Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet a kozmetikai termékek használóinak. A piacra lépésre azonban egyelőre várni kell.","shortLead":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet...","id":"20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f.jpg","index":0,"item":"edd5f0a3-5f56-4027-8cc0-0a02b0282364","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","timestamp":"2025. január. 06. 16:03","title":"5 perc alatt megmondja a L'Oréal gépe, hogyan reagálhat a bőre a kozmetikumokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d675f22-5a0c-4ee9-85b1-fcded3992b5a","c_author":"4iG Nyrt.","category":"brandchannel","description":"Egy fontos társadalmi jelenségre, az idősebb korosztály láthatatlanságára hívja fel a figyelmet idei karácsonyi kampányában a Vodafone Magyarország. A szolgáltató egy szívmelengető, elgondolkodtató ünnepi reklámfilmben dolgozza fel ezt az aktuális témát, amelyben Szacsvay László, Oszvald Marika és Székely B. István egy különleges városi kalandra indulnak. A karácsonyi felhívás célja, hogy új megvilágításba helyezze az időskor és a digitális világ kapcsolatát.","shortLead":"Egy fontos társadalmi jelenségre, az idősebb korosztály láthatatlanságára hívja fel a figyelmet idei karácsonyi...","id":"20241126_4iG_Vodafone-Az-idoskor-nem-lathatatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d675f22-5a0c-4ee9-85b1-fcded3992b5a.jpg","index":0,"item":"35bda2be-bc47-4abf-a680-768da18f8c0e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241126_4iG_Vodafone-Az-idoskor-nem-lathatatlan","timestamp":"2025. január. 07. 10:30","title":"Az időskor nem láthatatlan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"c5551a2f-f095-4389-9a27-544a500cfee1","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"af3dd5ac-f708-48a8-bb71-c02bd8305512","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A hírt még nem erősítették meg, de Kubatov Gábor azt ígérte, hogy nemsokára bejelentést tesz a témában.","shortLead":"A hírt még nem erősítették meg, de Kubatov Gábor azt ígérte, hogy nemsokára bejelentést tesz a témában.","id":"20250106_Robbie-Keane-Fradi-uj-vezetoedzo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af3dd5ac-f708-48a8-bb71-c02bd8305512.jpg","index":0,"item":"08cab5eb-d8e2-41d4-8334-7ac4ea1946df","keywords":null,"link":"/sport/20250106_Robbie-Keane-Fradi-uj-vezetoedzo-ebx","timestamp":"2025. január. 06. 13:53","title":"Robbie Keane lehet a Fradi új vezetőedzője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e759f61e-2f9e-4227-9363-b65df5976c80","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Herbert Kickl kisebb kormánypártként számít az előző koalíciót vezető Osztrák Néppártra.","shortLead":"Herbert Kickl kisebb kormánypártként számít az előző koalíciót vezető Osztrák Néppártra.","id":"20250107_ausztria-herbert-kickl-ovp-fpo-koalicios-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e759f61e-2f9e-4227-9363-b65df5976c80.jpg","index":0,"item":"d3497e0c-a6ed-4ea9-813f-81a0ee90bfeb","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_ausztria-herbert-kickl-ovp-fpo-koalicios-targyalas","timestamp":"2025. január. 07. 18:50","title":"Koalíciós tárgyalásokra hívja az osztrák szélsőjobboldali Szabadságpárt vezetője az eddigi jobbközép kormánypártot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0785d6db-5e79-485e-8796-7910383c1a75","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hollywoodi aranykort idéző filmsztárautóra lehet licitálni. ","shortLead":"A hollywoodi aranykort idéző filmsztárautóra lehet licitálni. ","id":"20250106_Egyedulallo-Mercedes-replikat-kinal-eladasra-John-Cena","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0785d6db-5e79-485e-8796-7910383c1a75.jpg","index":0,"item":"425fd755-2f19-4fbc-a1f2-db6f011996aa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_Egyedulallo-Mercedes-replikat-kinal-eladasra-John-Cena","timestamp":"2025. január. 06. 20:20","title":"Egyedülálló Mercedes-replikát kínál eladásra John Cena","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16b16361-de27-4d02-9a36-f1cce73a7a6d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tóth Bertalan szocialista frakcióvezető feljelentést tett az ügyben, szerinte az állam előnytelen részvénycseréket hajtott végre. ","shortLead":"Tóth Bertalan szocialista frakcióvezető feljelentést tett az ügyben, szerinte az állam előnytelen részvénycseréket...","id":"20250107_Az-MSZP-feljelentest-tesz-a-Vodafone-adasvetele-ugyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16b16361-de27-4d02-9a36-f1cce73a7a6d.jpg","index":0,"item":"b24fdaf5-e37c-424d-8fb5-4099901ecbcf","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_Az-MSZP-feljelentest-tesz-a-Vodafone-adasvetele-ugyeben","timestamp":"2025. január. 07. 