szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új közönséget szeretne elérni Instagramon indított hírcsatornájával a BBC. Naponta 3x15 másodpercben foglalják össze a legfontosabb híreket.

Csütörtök óta fut a BBC News új kísérleti projektje, az Instafax. A hírcsatorna abból indult ki, hogy egyre többen fogyasztják mobiljukon a híreket, egyre kevesebb időt szánnak erre, valamint egyre népszerűbb a videós formátum. A három trendet ötvözve született meg az instagramos hírszolgáltatás ötlete.

A BBC Instafax csatorna követői naponta három, egyenként 15 másodperces hírblokkban értesülnek a világ legfontosabb történéseiről. A rövid blokkokban a mozgókép mellett pár mondatban foglalják össze a lényeget, ami a videó leírásánál is elolvasható.

A BBC a legfrissebb blokkokban még arra is figyel, hogy a videó hangja az esetek nagy többségében ne legyen feltétlenül szükséges a lényeg megértéséhez, így legtöbbször a videó alatt csak aláfestő zene fut. Ez azért hasznos, mert a videók hangja alapértelmezetten le van kapcsolva az Instagram alkalmazásokban, így például tömegközlekedési eszközön vagy más társas helyen sem zavarunk meg senkit a villámhírek fogyasztásával.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!