
HVG
Autó
Irányt vált a BYD, nem csak villanyautókat gyártanának Magyarországon
Gyorsan reagálnak a változó keresletre a kínaiak.
Az utóbbi évtized legnagyobb fellendülését éli a magyar flottaértékesítési és -üzemeltetési piac, amely az elmúlt két évben megkétszereződött. Megkérdezett szakértőink örülnek a fejlődésnek, de arra is figyelmeztettek, hogy a kíméletlen árversenyben tett kölcsönös engedményeknek előbb-utóbb meglesz a böjtje is. Az elmúlt években a multik mellett nagy állami vállalatok, szolgáltatók és nagyfogyasztók is megjelentek, bár a közbeszerzések körülményeit sokan vitatják, főleg a csalódott vesztesek. Cikkünk első részében a flottaüzemeltetés általános kérdéseivel és a piac legjelentősebb szereplőivel ismerkedhetnek meg.
A német újságkihordó fuvarozó, Klaus Schade tíz éve vezeti jelenlegi Mercedes-Benz Sprinterét, amellyel több mint 900 ezer kilométert tett meg. Teljesítményével huszonkét-szer kerülhette volna meg a Földet.
2008-tól versenytársat kap a kategóriájában egyedülálló Mercedes CLS. A trónkövetelő szintén német, a VW a Passat Coupéval támadja majd a stuttgarti négyajtós kupét. Bemutatták a 2007-es Golf-utód sportos terepjáró (SUV) és olcsóbb kombi változatát is.
120 mentőkocsi – 80 Ford Tranzit és 40 Mercedes-Benz Sprinter – áll munkába az Országos Mentőszolgálatnál. Az első harminc felszerelt, menetkész mentőjármű átadásán megjelent Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Dr. Rácz Jenő egészségügyi miniszter is.
A megszokott fehér VW Golf helyett ugyanilyen színű Chevrolet Lacettivel szolgálnak és védenek ezentúl a magyar rendőrség bűnügyi nyomozói. Majosházán átadták a General Motors Hungary képviselői az ORFK-nak az első példányokat abból a 350-ből, amelyeket - közbeszerzési tender eredményeként – még idén megkap a rendőrség.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.