szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Harvard Business tanulmánya szerint a mikroblogon különböző témákban megnyilvánuló felhasználók mintegy tíz százaléka tehető felelőssé a Twitter teljes forgalmának 90 százalékáért.

A Yahoo értesülései szerint a Harvard Business tanulmányának készítéséhez véletlenszerű mintát állított össze 300 000 Twitter-felhasználóból, akiknek egy hónapon keresztül követték a megnyilvánulásait. Ezután összehasonlították az eredményeket más, jelentős létszámú felhasználót tömörítő közösségi hálózaton tapasztalható szokásokkal.

A tanulmány eredményei között többek között az szerepel, hogy a Twitter felhasználóinak 55 százaléka nő, 45 százalék férfi. Azonban, a hímnemű felhasználóknak jellemzően 15 százalékkal több „követője”, kapcsolata van a Twitteren, s az urak és hölgyek egyaránt inkább a férfiak mikroblogjaira kíváncsiak. A kutatók szerint ez egy meglepő felfedezés, mivel a legtöbb közösségi hálózaton általában a hölgyek által generált bejegyzések és egyéb tartalmak állnak az érdeklődés középpontjában.

Szintén érdekes, hogy az átlagos Twitter-felhasználó mindösszesen egyetlen egy alkalommal ír az oldalra, s az összes felhasználó közel fele nagyjából 74 naponta ír az oldalra.

A felhasználók legaktívabb tíz százaléka azonban igyekszik pótolni ezt a hiányt, ugyanis ők küldik a Twitterre érkező üzenetek 90 százalékát. Az egyéb közösségi hálózatokon a legaktívabb 10 százalék csupán az így keletkező tartalom 30 százalékáért „felelős”.

A Harvard Business felmérésének egyik tanulsága, hogy a Twitter kevésbé „kétirányú”, az egyes felhasználók közötti kommunikációra fókuszáló közösségi hálózat (mint például a Facebook, vagy az iWiW), hanem inkább egy felhasználótól több irányba mutató publikációs eszköz (mint például a Wikipedia).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Napi merítés

Mit kezdjen a média a Twitterrel?

Mitől nőtt egy év alatt 500 ezerről 7 millióra a havi egyedi látogatók száma és hogyhogy csaknem 50 ezer link van a Google News-on az elmúlt hónapból a Twitterrel kapcsolatban? - teszi fel a kérdést a hvg.hu médiabloggere.

hvg.hu Tech

Twitterre vonul az amerikai egyház

Támogatja az amerikai egyház a Twitter, írja a Telegraph, az egyházközségek tagjai és a klérus ugyanis egyaránt képes kihasználni a 140 karakteres üzenetek adta lehetőségeket - írja a Telegraph.

hvg.hu Tech

A virtuális emberkereskedelem teheti tönkre a Twittert

Az egyre népszerűbbé váló közösségi oldalnak csak az Egyesült Államokból érkező forgalma megkétszereződött márciusban, s már a nagyobb hírcsatornák is elkezdték kiaknázni a mikroblogban rejlő lehetőségeket. Érdemes azonban odafigyelni, mert egyes tényezők könnyen eltorzíthatják a Twitter működését.

MTI Tech

Közömbössé tesz a Twitter és a Facebook?

A média felgyorsult világa közömbössé tehet bennünket az emberi szenvedéssel szemben; az olyan közösségi oldalak, mint a Facebook és a Twitter nem hagynak elegendő időt az agynak az olyan érzelmek felfogásához, mint az együttérzés és a csodálat, melyek az ember morális érzékének irányításáért felelősek – vélik amerikai kutatók.

Bari Máriusz Tech

Pornósztárok, függőség és egotréning: három éves a Twitter

Az elmúlt hónapok egyik legtöbbet említett, sokak által ígéretesnek tartott jelensége a harmadik születésnapját ünneplő Twitter közösségi oldal. Az SMS-hosszúságú üzenetekből felépülő publikus üzenőfal egyszerre blog, hirdetőfelület, fórum és ismerkedési lehetőség, de barátainkon kívül kedvenc sportolóinkat, zenekarainkat vagy pornószínészeinket is figyelemmel követhetjük ott.

hvg.hu Tech

Orgia a Twitteren: jó szexszel és majmokkal indul a hét

Kit ne érdekelne, hogy mit lehet tudni a jó szexről? A Twitter felfutó témái között most az egyik legerősebb a #goodsex - ugyanakkor jó tudnunk, hogy a Twitteren minden egyes naphoz különféle témák köthetőek, a zenétől a nadrág nélküli metrózásig.

MTI Tech

A Google megveszi a Twittert?

A Google állítólag arról folytat tárgyalásokat, hogy felvásárolja a Twittert. Régebben esett szó már arról, hogy a Facebookot üzemeltető cég veszi meg a riválisnak is számító közösségi internetes oldalt, ám az üzlet végül is meghiúsult, így a lehetőség a Google-nál maradt, amely úgy tűnik, élni is fog vele.