szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Magyarországon (is) lényegesen felülmúlhatja a Huawei P-szériájának tavalyi értékesítési sikereit a gyártó idei készülékcsaládja. Eladott darabszámokat ugyan nem közölt a cég, de egy impresszív százalékos adat már ismert.

Az P20 és P20 Pro készülékekből az értékesítés első két hónapjában 76 százalékkal többet adott el a vállalat a tavaly áprilisban bemutatott P10 modelljeihez képest – közölte a Huawei. Úgy fogalmaztak, ez "túlteljesített minden várakozást a magyar piacon." A gyártó reményei szerint a korábbi szériához képest akár kétszer annyi készülék is gazdára találhat a P20 sorozat termékeiből, ami így a Huawei valaha volt legnépszerűbb készülékcsaládjává válhat. Ami a P20, illetve főleg a P20 Pro funkcióit és képességeit ismerve nem is meglepő.

A csúcskategóriás készülékcsalád idén március végén került a hazai boltok polcaira, és már az előrendelési időszakban 77 százalékkal több készülék fogyott belőlük, mint a tavaly év végén bemutatott a Mate 10 sorozatból. (Pedig véleményünk szerint már az is egy kiváló készülékcsalád volt.) Az első két hónapban pedig 76 százalékkal többet adtak el belőlük, mint tavaly a P10 szériából. A magyar vásárlók körében a P20-nál csak a világon elsőként három hátlapi kamerával felszerelt P20 Pro népszerűbb. Nem túl meglepő, hogy a P20 Próból az új Twilight fantázianevű – alkonyati fényviszonyokat idéző színű – verziót keresik a legtöbben.

Huawei P20 Pro a legnépszerűbb (Twilight) színben
Huawei

A vállalat magyarországi várakozásai szerint a P20 termékcsaládból kétszer annyi talál majd gazdára, mint tavaly piacra dobott P10 szériából, így a prémium termékek értékesítése terén is 15 százalékos növekedésre számítanak. Ezt a cégnél a mesterséges intelligenciával támogatott fényképezési képességeknek tulajdonítják. A fotózás terén az egyik legkomolyabb tesztlabornak számító DxO Labs szerint a Huawei P20 maga mögé utasította az iPhone X-et és az egy hónapja királlyá koronázott Samsung Galaxy S9+-t. A P20 Pro pedig még ennél is jobb. (Itt találja az aktuális ranglistát.)

Ament Amarilla, a Huawei hazai marketingigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta: a vállalat idén átfogó kutatást végez Magyarországon a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fogyasztói ismeretekkel és attitűdökkel kapcsolatban. "A kutatás eredményeiből választ kaphatunk arra, hogy mit tudnak az emberek a mesterséges intelligenciáról és szükséges-e jobban edukálni őket, vagy éppen eloszlatni a félelmeiket a témával kapcsolatosan".

A Huawei okostelefonjai a nemzetközi színtéren is jól teljesítenek, 2018 első negyedévében a vállalat 11,8%-ra növelte globális piaci részesedését. A gyártó közlése szerint sikerült növekedniük az egyébként csökkenő tendenciát mutató nyugat-európai piacon is, és különösen erős Spanyolországban, Németországban és Olaszországban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!