szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A kezdő asztaliteniszezőket már könnyű szerrel legyőzi a Google DeepMind mérnökei által fejlesztett mesterséges intelligencia. Az olimpiai szint még messze, de 2028-ra talán az is meglehet.

Bár az Egyesült Államok asztaliteniszben ritkán szokott érmet szerezni az olimpián, talán más lenne a helyzet, ha a megmérettetésen nemcsak emberek, de a mesterséges intelligencia (MI) is indulhatna. A Google DeepMind mérnökei egy olyan rendszert raktak össze, ami már emberi mércével mérve amatőr szinten képes játszani a játékot. Ha a fejlesztés így halad, a 2028-as Los Angeles-i olimpián talán már részt is vehetne a fejlesztés.

Az ArXiv preprint szerveren megjelent publikáció szerint egy robotkar kezébe adtak egy pingpongütőt, a géphez kapcsolt mesterséges intelligencia pedig folyamatosan követte és elemezte a labda mozgását, hogy azt olyan helyre és erővel próbálja visszaütni, hogy az ellenfele már ne tudja azt visszaadni. A rendszert emberekkel tesztelték le, akik minden bizonnyal különböző szinten tudnak játszani.

A Google mesterséges intelligenciája 29 játékból 13-at nyert meg. A kezdők ellen a teljesítménye 100 százalékos volt, míg a középhaladó játékosokkal szemben 55 százalékos győzelmi arányt tudott elérni. Amikor azonban egy haladó ellenféllel találkozott, a párharcok mindegyikét elveszítette.

Robot vs Player 09

Uploaded by Atil Iscen on 2024-08-12.

Robot vs Player 29

Uploaded by Atil Iscen on 2024-08-12.

A mérkőzésekről készült teljes videókat ide kattintva lehet megnézni.

A DeepMind célja, hogy emberi szintű sebességet és teljesítményt érjenek el a valós feladatok elvégzésében. Ehhez olyan megközelítéseket használtak a mérnökök – például a valós idejű alkalmazkodást a nem látott ellenfélhez –, aminek köszönhetően a rendszerrel szemben szívesen játszottak a tesztalanyok. Ezen cél elérése egyébként óriási feladat, hiszen a sportokhoz többek között kiváló szem-kéz koordinációra, gyors stratégiai gondolkodásra és alkalmazkodóképességre van szükség – írja a The Next Web.

A világ első robot asztalitenisz-oktatója 2017-ben került be a Guinness-rekordok könyvébe, amit a japán Omron nevű cég mérnökei fejlesztettek. A különbség a két gép között, hogy a Google-é sokkal kisebbnek tűnik, így a használata is egyszerűbb lehet.

Table tennis playing robot breaks world record – Guinness World Records Japan

Subscribe to never miss a video! || https://gwr.co/YT-Sub Check out the GWR favourites! || http://gwr.co/YT-Favs The record breaking robot that teaches humans how to play table tennis. Read more: http://bit.ly/Forpheus ———————————————————————————————- At Guinness World Records we want to show that everyone in the world is the best at something, and we’re here to measure it!

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!