szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Változtat a Gmail, illetve az abban megjelenő hirdetések hátterén a Google. Azt remélik, az átlagfelhasználók nyugodtabban alszanak majd tőle, a cégesek pedig szívesebben fizetnek majd elő.

Az nem túl nagy újdonság, hogy a Google az internetes tevékenységeink – keresés, YouTube-videók megtekintése, weboldalak felkeresése – figyelése és elemzése alapján jeleníti meg azokat a hirdetéseket, amik szerinte a legjobban passzolnak hozzánk. Arról viszont talán kevesebben tudnak, hogy a Google a Gmailre érkező leveleket is figyeli és kielemzi. Természetesen nem arról van szó, hogy más emberek olvasgatják a leveleinket, hanem algoritmusok kutakodnak kulcsszavak után. De tény, hogy sokakat ez a "gép beleolvasás" sem nyugtat meg.

Az üzlető G Suit csomagot használóknál a Google már eddig sem figyelte a gmailes levelezést – hiszen abban a csomagban amúgy is reklámmentes a Gmail –, de a vállalat szerint ezzel sokan nem voltak tisztában, és az üzleti levelezésbe való (gépi) betekintés félelme sok potenciális ügyfelet elriasztott. A Google éppen ezért úgy döntött, hogy a Gmail minden formájában leállítják az e-mailek figyelését és kielemzését – így mindenki számára egyértelmű lesz, hogy a gmailes levelek még anonim módon sem jutnak senki kezébe, még gépekébe sem. A cég bejelentése szerint még idén mindenkinél lekapcsolják a levélfigyelést.

A Google egyébként a gmailes adatok nélkül is elég sok adattel rendelkezik rólunk Mire keresett rá eddig egész életében a Google-ben vagy a YouTube-on, milyen videókat nézett meg, milyen helyeken járt eddig a világban – ezt mind ismerik. Itt átnézheti, hogy pontosan mit tud önről a Google.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!