szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mi kell az élethez? Levegő, víz, étel, no meg okostelefon – állítja a Deloitte & Touch idei felmérése, és nem is indokolatlanul.

Új fogalom érkezett a munkamánia mellé, a kijelzőmánia szó arra utal, hogy állandó késztetést érzünk arra, hogy rápillantsunk okostelefonunk kijelzőjére. A Deloitte éves felmérésébe (2016 Global Mobile Consumer Survey) 31 ország 53 ezer, 18 és 74 év közötti okostelefon-tulajdonosát vonták be, és érdekes eredményekre jutottak.

A felhasználók több mint 40 százaléka az ébredés utáni 5 percen belül megnézi a telefonját, először az üzeneteket, majd az emaileket. A nap folyamán egy felhasználó körülbelül 47-szer nézi meg a telefonját, de a 18 és 24 év közöttieknél ez a szám eléri a 82-t. Este sem szeretünk megválni digitális köldökzsinórunktól, a lefekvés előtti 5 percben a felhasználók 30 százaléka csekkolja a készülékét, és 50 százalékuk – biztos, ami biztos – még az éjszaka közepén is megnézi.

A tanulmányból az is kiderült, hogy az okostelefon-tulajdonosok számának növekedése csökkent, de még így is 7 százalékos az emelkedés az egy évvel korábbiakhoz képest. Az okosórák piaci részesedése viszont megháromszorozódott (4%-ról 12%-ra), a fitneszkarkötőké a tavalyi 10 százalékról 17 százalékra növekedett. Bár ezek nem olyan nagy értékek, a viselhető eszközök számának növekedése jó hír az okostelefonok számára, ugyanis nélkülözhetetlenné válnak.

Pexels

Az adatok megosztásával kapcsolatban is érdekes dolgok derültek ki. Nőtt azok száma, különösen a fiatalabbak körében, akik hajlandók megosztani a vállalatokkal használati adataikat, ennek azonban az a feltétele, hogy saját maguk dönthessék el, milyen adatokat fognak megosztani. Bár továbbra is szolgáltatóknál veszik a legtöbb okostelefont, a fiatalabbak egyre szívesebben vásárolnak boltokban és online. A 25-34 évesek vásárlásai kapcsolódnak a legkevésbé a szolgáltatókhoz.

Az is meglepő, hogy jelenleg nem a legfiatalabbak diktálják a trendet: korábban a 18-24 éveseké volt a vezető szerep a mobiltechnológiák használatában, idén viszont a 25-34 évesek vették át a vezetést ezen a területen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!