szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Bubi budapesti közbringa program EU-támogatásának feltétele, hogy annak területe kerékpározható legyen, így átalakításokra egyértelműen szükség lesz, egy döntés-előkészítő tanulmány a parkolóhelyek megszüntetését javasolja a Nagykörúton - írja a Kerékagy blog.

A Nagykörúton biciklizni egyáltalán nem biztonságos: a sávok eleve szűkek, sok a szabálytalanul várakozó autó, úthibákat kell kerülgetni, az autósoknak pedig nincs sok helyük, hogy tartsák a megfelelő oldaltávot, igaz, nem is mindig próbálkoznak túl elszántan.

A helyzet némileg jobb a Szent István körúton, ahol a buszsávot használhatják a biciklisek, de máshol egy nem kívánt tükör-kormány találkozás centiken múlhat, az indulatok pedig könnyen elfajulnak. Hosszú távon a Nagykörút egész keresztmetszete átgondolásra szorul, jelenleg az a kérdés, hova fér el két, a jogszabályok szerint legalább 1 méteres szélességű biciklisáv - írja a Kerékagy blog.

A Nagykörúton naponta átlagosan 900 és 1000 közé tehető a biciklisek száma mindkét irányban, ami nagyjából megegyezik a mára kiépült infrastruktúrával rendelkező Andrássy út átlagos napi forgalmával. A BKK becslései szerint a kerékpárforgalom a Nagykörút gépjárműforgalmának 6 százalékát teszi ki.

A Bubi budapesti közbringa program EU-támogatásának feltétele, hogy annak területe kerékpározható legyen, így átalakításokra egyértelműen szükség lesz, egy döntés-előkészítő tanulmány a parkolóhelyek megszüntetését javasolja a Nagykörúton - írja a blog. A Bubi tárolóinak jelentős részét éppen a Nagykörúton, vagy a környező utcákban állítják majd fel, ezért egészen biztosan nő majd az útvonal biciklis terhelése. Muszáj lesz tehát hozzányúlni az eddigi hiányos, a biztonságos közlekedést nem garantáló infrastruktúrához.

Annyi biztos: „forgalomtechnikai átalakítások” lesznek, de még nem dőlt el pontosan, hogy milyenek. "Alapvető cél a belső városrész kerékpáros átjárhatóságának javítása, hogy kényelmes és vonzó legyen főként az újonnan kerékpározók, Bubi használók számára" – válaszolta a BKK.

Hét Bubi-állomás részben a Nagykörút útpályájára kerül, ezeken a helyeken néhány parkolóhely megszűnik. A felhasználók biztonsága érdekében a bicikliket nem közvetlenül a külső sávra, hanem egy egyméteres, feltűnően felfestett sávra lehet majd kitenni. A fenti átalakításokhoz szükséges forgalomtechnikai tervek már idén nyárra elkészültek, a kivitelezés 2014 nyaráig folyamatos lesz.

Csak azt nem tudni, hogyan vezetik majd a Nagykörúton a kerékpáros forgalmat. A teljes bejegyzést itt olvashatja!

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Azt ígérik, öt perc alatt teljesen fel lehet tölteni hamarosan az elektromos autókat

Azt ígérik, öt perc alatt teljesen fel lehet tölteni hamarosan az elektromos autókat

A kamara szerint elkerülhetetlen a hús- és tejtermékek drágulása

A kamara szerint elkerülhetetlen a hús- és tejtermékek drágulása

Olaszország több mint felét ismét zárlat alá helyezik

Olaszország több mint felét ismét zárlat alá helyezik