szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A teljes egészében megújult Kia Magentis (amelyet az amerikai piacokon Optima néven forgalmaznak) ötcsillagos minősítést kapott az NHTSA, az USA Közlekedési Minisztériumának Közlekedésbiztonsági Hivatalának töréstesztjén.

© Kia
Az alapáron hat légzsákkal és teljes hosszban függönylégzsákokkal felszerelt, Magentis/Optima alapfelszerelése az aktív fejtámla is, amely hátulról érkező ütközéskor felfelé és előre mozdul, hogy az elöl ülőket megóvja a nyaksérülésektől, az energiaelnyelő kormányoszlop pedig csökkenti a vezető súlyos mellkas-sérülésének kockázatát frontális ütközés esetén.


© NHTSA
Az idén az Optima „jó” – vagyis az elérhető legmagasabb – minősítést kapta a az amerikai közlekedésbiztonsági intézettől (IIHS) figyelemre méltó biztonsági felszereltségéért, amely a legjobb eredményt érte el a frontális és oldalütközéses törésteszteken.






HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Megbukott az Aveo és a Cerato a törésteszten

Az EuroNCAP nemzetközi autóbiztonsági intézet legújabb töréstesztjén felemás eredmények születtek. Az Alfa 159 és a Peugeot 207 kiváló eredménnyel bizonyított, a Chevrolet Aveo és a Kia Cerato csúfosan leszerepelt. A legújabb magyar Suzuki is csak négycsillagos.

hvg.hu Autó

Törésteszt: ketten elbukták az öt csillagot

Az EuroNCAP által végzett törésteszteken egyre nő az ötcsillagos biztonsággal minősített autók száma. Egyes kategóriákban már-már cikinek számít a gyengébb eredmény. A csillagok ugyanakkor inkább Nyugat-Európában számítanak, nálunk az ár a döntő.

automenedzser.hu Autó

Kia Magentis - Hódítani akar a Magentis

A Kia vadonatúj négyajtósa, a Magentis komoly konkurenciát jelent a középkategória szedánjainak. Minőségi kialakítása, hatalmas méretei és barátságos indulóára jelzik, hogy a Kia komolyan gondolta Európa meghódítását. A dízelváltozatra még nyárig várni kell.

automenedzser.hu Autó

Mitől véd a törésteszt?

Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?