szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

"A szövegértés komplex fogalom, amely a szövegekkel folytatott párbeszédet, az olvasó tapasztalatainak integrálását, az egymásra épülő gondolkodási műveletek alkalmazását is magában foglalja" – szól a definíció. Úgy tűnik, az alábbi, paródinak szánt bejegyzés kapcsán ezreknél akad el valahol ez az összetett folyamat.

Hatalmas tömeget értek el, több tízezer embert megtévesztettek március elején a Tesla Hungary nevű Facebook-oldal létrehozói. Azt ígérték, aki beköveti az oldalt és megosztja a nyereményjátékos bejegyzést, annak esélye lesz egy Tesla Model S elnyerésére. Hasonló átverések előtte is voltak és azóta is vannak, ám a teslás Facebook-poszt annyi sebből vérzett, hogy terjedése és sikere mérfödkőnek számít. Most azonban kiderült, hogy egy méginkább átlátszó bejegyzésnek is sokan bedőlnek.

Varga "Zsubi" Zsolt előadói Facebook-oldalára tette ki az alábbi bejegyzést:

Facebook / Zsubi

Figyelt, ugye? Az autó képét sorsolják ki. Mégpedig április 1-jén.

Ez egy nagyon erőltetett vicc, mondhatnánk, egy ilyennek nyilván senki nem fog bedőlni. De nem mondjuk ezt, ugyanis a bejegyzés sikere megkérdőjelezhetetlen: cikkünk írásának pillanatában 2700 kedvelés mellett több mint 4000 megosztást kapott már és 3300 hozzászólás van alatta. (Frissítés: egy órával később már 3500, 5200 és 4200 ez a három mutató.) Zsubi oldalát kedvelők száma is folyamatosan növekszik. A kommenteket átnyálazva pedig megállapíthatjuk: itt bizony a legtöbben komolyan elhitték, hogy autót nyerhetnek.

Ha kíváncsi rá, melyik oldalak verik át rendszeresen, fussa át a listánkat: weboldalak, melyeknek soha ne higgyen el semmit.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!