükségük. Ezek a szolgáltatások nem jöhettek volna létre az elektronikus jegy nélkül. A június 1-je előtt kiállított papír alapú jegyek snm veszítik el érvényességüket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Zöld üzemanyaggal kísérletezik a Virgin légitársaság

A Virgin Atlantic légitársaságnak a repülőgépe vasárnap Londontól Amszterdamig repült úgy, hogy egyik motorját a kozmetikai iparban közkedvelt, kókuszolajból és a babassu pálma termésének az olajbából készült környezetbarát üzemanyag hajtotta. Sir Richard Branson a Virgin légitársaság elnöke „történelminek” nevezte a pillanatot, amely bebizonyította, hogy igenis lehet környezetbarát anyagokból használható üzemanyagot előállítani.

hvg.hu Shake

A légitársaságok tíz legbosszantóbb rejtett díja

Jó, ha tudjuk, hogy a légitársaságok mint iparvállalatok nem termelnek pénzt, és ez sajnos így van a Wright-fivérek óta. Talán ezért döntöttek úgy, hogy titokban beépítenek áraikba néhány arcátlan extra költséget is. Cserébe azonban nem adnak olyan színvonalú szolgáltatást, mint amilyet az utasok ezekért az összegekért jogosan várhatnának.

Shake

Létezik biztonságos légitársaság?

A statisztikák szerint 1600-szor nagyobb az esélye annak, hogy egy személyautóval szenvedjünk súlyos balesetet, mint hogy lezuhanjunk egy bajba került repülővel. Többségünknek még sincs semmi bajunk a kocsikkal, ám a repülőgépeken sokan szoronganak.

MTI Itthon

Elektronikus jegyrendszerrel a bliccelők ellen

Az elektronikus jegyrendszer bevezetése jelentősen mérsékelné a bliccelők számát a fővárosi tömegközlekedési eszközökön. Az üzemeltetésre meghirdetett tendert azonban a BKV eredménytelennek nyilvánította.

Gazdaság

Félrevezetőek a légitársaságok árai

Meglena Kuneva, az Unió fogyasztóvédelemért felelős biztosa tegnap ismertette annak az uniós vizsgálatnak az eredményeit, melyben az EU 15 nemzeti hatósága, valamint Norvégia vett részt, és amely a repülőjegyet árusító honlapok félrevezető reklámjai és tisztességtelen eljárásai ellen irányult.

Shake

Öt dolog, amit a légitársaságok elhallgatnak a felszolgált ételről

Már a légitársaságok által felszolgált ételek gondolata is erőteljes – gyakran negatív – reakciókat vált ki a legtöbb utasból. Hozzátehetjük azonban a “jó” jelzőt. Vagy ezen még hangosabban nevetnek? Talán nem, mert esetleg már hallottak olyan légitársaságról, amely valóban hajlandó erőfeszítéseket tenni a fedélzeti ételek javítása érdekében.

Világ

Öt dolog, amit a légitársaságok elhallgatnak járattörléskor

Önök szerint a légitársaságok mindig igazat mondanak az időjárással kapcsolatban? Ha éppen egy olyan járatra szólna a jegyük, amelyet töröltek, talán elgondolkodnának ezen a kérdésen – különösen azután, hogy a pilóták állítása szerint a gépeken épp a csúcsidőszakokban nincs megfelelő számú személyzet, szemben a légitársaságok magyarázatával, mely szerint a probléma okozója a téli, viharos időjárás.