szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Újfajta ajánlóprogramot próbálgat az Instagram, melynek lényege, hogy bizonyos látogatószám vagy új regisztrált felhasználó után fizet a tartalomgyártóknak.

A közösségimédia-platformok között éles verseny zajlik a felhasználókért, no és persze a tartalomgyártókért. Most az Instagram kezdett tesztelni egy új lehetőséget, mely igazából egy ajánlóprogram. Pénzért.

Mint a Business Insider írja, az új program – Referrals – egy új felhasználóért vagy 1000 látogatóért 100 dollárt (körülbelül 35 ezer forintot) ad a tartalomgyártónak, de van egy plafon: 20 000 dollár (azaz nagyjából 7 millió forint). Ennél többet tehát nem lehet összegyűjteni.

A Meta csendben, meghívásos alapon fogott neki a tesztnek, egyelőre csak az Egyesült Államokban. A működése egyszerű: a tartalomgyártó linkjén keresztül kell megnyitni az Instagramot, vagy regisztrálni a platformra.

Fontos, hogy a korábban említett két módszer – a látogatókért és az új regisztrálókért járó díjazás – nem egyszerre él a tesztelők számára; csak az egyiket ajánlotta fel nekik a Meta, véletlenszerűen. Az ajánlóprogram tesztje hat héten át fut májustól júniusig, a kifizetéseket pedig egy külső fél kezeli.

Gyerekekkel is szívesen szexchatel a Meta chatbotja, egyelőre senki nem érti, mi történik

A jelek szerint kijátszható a Meta chatbotjainak védelme, és így szinte korlátok nélkül lehet velük akár szexuális szerepjátékokra épülő beszélgetést is folytatni. A cég alkalmazottai állítólag már jelezték a problémát, de a Meta ködösít.

A cég arra sarkallja a tesztelőket, hogy a linkjeiket – vezessenek azok a profiljukra, posztjaikra, Reels-videókra – osszák meg az Instagramon kívül, például a TikTokon, a YouTube-on, vagy a Discordon. Ebből azért világosan kirajzolódik, hogy mi a cél – elszívni a felhasználókat a rivális platformokról.

A Meta platformja nem először ajánl pénzt: januárban, amikor még nagyon bizonytalan volt a TikTok jövője az Egyesült Államokban, 1,9 millió forint értékű összeget is felkínáltak annak, aki a TikTokról átment a Facebookra vagy az Instagramra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!