szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csaknem száz veteránautó és klasszikus modell indult útnak kedden a kínai nagy fal tövéből, Peking külvárosából Párizs felé: ez az ötödik Peking-Párizs veterán autós futam. Az autók között van egy 1913-as Ford T-modell, de Bentley-k, Mustangok, Citroenek, Rolls-Royce-ok, valamint bogárhátú Volkswagenek és Volvók is képviseltetik magukat, és egy Moszkvicsot is említettek a híradások.

Az út 12 ezer kilométeres, a kocsik a Góbi-sivatagon (Mongólián) és Oroszországon, Ukrajnán, Szlovákián, Ausztrián, Svájcon keresztül mennek Párizsig. Napi több száz kilométeres megtett távval számolva a szervezők 33 napra tervezték a túrát.

Az embert és a masinát is próbára tevő hagyományos futam nem veszít népszerűségéből. Az első Peking to Paris transzkontinentális autós megméretés 1907-ben volt. Akkor öt autó indult el a kínai fővárosból és négy meg is érkezett Párizsba. Győztese egy olasz herceg volt.

Céljuk az volt, ami most is, hogy bizonyítsák: az ember és az általa alkotott jármű együtt bárhova eljuthat a világon. A második, klasszikus autóknak szánt Peking-Párizs ralit 1997-ben rendezték, méghozzá Tibeten keresztül vezető útvonallal. A százéves évfordulón, 2007-ben csaknem háromszáz induló állt rajthoz.

Legutóbb 2010-ben 106 autó és egy motor állt rajthoz. Az indulók között volt egy Olaszországban felnőtt londoni magyar, Andrea Mandel-Mantello is. Olasz partnerével egy zöld-fehér-pirosra festett, az 1920-30-as években gyártott, erős Chevrolet 6 Tourerrel vágtak neki a párizsi útnak, sikerrel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!