Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"32e03445-13a2-4759-9058-58ada6bb60a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pár nap alatt felforgatta a mesterséges intelligencia piacát a DeepSeek, és egy friss jelentés szerint az új, olcsóbb kínai modell már most jobb, mint a Meta idén érkező legújabb fejlesztése. A cégnél nagyon szeretnék megérteni, hogyan.","shortLead":"Pár nap alatt felforgatta a mesterséges intelligencia piacát a DeepSeek, és egy friss jelentés szerint az új, olcsóbb...","id":"20250129_meta-deepseek-mesterseges-intelligencia-mernoki-csapatok-vizsgalat-koltsegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32e03445-13a2-4759-9058-58ada6bb60a5.jpg","index":0,"item":"37c4e370-3fda-4479-898f-860424395456","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_meta-deepseek-mesterseges-intelligencia-mernoki-csapatok-vizsgalat-koltsegek","timestamp":"2025. január. 29. 12:03","title":"Riadót fújt a Meta: négy csapattal próbálja megfejteni a DeepSeek titkát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7a453be-1c34-41a2-8420-800ac9adc72d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Cukrászati nyomás alatt a rendszer.","shortLead":"Cukrászati nyomás alatt a rendszer.","id":"20250129_Mini-Dubaj-torta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7a453be-1c34-41a2-8420-800ac9adc72d.jpg","index":0,"item":"8e278547-6ee2-4f39-b4d0-8b016f6bc992","keywords":null,"link":"/elet/20250129_Mini-Dubaj-torta","timestamp":"2025. január. 29. 14:51","title":"Nem állt le az élet a Bindzsisztán-szelettel, máris itt a Mini Dubaj és Maxi Dubaj torta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6ad69c7-d8b4-468c-8e58-6a5390ff4dd1","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Szemrevalóbb dizájn, jobb hatékonyság, nagyobb hatótáv, kisebb zaj, modernebb technika. Ezek a főbb hívószavai a világ legnépszerűbb autójaként jegyzett Tesla Model Y ráncfelvarrt változatának – jövünk az első személyes találkozás tapasztalataival.","shortLead":"Szemrevalóbb dizájn, jobb hatékonyság, nagyobb hatótáv, kisebb zaj, modernebb technika. Ezek a főbb hívószavai a világ...","id":"20250129_budapest-felfrissitett-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6ad69c7-d8b4-468c-8e58-6a5390ff4dd1.jpg","index":0,"item":"53d20a48-840d-4481-a683-93faf373b18c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_budapest-felfrissitett-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","timestamp":"2025. január. 29. 16:13","title":"Budapesten a legújabb Tesla: beültünk a menő fénycsíkos friss Model Y-ba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3104f57d-ed1a-4d90-8cd8-3f3f3640db93","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók az 1980-as évek óta rögzítik a tengerek felszínének hőmérsékletét, és kiderült, az elmúlt negyven évben 400 százalékkal gyorsult a melegedés üteme.","shortLead":"Brit kutatók az 1980-as évek óta rögzítik a tengerek felszínének hőmérsékletét, és kiderült, az elmúlt negyven évben...","id":"20250129_globalis-felmelegedes-tenger-felszin-homerseklet-klimavaltozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3104f57d-ed1a-4d90-8cd8-3f3f3640db93.jpg","index":0,"item":"96ef0011-a6bb-48b5-a6e8-7ef114b9fa81","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_globalis-felmelegedes-tenger-felszin-homerseklet-klimavaltozas","timestamp":"2025. január. 29. 20:03","title":"Megdöbbentő mértékben melegszik a tengerek felszíne, már kongatják a vészharangokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dca1f8f-1a5c-424a-acdb-20757615df2c","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A gyakorlórepülést végző helikoptert határozottan figyelmeztették, hogy az utasszállító felé tart. ","shortLead":"A gyakorlórepülést végző helikoptert határozottan figyelmeztették, hogy az utasszállító felé tart. ","id":"20250130_washington-legi-katasztrofa-utasszallito-helikopter-legiiranyitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dca1f8f-1a5c-424a-acdb-20757615df2c.jpg","index":0,"item":"587839ff-6c1e-4f4f-99b2-1a582eace060","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_washington-legi-katasztrofa-utasszallito-helikopter-legiiranyitas","timestamp":"2025. január. 30. 10:23","title":"„Csak egy tűzgolyót láttam, ami aztán eltűnt” – nyilvánosságra hozták, mit mondtak a légiirányítók a washingtoni légi katasztrófa idején","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"accf4828-e288-4529-b92a-67d479ac519b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A börtönviselt zenész a családi halgazdaságban dolgozik, a fia a főnöke.","shortLead":"A börtönviselt zenész a családi halgazdaságban dolgozik, a fia a főnöke.","id":"20250130_Galambos-Lajosnak-a-borton-utan-a-fia-adott-munkat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/accf4828-e288-4529-b92a-67d479ac519b.jpg","index":0,"item":"02d19ac6-0310-49d1-baf1-4453948f6f88","keywords":null,"link":"/elet/20250130_Galambos-Lajosnak-a-borton-utan-a-fia-adott-munkat","timestamp":"2025. január. 30. 09:18","title":"Lagzi Lajcsinak a fia adott munkát a börtön után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a484fb-29ca-4c2c-836e-6243a9a1419d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A titokzatos, varázslatos és határfeszegető előadó júliusban lép fel nálunk.","shortLead":"A titokzatos, varázslatos és határfeszegető előadó júliusban lép fel nálunk.","id":"20250129_Elso-onallo-budapesti-koncertjere-keszul-a-norveg-alt-pop-szupersztar-AURORA","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a484fb-29ca-4c2c-836e-6243a9a1419d.jpg","index":0,"item":"9b15f15d-dad4-40d6-a08c-db080f78345b","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Elso-onallo-budapesti-koncertjere-keszul-a-norveg-alt-pop-szupersztar-AURORA","timestamp":"2025. január. 29. 10:19","title":"Első önálló budapesti koncertjére készül a norvég alt-pop szupersztár, AURORA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ea09557-96c9-47cf-a584-aa6e6aebf0d7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Német kutatóknak köszönhetően a jövőben több millió szívelégtelenségben élő ember életét lehetne megmenteni azzal a módszerrel, ami minden eddiginél biztonságosabbnak tűnik.","shortLead":"Német kutatóknak köszönhetően a jövőben több millió szívelégtelenségben élő ember életét lehetne megmenteni azzal...","id":"20250130_szivizom-szivatultetes-tapasz-szivelegtelenseg-kezelese-ossejtek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ea09557-96c9-47cf-a584-aa6e6aebf0d7.jpg","index":0,"item":"4660f5cf-584e-41e3-b809-87e29a86884a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_szivizom-szivatultetes-tapasz-szivelegtelenseg-kezelese-ossejtek","timestamp":"2025. január. 30. 20:03","title":"Sejtekből készült tapaszt varrnának a betegek szívére, milliók kaphatnak esélyt az életre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.
