szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jövő tavasszal mutatkozhat be élesben az az újragondolt ülés, ami kényelmesebbé teheti az utazást a repülőgépeken.

Aki utazott már repülőgéppel, az pontosan tudja, mind közül a sorok középső ülése az, amelyen a legkevésbé sem kényelmes utazni. Az ablak melletti azért jó, mert az ember rá tud dőlni a falra, így akár át is tudja aludni az utat, míg a folyosó melletti ülés tagadhatatlan előnye, hogy leszállás után sokkal gyorsabban le tud jutni a gépről az ember.

Ehhez képest a középső ülések esetében nem lehet kényelmesen aludni, a kilátást sem élvezheti úgy az ember, mint az ablakos oldalon, felkelni sem tud azonnal, ha leszállt a gép – és még a karfáért is két emberrel kell "megharcolni".

Egyszóval hacsak nem muszáj, nem akar oda ülni az ember. Egy új megoldás viszont segíthet abban, hogy ezek a helyek is kényelmesebbé váljanak.

Az amerikai Molon Labe Seating nevű startup cég nemrég fejlesztette ki az S1 névre keresztelt megoldását, amelynek lényege, hogy a középső ülés a két szomszédjához képest alacsonyabban és hátrébb van, ráadásul picivel szélesebb is, így kényelmesebben lehet elférni benne, mint a jelenlegi változatban. További hasznos újdonság, hogy a karfák lépcsőzetes elrendezésűek, így mindkét utas könyökének bőven lesz hely – írja az AirPortal.

Molon Labe Seating
Molon Labe Seating
Molon Labe Seating

A koncepciót már az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala is jóváhagyta, vagyis minden szükséges engedély megvan a gyártáshoz és a használathoz. Egy légitársaság már rendelt is belőle (egyelőre nem tudni, melyik), így elviekben 2020 áprilisa-májusa környékén már szolgálatba is állhat az S1.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!