Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9d7d2eb3-4ecf-4acb-a79b-1ffd6ab394ac","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Már nem Kína Németország legnagyobb külkereskedelmi partnere.","shortLead":"Már nem Kína Németország legnagyobb külkereskedelmi partnere.","id":"20250119_Nemetorszag-kiszolgaltatottabb-Trumpnak-mint-hittuk-es-ez-Magyarorszagnak-is-rossz-hir","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d7d2eb3-4ecf-4acb-a79b-1ffd6ab394ac.jpg","index":0,"item":"0a7a83d9-e0c2-4106-a5c1-3979bb7ff5ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250119_Nemetorszag-kiszolgaltatottabb-Trumpnak-mint-hittuk-es-ez-Magyarorszagnak-is-rossz-hir","timestamp":"2025. január. 19. 09:01","title":"Németország kiszolgáltatottabb Trumpnak, mint hittük, és ez Magyarországnak is rossz hír","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7379bfc-2393-43b9-b8b5-304950ef5127","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Nem is titkoltan Donald Trump győzelmére reagálva megszünteti a tényellenőrzést Mark Zuckerberg a Facebookon és egyéb közösségi platformjain. Az egyelőre Európára nem vonatkozó lazítást a konzervatívok a cenzúra végeként ünneplik, a liberálisok a gyűlöletbeszéd elszabadulásától tartanak.","shortLead":"Nem is titkoltan Donald Trump győzelmére reagálva megszünteti a tényellenőrzést Mark Zuckerberg a Facebookon és egyéb...","id":"20250119_hvg-a-capitoliumtol-akapitulalasig-facebook-trump-tenyellenorzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7379bfc-2393-43b9-b8b5-304950ef5127.jpg","index":0,"item":"feda2d24-1948-415c-b593-1b393110f98c","keywords":null,"link":"/360/20250119_hvg-a-capitoliumtol-akapitulalasig-facebook-trump-tenyellenorzes","timestamp":"2025. január. 19. 11:00","title":"Zuckerberg azt mondja, a szólásszabadságot védi, de mások szerint csak becsicskult Trumpnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. január. 18. 15:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"d4c72008-6786-4e1a-8154-b6f754579aa6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A negyedikeseké kifejezetten könnyű volt, a hatodikosoké és a nyolcadikosoké közepesen nehéz – így foglalható össze a matektanár véleménye a középiskolai felvételi tesztről.","shortLead":"A negyedikeseké kifejezetten könnyű volt, a hatodikosoké és a nyolcadikosoké közepesen nehéz – így foglalható össze...","id":"20250118_A-matematika-felveteliben-nem-a-matek-hanem-a-szovegertes-okozhatott-gondot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4c72008-6786-4e1a-8154-b6f754579aa6.jpg","index":0,"item":"eb2236de-4e25-4cdd-a84d-441aff27b7f6","keywords":null,"link":"/elet/20250118_A-matematika-felveteliben-nem-a-matek-hanem-a-szovegertes-okozhatott-gondot","timestamp":"2025. január. 18. 17:27","title":"A matematika felvételiben nem a matek, hanem a szövegértés okozhatott gondot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Minden régiónak minden nap négy mentőegységet kellene fölküldenie Budapestre, ahol így 25-30 plusz egység dolgozna. Az utazással együtt praktikusan 24 órás fővárosi szolgálatba minden ápolót és sofőrt be kellene forgatni.","shortLead":"Minden régiónak minden nap négy mentőegységet kellene fölküldenie Budapestre, ahol így 25-30 plusz egység dolgozna...","id":"20250119_Kotelezo-allando-rotacios-budapesti-szolgalat-johet-a-videki-mentosoknek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b.jpg","index":0,"item":"179c9c32-824d-43a5-a910-eae6b69f5475","keywords":null,"link":"/itthon/20250119_Kotelezo-allando-rotacios-budapesti-szolgalat-johet-a-videki-mentosoknek","timestamp":"2025. január. 19. 