szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Japánban 37 százalékkal csökkent a 660 köbcentiméteresnél nagyobb autók eladása márciusban éves szinten.

Japánban 37 százalékkal csökkent az autóeladás márciusban. A japán autóértékesítők szövetségének pénteken ismertetett adatai szerint ebben a hónapban 279 389 autót adtak el. A vezető márkák közül a Toyota Motor értékesítése - a Lexus típust nem számítva - 45,9 százalékkal, a Nissan Motor eladása 37,7 százalékkal, a Honda Motoré pedig 28,3 százalékkal esett tavaly márciushoz képest Japánban. 

A mini autókat is beszámítva a márciusi értékesítés 35,1 százalékkal zsugorodott elsősorban a földrengés és az azt követő özönvíz okozta károk hatásai miatt. A március 11-i természeti katasztrófa miatt a legtöbb japán autógyártó továbbra sem termel, elsősorban alkatrészellátási gondok miatt. Egyebek között a Toyota cég 18 japán gyárából csupán kettő működik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!