Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ez mire volt jó, YouTube? Hazug indokkal csökkentették a Las Vegas-i tragédia adományainak összegét
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Katasztrofálisan reagált a YouTube egy világsztárnak számító videós adománygyűjtő akciójára a Las Vegas-i mészárlás után, majd ezt tetézni is tudta.
Casey Neistat az egyik legnagyobb YouTube-sztár, közel 8 millió feliratkozója van, világszerte felismerik őt. A vlogger nemes célra használta fel népszerűségét, alig fél nappal a Las Vegas-i lövöldözés után adománygyűjtésbe kezdett a GoFoundMe oldalon. A cél 1 millió dollár összegyűjtése azoknak, akik megsebesültek a támadásban, illetve a halottak családjainak.
Casey Neistat jelezte a gyűjtés kihirdetésekor: beállította a YouTube-on, hogy ehhez a videóhoz is tartozzanak hirdetések, és az ebből származó bevételt is hozzáadja az adományokhoz – a videó 1,3 millió megtekintésnél jár, vagyis szép bevételt hoz össze. Pontosabban hozna, ugyanis a YouTube közbeszólt.
A vlogger – akinek kezdeményezésére két nap alatt közel 300 ezer dollár már össze is jött – közzétette a képet, amelyből kiderül: a videómegosztó letiltotta videóján a hirdetési lehetőséget, amivel az összeget kiveszi az adománygyűjtésből.
Az emberek fel is voltak háborodva, de a YouTube még ezt is tudta tetézni. Indoklásában ugyanis elmagyarázta a Twitteren, hogy bár nagyon szimpatikusnak tartják a cégnél azt, amit Casey Neistat tesz, de ilyen tragédiához kapcsolódóan nem engedhetnek hirdetéseket megjeleníteni.
Ezzel csak egy gond van: úgy tűnik, mégis engedik. Nem kellett sok idő, hogy felbukkanjanak olyan képernyőképek, amelyek bizonyítják: a Las Vegas-i tragédiáról szóló videóknál rendre megjelennek hirdetések, így teljesen érthetetlen, hogy miért pont itt igyekeznek ezt gátolni, miközben jó ügyet szolgál.