Újabb felmérés mutatott rá a vasárnapi boltzár rossz megítélésére
Az interneten vásárlók 74 százalékának rossz a véleménye a boltok vasárnapi bezárásáról, és egy részük azt gondolja, online ezért többet fog vásárolni.
A GKI Digital lakossági felmérést végzett az interneten vásárló felnőtt lakosság körében, melynek nagysága közel 2,3 millió fő. A kutatás online kérdőíves lekérdezéssel zajlott olyanok körében, akik idén január-februárban vásároltak valamit az interneten keresztül. A kutatás során összesen 2079 online vásárló válaszolt a kérdőívre.
Az interneten is vásárló lakosság körében a vasárnapi vásárlás eddig népszerű időtöltésnek számított hagyományos értelemben is. Több mint negyedük jellemzően minden héten élt ezzel a lehetőséggel, összességében pedig közel 60 százalékuk vásárolt havi rendszerességgel vasárnaponként valamilyen üzletben. A vasárnaponként gyakran vásárlók körében ez a nap jellemzően a közepes méretű bevásárlásról szólt.
Egy, a témában publikált felmérés (Szonda-Ipsos) adatai alapján, a lakosság kétharmada negatív véleményt fogalmazott meg a vasárnapi zárva tartásról, az online vásárlók esetében ez az arány 74 százalék, valószínűleg az aktív dolgozók nagyobb aránya miatt. Az online is vásárló lakosság közel tizedét egyáltalán nem érinti a törvény, hiszen saját bevallásuk szerint vasárnap sohasem vásárolnak boltban, ennek ellenére, még körükben is 44 százalék azok aránya, akik negatívan ítélik meg a szabályozást.
Az interneten is vásárló lakosság 14 százaléka már most is úgy vélekedik, hogy a szabályozás miatt növelni fogja online vásárlásainak számát. Ugyanakkor ez az online forgalom tekintetében legfeljebb 2-3 százalékos bővülést okozhat.
Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy a törvény e-kereskedelemre gyakorolt hatását valójában az online vásárlóknak az a közel 50 százaléka fogja meghatározni, akik jelenleg még nem tudják megítélni, hogy a vasárnapi boltbezárás miként alakítja át eddigi vásárlási szokásaikat.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!