szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A nyár lehet egy cég számára a legeredményesebb a toborzás – különösen a passzív keresők megtalálásra –, ha jól használja a közösségi médiát, de ehhez tudomásul kéne venni, hogy a közösségi oldalak, nem pusztán a print média online lenyomatai.

Nem kell törvényszerűen a nyárnak lennie a leggyengébb láncszemnek toborzás szempontjából, ugyanis a jól felépített és működtetett közösségimédia-aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb. Ehhez viszont ismerni kell, mi működik jól a közösségi hasábokon – olvasható munkáltatói márkaépítéssel és toborzás támogatással foglalkozó a BrandJob közleményéből.

A hús a hamburgerben

Számos cég tekinti a közösségi médiát a print média puszta lenyomatának. Ennek megfelelően, ha új pozíciót akar hirdetni, akkor a már bevált printes sablonokat ülteti át a Facebook vagy a LinkedIn hasábjaira. Pedig egész más megközelítésre lenne szükség. „Olyan vonzó tartalmat kell generálni, ami a céget észrevétlenül eladja, miközben az oldalakat működtető keresőmotorok és az egyéni ajánlások és továbbkattintások kedvencévé is válik. Ehhez viszont részleteiben kell ismerni, a közösségi média működésének algoritmusát és a cég által felépített sztorit” – állítja Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója. A technikát illetően konkrét szaktudásra van szükség. Ismerni kell a Google, a Facebook vagy a LinkedIn folyamatosan változó eszközkészletét és szabályait, melyek egyre inkább olyan tartalmak létrehozását ösztönzik, amit az emberek megosztanak, továbbküldenek, interaktív módon kezelnek. A közösségi média algoritmusai egyebek között a képek és filmek megjelentetését, a látogatók bevonását és az interakciót ösztönzik, vagyis messze túllépnek a lineáris, alacsony színvonalú tartalmon. Az úgynevezett gazdag tartalom megléte, az oldalra mutató linkek mennyisége és az oldal előélete alapján a keresőmotorok jó eséllyel előre sorolják az adott cég által létrehozott információt. „A tartalmat illetően is le kell azzal számolni, hogy a közösségi médiát statikus, egysíkú eszköznek tekintsük. Különösen azoknál a pozícióknál, ahova kevesen jelentkeznek, vonzó, izgalmas, megosztható egyedi tartalmat kell létrehozni. Ez olyan, mint a hús a hamburgerben: bár a többi, vagyis a buci, a zöldségek, a szósz meg a sült krumpli is fontos, de ezek csak a körítést adják. A lényeg a húsban rejlik. Nem baj, ha a tartalmat nem lehet közvetlenül konkrét, aktuális állásajánlathoz kötni. Merni kell különbözni a versenytársaktól, és még akkor is vállalni kell az aktív médiajelenlétet, ha a konkurencia is folyamatosan hirdet. Olyan tartalmat érdemes létrehozni, amely a négy alapfunkció közül – tanítás, inspirálás, szórakoztatás vagy meggyőzés – legalább egyet betölt” – mondta Hadi László.

„Itt még én is szívesen dolgoznék”

A TMP Worldwide tavalyi angliai felmérése szerint az álláskeresők 29%-a először a közösségi média oldalain keresi az álláslehetőségeket. Különösen a vállalati hierarchia felső harmadához tartozó pozíciók esetében a hiteles és vonzó vállalati “sztori” vált az elsődleges vonzerővé. “A jó hír az, hogy az emberek nyáron is böngészik a netet. Az embereket a strandon is érdeklik a hírek, viszont így a hétköznapihoz képest tehát így sokkal nyugodtabb körülmények között lehet hozzájuk szólni” – véli az ügyvezető.

Tradicionálisan a passzív álláskeresők megtalálása a fejvadászok dolga, márpedig a telefonos direkt megkeresések eredményessége nyáron korlátozott. Olyan helyzeteket kell létrehozni, hogy az illető saját maga tekintse érdekesnek a céget és izgalmasnak egy ottani álláslehetőséget. A passzív keresőket avval lehet átbillenteni, ha érdekeset látnak, miközben nem is feltétlenül lehet egyből látni, valójában álláslehetőségről szól a tartalom. Ezért tekinthető az aktív közösségi médiás jelenlét a direkt keresés alternatívájának. „Mindehhez a humor önmagában nem elég. Fel kell tudni kelteni azt a bizonyos „aha” érzést, ami átbillenti az embert, hogy kimondja: „jé, itt még én is szívesen dolgoznék”. Az ilyen jellegű tartalom középpontjába nem a vonzó csomag vagy a kulturált körülmények ígérete kell, hogy kerüljön. Mindenki az elvárások megfogalmazásában akar különbözni, miközben főleg az Y generációt nem ez izgatja. Olyan tartalmat kell létrehozni, amelyben az illető magára ismer és rájön, hogy az adott cég, az adott pozíció pont neki való. A cikk, az összeállítás, a kutatás vagy a játék azt kell, hogy sugallja, miért érdemes annál a cégnél vagy abban a pozícióban dolgozni. Ez lesz az igazi mágnes, nem pedig a „vonzó csomag” ígérete” – mondta Hadi László.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Lángoló holttestet találtak egy kiskunmajsai víztározó mellett

Lángoló holttestet találtak egy kiskunmajsai víztározó mellett

A felesége levideózta, amint Boris Johnsont megcsipkedi egy strucc

A felesége levideózta, amint Boris Johnsont megcsipkedi egy strucc

Durván esnek az olajárak is, négy éve nem láthattunk ilyet

Durván esnek az olajárak is, négy éve nem láthattunk ilyet

Hajós András élő adásban, szerenádozva kért bocsánatot Balázs Kláritól

Hajós András élő adásban, szerenádozva kért bocsánatot Balázs Kláritól