szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Bubi budapesti közbringa program EU-támogatásának feltétele, hogy annak területe kerékpározható legyen, így átalakításokra egyértelműen szükség lesz, egy döntés-előkészítő tanulmány a parkolóhelyek megszüntetését javasolja a Nagykörúton - írja a Kerékagy blog.

A Nagykörúton biciklizni egyáltalán nem biztonságos: a sávok eleve szűkek, sok a szabálytalanul várakozó autó, úthibákat kell kerülgetni, az autósoknak pedig nincs sok helyük, hogy tartsák a megfelelő oldaltávot, igaz, nem is mindig próbálkoznak túl elszántan.

A helyzet némileg jobb a Szent István körúton, ahol a buszsávot használhatják a biciklisek, de máshol egy nem kívánt tükör-kormány találkozás centiken múlhat, az indulatok pedig könnyen elfajulnak. Hosszú távon a Nagykörút egész keresztmetszete átgondolásra szorul, jelenleg az a kérdés, hova fér el két, a jogszabályok szerint legalább 1 méteres szélességű biciklisáv - írja a Kerékagy blog.

A Nagykörúton naponta átlagosan 900 és 1000 közé tehető a biciklisek száma mindkét irányban, ami nagyjából megegyezik a mára kiépült infrastruktúrával rendelkező Andrássy út átlagos napi forgalmával. A BKK becslései szerint a kerékpárforgalom a Nagykörút gépjárműforgalmának 6 százalékát teszi ki.

A Bubi budapesti közbringa program EU-támogatásának feltétele, hogy annak területe kerékpározható legyen, így átalakításokra egyértelműen szükség lesz, egy döntés-előkészítő tanulmány a parkolóhelyek megszüntetését javasolja a Nagykörúton - írja a blog. A Bubi tárolóinak jelentős részét éppen a Nagykörúton, vagy a környező utcákban állítják majd fel, ezért egészen biztosan nő majd az útvonal biciklis terhelése. Muszáj lesz tehát hozzányúlni az eddigi hiányos, a biztonságos közlekedést nem garantáló infrastruktúrához.

Annyi biztos: „forgalomtechnikai átalakítások” lesznek, de még nem dőlt el pontosan, hogy milyenek. "Alapvető cél a belső városrész kerékpáros átjárhatóságának javítása, hogy kényelmes és vonzó legyen főként az újonnan kerékpározók, Bubi használók számára" – válaszolta a BKK.

Hét Bubi-állomás részben a Nagykörút útpályájára kerül, ezeken a helyeken néhány parkolóhely megszűnik. A felhasználók biztonsága érdekében a bicikliket nem közvetlenül a külső sávra, hanem egy egyméteres, feltűnően felfestett sávra lehet majd kitenni. A fenti átalakításokhoz szükséges forgalomtechnikai tervek már idén nyárra elkészültek, a kivitelezés 2014 nyaráig folyamatos lesz.

Csak azt nem tudni, hogyan vezetik majd a Nagykörúton a kerékpáros forgalmat. A teljes bejegyzést itt olvashatja!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!