szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Jelentős eredményt ért el az okosórák és aktivitásmérők piacán a Huawei 2024 első negyedévében: 46 százalékos éves növekedéssel lett a világ leggyorsabban növekvő márkája.

Az ilyen közlések sajátja, hogy darabszámot nem mindig közölnek az elemzők – most sem tették –, így önmagában egy tetszetős növekedés sem biztos, hogy komoly eredményt mutat. Hiszen aki legutóbb 100 ezer darabot adott el, annak 180 ezer darab 80 százalékos növekedést jelent, míg a korábban egymillió egységet értékesítő vállalatnak csupán 8 százalékot.

Ám most nem erről van szó, hiszen a Canalys méréséből az is kiderül, hogy a Huawei az idei első negyedévben 13 százalékos részesedéssel bírt az órák és aktivitásmérő csuklópántok világpiacán. Ez is jelentős előrelépés a vállalattól, amely a tavalyi teljes évben még 9 százalékon állt.

Az Apple is megirigyelné? Kipróbáltuk az új Huawei Watch Fit 3 okosórát

A Huawei legújabb csuklón viselhető kütyüje szinte pontosan úgy néz ki, mint egy Apple Watch, de annál jelentősen olcsóbb, és az androidos, illetve iOS felhasználókat egyaránt célkeresztbe veszi. Kipróbáltuk az akár 10 napos üzemidejű Watch Fit 3-at.

Szép éves növekedést mutatott be még a 2024 első negyedévében 15 százalékos részesedéssel bíró Xiaomi is, a szintén kínai vállalat 38 százalékkal bővítette eladásait. Ezzel megtartotta második helyét. Enyhe éves növekedéssel (+4%) zárt a negyedik helyezett Samsung is, a negyedéves leadások 7 százalékát birtokolta.

Canalys

Mérséklődött viszont a kategóriát 18 százalékkal azért még mindig piacvezető Apple részesedése, az almás vállalat 12 százalékkal kevesebb Apple Watch-ot adott el, mint egy éve. Szintén csökkent az ötödik helyre sorolt Noise nevű gyártó részesedése.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!