Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Zuhan a Samsung, szárnyal a Huawei, a szituációt egy helyben állva figyelő Apple pedig köszöni szépen, nagyon is jól van – így foglalható össze az okostelefon-gyártók piaci helyzete.

Az okostelefont gyártó vállalatok toplistájának élén szereplő egyik vállalatot sem kell félteni. De azért érdemes alaposan szemügyre venni az elmúlt időszak trendjeit az IDC elemzőcég friss jelentése alapján. A piacelemzők által név szerint emlegetett top 5-ben tovább erősödött a kínai gyártók fölénye: az ország mindhárom szereplője jelentős növekedést könyvelt el az áprilist, májust és júniust jelentő második negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Az első helyen továbbra is a Samsung áll, de a tavalyi második negyedévben mért 79,8 millió darab készülék helyett az idei három hónapban már csak 71,5 milliót adtak el. Ez persze még mindig rengeteg mobiltelefon, de a 10,4 százalékos csökkenés egy ilyen kiélezett piacon már veszélyesnek számít. Már csak azért is, mert nagyon jön fel a Huawei: a kínai gyártó 40,9 százalékos növekedéssel jutott az 54,2 millió darabos eladásig. Kettejük harca egyre csak élesedik, és ami pár éve még csak egy aranyos álomnak tűnt a Huawei vezetői szájából, az mostanra belátható közelségbe került: a trendeket vizsgálva a Huawei nem csak az Apple-t előzte meg most már stabilan, de a Samsung első helye is egyre nagyobb veszélyben van. A számok alakulásában valószínűleg nagy szerepet játszik a Samsung Galaxy S9(+) mérsékelt, illetve és a Huawei P20-szériájának nagyobb sikere.

IDC

A harmadik helyen a lényegében stagnáló Apple áll: a tavalyi második negyedévben mért 41,0 milliós eladás után az idei második negyedévben 41,3 millió iPhone-t sikerült értékesíteniük. Ez nem hangzik valami jól, de hogy nincs nagy baj, az kiderült a vállalat órákkal ezelőtt közzétett pénzügyi jelentéséből: miközben az iPhone-eladások 1 százalékkal sem nőttek, az ebből származó bevétel 20 százalékkal ugrott meg.

Egy másik elemzőcég, a Canalys által kiadott grafikon jól mutatja a három nagy elmúlt időszakban folytatott versenyét.

Canalys

A negyedik helyen álló Xiaomi szintén óriásit lépett előre (+48,8%), az ötödik Oppo pedig lassan, de biztosan bővül.

A legnagyobb visszaesést a táblázatban "others" ("többiek") kifejezéssel összefoglalt "futottak még" kategóriába tartozó gyártók csoportja produkálta. A -18,5 százalékos éves változás jól mutatja a piac koncentrálódását.

A Strategy Analytics piacelemző vállalat is hasonlóan látja a helyzetet, ők a gyártók tavalyi és idei második negyedéves piaci részesedéséről tettek közzé egy összefoglaló táblázatot.

Strategy Analytics

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!