szerző:
Papós Tamás
Tetszett a cikk?

Az Instagram legnagyobb sztárjai kész vagyont tesznek zsebre egy-egy szponzorált fotó megosztásáért, de ezek 93 százalékáról derült ki, hogy nem felelnek meg az előírásoknak. Pedig pár kattintás lenne az egész.

Többek között Rihannát és Kim Kardashiant is azzal vádolta korábban az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság, hogy nem tüntetik fel a leírásokban, ha az Instagramon szponzorált fotót vagy videót osztanak meg. A Mediakix tüzetesen utánajárt a problémának, jelentéséből pedig kiderült: sokkal nagyobb a baj.

A Top 50 Insgaram-sztár – itt találja róluk a listát – posztjait vizsgálták, közülük 32 szokott reklám bejegyzést közzétenni, de ezek 93 százalékán nem jelölik, hogy hirdetésről van szó.

Ez két okból is furcsa: egyrészt kész vagyonokat kapnak egy-egy ilyen felvételért, másrészt pedig pár kattintás lenne az egész. Az előírások ugyanis nagyon egyszerűek:

  • használják az #ad vagy a #sponsored hashtageket
  • ne használjanak olyan sok hashtaget, hogy ezek a jelölések ne legyenek jól láthatóak
  • ne használják a #partner hashtaget, mert ez nem egyértelmű
  • és ne csak azzal intézzék el a dolgot, hogy bejelölik a felvételen a szponzort

Ennyi. Ennek nem tudnak/akarnak megfelelni a világsztárok.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balogh Csaba Tech

Tényleg 1 milliárdot ér, ha sok követője van a Facebookon? És miből lesz a pénz?

Első ránézésre hihetetlen értékbecslés került elő az egyik legnagyobb táborral rendelkező hazai Facebook-oldalról. Érhet-e 1 milliárd forintot egy magyar celeb közösségi csatornája? Egyáltalán, mit jelent az, hogy “annyit ér”? El lehetne adni? És miért vár mindenki a Gazdasági Versenyhivatal szavára úgy, hogy közben megszegi a Facebook bújtatott reklámokra vonatkozó szabályait?