14:56","title":"Az MSZP szerint 13 milliárd forintos veszteség keletkezett a Vodafone-adásvételkor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8aa67e4-4735-4859-ab02-9c07367741c9","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Lehet-e friss vért pumpálni egy több mint 100 éves mozis mítoszba? Tud-e még újat nyújtani egy közhelyessé vált figura és egy unalomig ismételt történet? Robert Eggers negyedik filmjével bebizonyította, hogy igen.","shortLead":"Lehet-e friss vért pumpálni egy több mint 100 éves mozis mítoszba? Tud-e még újat nyújtani egy közhelyessé vált figura...","id":"20250107_Nosferatu-filmkritika-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8aa67e4-4735-4859-ab02-9c07367741c9.jpg","index":0,"item":"13df5cb6-3a67-4da1-ba61-c38347c4ff41","keywords":null,"link":"/kultura/20250107_Nosferatu-filmkritika-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 19:00","title":"Drakula feminista lett, és ezt mindenki élvezi – Nosferatu-kritika","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4b2488a-99a0-4f85-984c-05d746c36636","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Robert F. Kennedy megváltoztatná a Coca-Cola összetételét.","shortLead":"Robert F. Kennedy megváltoztatná a Coca-Cola összetételét.","id":"20250105_coca-cola-donald-trump-robert-f-kenned-jr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4b2488a-99a0-4f85-984c-05d746c36636.jpg","index":0,"item":"27e2d166-a9be-475a-8c05-c665b39338fd","keywords":null,"link":"/elet/20250105_coca-cola-donald-trump-robert-f-kenned-jr","timestamp":"2025. január. 05. 21:31","title":"Nekimegy a Coca-Colának Donald Trump oltásellenes leendő minisztere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jelentősen csökkent azok száma a világon, akik kifejezetten érdeklődnek a hírek után – derül ki az Oxfordi Egyetem Reuters Intézetének kutatásából. A hírfogyasztási szokásokról szóló 2023-as jelentés a magyar olvasókkal is foglalkozik.
A hírfogyasztók 63 százaléka vallotta magát elkötelezett hírfogyasztónak 2017-ben, ez az arány mára 48 százalékra esett vissza. Világszerte az emberek több mint harmada (36 százaléka) ritkán vagy gyakran, de tudatosan kerüli a híreket.
A Digital News Report 2023 megállapítása szerint a nyomtatott sajtó és a hagyományos (lineáris) televíziózás tovább hanyatlik, miközben az online fogyasztók egyre kevésbé érik el a híreket, és egyre inkább kerülik azokat.
A jelentésből az is kiderül, hogy miért: bizonyítható, hogy a közönség „továbbra is szelektálva fogyasztja a híreket az olyan fontos történésekről, mint például az ukrajnai háború, vagy épp a pénzügyi válság, miközben tudatosan kerülik a negatív híreket, hogy megvédjék mentális egészségüket”.
AFP / JOE KLAMAR
A megkérdezettek 40 százaléka mondja, hisz azoknak a híreknek, amiket olvas. Ez 2 százalékpontos erősödést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ugyanakkor a megkérdezettek 56 százalékát aggasztja, hogy meg tudja-e különböztetni az álhíreket a valóditól (ez szintén éves 2 százalékpontos növekedést jelent).
Mi a helyzet Magyarországon?
A jelentés készítői a világ számos országában, így Magyarországon is elvégezték a kutatást, idehaza 2000 főt kérdeztek meg a hírfogyasztási szokásukról.
Kiderült, az ukrajnai háborúról szóló híreket a hírfogyasztók 47 százaléka igyekszik kerülni, ami 8 százalékkal magasabb a világon tapasztalható 39 százalékos átlagnál.
A magyar olvasók csupán 25 százaléka hisz az általa elolvasott híreknek. Míg a legnagyobb bizalom Finnországban tapasztalható (69 százalék), a vizsgált piacok közül Görögországban csupán az olvasók 19 százalékáról mondható el ugyanez.
A TikTok felemelkedése
A legtöbb hírrel továbbra is a Facebookon lehet találkozni, ugyanakkor ez a helyzet folyamatosan változik. Az elmúlt hét év során a 42-ről 28 százalékra csökkent azon felhasználók száma, akik hírekkel találkoznak a platformon. A Facebook szerint ma már a hírfolyam csupán kevesebb mint 3 százaléka a hagyományos hír.
Ugyanakkor az Instagram és a TikTok is feljövőben van: előbbinél a felhasználók 14, utóbbinál 6 százalékának jelent hírforrást a platform. Utóbbi esetében a 18-24 év közöttiek aránya meredeken növekedik, jelenleg a 20 százalékuk fogyaszt híreket a TikTokon, míg egy évvel korábban ez az arány 15 százalék volt.
Eliot Higgins, a Bellingcat alapítója a mesterséges intelligencia segítségével képzelte el, hogyan nézhet ki Donald Trump letartóztatása, vagy épp az, ahogyan átveszi a rabruháját a börtönben.
Magyarországon az alábbiak szerint fogyasztunk híreket a közösségi oldalakról:
Facebook – 53 százalék (-7%),
YouTube – 28 (+1%),
Facebook Messenger – 12 (+2%),
TikTok – 9 (+4%),
Instagram – 7 (-1%),
Twitter – 5 (+2%).
Az elemzés a hazai jelentősebb hírforrások megbízhatóságát is vizsgálta.