12:44","title":"Kötelező, állandó, rotációs budapesti szolgálat jöhet a vidéki mentősöknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c95b5ce4-56a5-4975-8601-c3c3a5d208c2","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Nem menekülhetett a végzete elől a háromszoros Bajnokok Ligája-győztes Vipers Kristiansand.","shortLead":"Nem menekülhetett a végzete elől a háromszoros Bajnokok Ligája-győztes Vipers Kristiansand.","id":"20250119_vipers-kristiandsand-kezilabda-norvegia-csod-megszunes-masodszor-felvideki-magyar-hlavaty-tamas-vege-van-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c95b5ce4-56a5-4975-8601-c3c3a5d208c2.jpg","index":0,"item":"70114b4d-14bc-480c-aacf-2de913abfd15","keywords":null,"link":"/sport/20250119_vipers-kristiandsand-kezilabda-norvegia-csod-megszunes-masodszor-felvideki-magyar-hlavaty-tamas-vege-van-ebx","timestamp":"2025. január. 19. 17:30","title":"„Most már nem lesz második esély, vége van” – így ment csődbe a magyar edző irányította sikercsapat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cff7b32-4cd3-4248-9aef-dd919fa62582","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A regionális parlament elnöke is a baleset helyszínére utazott. ","shortLead":"A regionális parlament elnöke is a baleset helyszínére utazott. ","id":"20250118_Osszedolt-egy-silift-Spanyolorszagban-tobb-tucat-ember-serult-meg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cff7b32-4cd3-4248-9aef-dd919fa62582.jpg","index":0,"item":"78db2b6f-ddc1-4820-888a-f6722f451a98","keywords":null,"link":"/vilag/20250118_Osszedolt-egy-silift-Spanyolorszagban-tobb-tucat-ember-serult-meg","timestamp":"2025. január. 18. 14:43","title":"Összedőlt egy sílift Spanyolországban, több tucat ember sérült meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7690ef39-d6f3-426c-97e8-6945f237551f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már 2006 előtt épült ingatlanokra igényelhető támogatás és támogatott hitel, és sokkal egyszerűbb az adminisztráció.","shortLead":"Már 2006 előtt épült ingatlanokra igényelhető támogatás és támogatott hitel, és sokkal egyszerűbb az adminisztráció.","id":"20250119_A-kormany-ujra-nekifut-az-elbaltazott-felujitasi-programnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7690ef39-d6f3-426c-97e8-6945f237551f.jpg","index":0,"item":"3807b8bc-37f2-4a2e-b43f-0410bd62614d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250119_A-kormany-ujra-nekifut-az-elbaltazott-felujitasi-programnak","timestamp":"2025. január. 19. 08:26","title":"A kormány újra nekifut az elbaltázott felújítási programnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Magyar csapat vezetheti Dakarba az első Opel Antarát
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Szalay Balázs a kilencedik Dakarra készül, Bunkoczi László navigálásával a negyedikre, az Opel Antarával pedig az elsőre. A Portugáliából induló mezőny – 250 motoros, 187 autós páros és 88 kamionos trió - 16 nap alatt 8696 kilométert tesz meg, miközben átszeli a Nyugat-Szaharát.
Megtiszteltetés volt a csapat számára, hogy az idén először a német Opel Motorsport engedélyezte számára a gyári színek – vagyis az ezüst-sárga – használatát, sőt, megtervezte az Antara külsejét és a versenyruhákat is. Ezzel a magyar csapat még közelebb került az Opel Motorsporthoz, amely eddig csak a hivatalos gyári versenyzőknek (német túraautó bajnokság – DTM) adta meg ezt a kiváltságot.
Egy a Dakar rallyra készülő versenygép megépítéséhez normál esetben legalább fél évre lett volna szükség, ám a Szalay Dakar Team tapasztalt szervizcsapatának köszönhetően alig több mint két hónap alatt elkészült a 395 lóerős Antara (amelynek utcai változatát májusban mutatják be Magyarországon). Az autóban minden alkatrész vadonatúj, ám ilyen rövid idő alatt csak arra volt lehetőség, hogy a korábbi versenyautó építésénél szerzett tapasztalatokat, konstrukciós fejlesztéseket használja fel a csapat. A nagyobb konstrukciós átalakításokat a 2007-es idényre tervezi a szervizteam.
A Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Laklóth Aladár trió ezúttal is biztos hátteret nyújt a csapatnak – ha az autós párosnak bármilyen problémája adódik, a kamionból kaphat alkatrészeket és persze szervizsegítséget a viadal közben. Természetesen Darázsiék is versenyben lesznek, és tőlük is jó részeredményekre és végeredményre számíthatunk.
OPEL ANTARA
Súly: 2150 kg (pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal) Szélesség: 1999 mm Magasság: 1886 mm Hosszúság: 4720 mm Futómű: elől független felfüggesztés, hátul merevhidas, kerekenként 2 Bilstein lengéscsillapító, Hypercoil spirálrugók Rugóút: elől 250 mm, hátul 300 mm Váltó: X-track szekvenciális, hatsebességes (speciálisan az Opel Antarába gyártva) Kuplung: Tilton 3 tárcsás, 7 1/4 hüvelyk átmérőjű Osztómű: X-track, egybeépítve a sebességváltóval Benzintank: 450 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal) Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm Felni: Speedline 16 hüvelyk magnézium ötvözet Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 55 kg Motorparaméterek Típus: LS6 alumínium Hengerűrtartalom: 5692 kcm, V8-as Teljesítmény: 395 lóerő (szűkítővel) Nyomaték: 510 Nm Vezérlés: Motec M800 Speciális levegőszűkítő: 37.2 mm Fogyasztás: 60 liter/100 km Végsebesség: 186 km/óra Gyorsulás: 7,8 másodperc alatt 0–100 km/órára
A 2007-es DAKAR RALLY A részletes útvonalterv Portugália Január 6. Lisszabon – Portimao (össztáv: 495 km, ebből szelektív szakasz: 120 km)
Spanyolország Január 7. Portimao – Málaga (össztáv: 500 km, ebből szelektív szakasz: 60 km)
Marokkó Január 8. Nador – Er Rachidia (össztáv: 649 km, ebből szelektív szakasz: 252 km) Január 9. Er Rachidia – Ouarzazate (össztáv: 679 km, ebből szelektív szakasz: 405 km) Január 10. Ouarzazate – Tan Tan (össztáv: 775 km, ebből szelektív szakasz: 325 km)
Mauritánia Január 11. Tan Tan – Zouerat (össztáv: 817 km, ebből szelektív szakasz: 394 km) Január 12. Zouerat – Atar (össztáv: 580 km, ebből szelektív szakasz: 542 km) Január 13. Szünnap, Atar Január 14. Atar – Tichit (össztáv: 626 km, ebből szelektív szakasz: 589 km) Január 15. Tichit – Nema (össztáv: 497 km, ebből szelektív szakasz: 494 km)
Mali Január 16. Nema – Timbuktu (össztáv: 615 km, ebből szelektív szakasz: 516 km) Január 17. Timbuktu – Nema (össztáv: 590 km, ebből szelektív szakasz: 571 km) Január 18. Nema – Kayes (össztáv: 746 km, ebből szelektív szakasz: 257 km)
Szenegál Január 19. Kayes – Tambacounda (össztáv: 458 km, ebből szelektív szakasz: 260 km) Január 20. Tambacounda – Dakar (össztáv: 576 km, ebből szelektív szakasz: 225 km) Január 21. Dakar – Dakar (össztáv: 93 km, ebből szelektív szakasz: –)
Össztáv: 8696 km, ebből szelektív szakasz: 5010 km
Halálos baleset történt a terep Világkupa-sorozathoz tartozó Marokkó-rali utolsó szakaszán: a Mitsubishivel versenyző Nani Roma navigátora, a francia Henri Magne vesztette életét.
Kijelölte a Volkswagen gyári csapata a negyedik autójuk legénységét a 2007-es Dakar ralira: A négyszeres Dakar-győztes finn Ari Vatanen indul a január hatodikán Lisszabonból rajtoló klasszikus tereprali versenyen a Volkswagen Race Touareg 2-vel. Navigátora Fabrizia Pons lesz.
A Dakar-rali szervezője, az ASO a közép-kelet-európai térségben külön képviselőt nevezett ki. A megbízást Szalay Balázs kapta, aki eddig nyolcszor indult a sivatagi show-n és a távot négyszer teljesítette sikerrel.