Drágának kell mondanunk azt a közép-kelet európai gyártású autót, amely nagyon praktikus ugyan, de csupán négy személy kényelmes szállításáról gondoskodik, és amely harmatgyenge háromhengeres motorral, alapfelszereltséggel 2,99 millió forintba kerül.
Miért is éri meg akkor a Roomster? Mert ezért az árért két autót kapunk. A Roomster filozófia lényege, hogy kétarcú. Ezt közvetíti az autó arculata is, hisz elölről személyautó, hátulról kisáruszállító, oldalról pedig a kettő együtt. Tesztautóm dupla panorámateteje páratlan kilátást biztosít a hátul ülőknek. Úgy érzem, hogy az autó szűkössége miatt a hátsó sorban ülők az igazi kedvezményezettek. Óriási a lábtér, magas a beltér, kényelmes két személynek az üléssor és a kilátás szinte páratlan. Kevés versenytársa dicsekedhet az Octaviát is megszégyenítő, 2617 milliméteres tengelytávolsággal. Sőt az egy kategóriával feljebb lévő autók közül sem mindegyik. A nyomtáv (elöl 1436 mm, hátul 1500 mm) szintén jótékony hatással van az irányíthatóságra, a stabilitásra, nagy sebességnél és maximális terhelés mellett is.
A pilótafülke viszont nem annyira szellős, a szűk oldalablakok teherautósan nyomasztóak. A Roomsterben ülve valóban úgy érezzük, mintha egy repülőgép pilótafülkéjében ülnénk, irigykedve pillantunk hátra a hátsó ülések a nappali nyújtotta kényelmét élvező családtagjainkra. Az összeszerelés minősége, az anyagok használata kifogástalan. A műszerek elrendezése ergonomikus, az ülésekben jó ülni, tetszetős gép a Roomster. Szívesen körbejárják az emberek. Ha egy parkolóban hagytam, biztosan megtaláltam, mert bámészkodó tömeg volt körülötte.
A Roomstert hatféle motor hathatja. Az alapváltozat a már említett 1.2 HTP 47 kW-os teljesítménnyel, a további alternatívákat az 1.4 16V 63 kW-os és az 1.6 16V 77 kW-os motorok képviselik. A dízel szerelmesei választhatnak a modern 1.4 PD TDi 51 vagy 59 kW-os, valamint az 1.9 PD TDI 77 kW-os motorok közül. Mindegyikükhöz ötfokozatú, teljesen szinkronizált sebességváltó kapható, a két erősebb turbódízelhez pedig DPF-részecskeszűrő is rendelhető. Nekem a legizmosabb mocihoz volt szerencsém, és valóban szerencsésnek éreztem magam, mert ez az erősebb öngyulladós erőforrás illik a Roomster kettős természetéhez. Hosszú távon jó utazó autó, nagy sebességnél, autópályán pihentetően csendes, városi forgalomban viszont hangos, érces, de ugyanakkor pörgős, haladós autó. Érezni benne az erőt, a lendületet. Ugyanakkor szinte alig eszik: a főként városi használatban, hidegben, sok dugóban kipróbált Roomster 105 lovas motorja ellenére 5,5 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként.
Az autó nagyobb sebességnél és kanyarban enyhén billeg. Az első tengely McPherson típusú, háromszög- alsó lengőkarokkal és torziós stabilizátorral. Hátul torziós rúddal összekapcsolt több lengőkaros felfüggesztést alkalmaztak. Az ABS az alapfelszereltség része, csakúgy, mint az EBV (elektronikus fékerőelosztó), az MSR (motornyomaték szabályozó) és a Dual Rate fékasszisztens. Az ASR (kipörgésgátló) és az ESP stabilizálórendszer a választható felszereltség részét képezik. Szériatartozék az elektro-hidraulikus szervókormány. A külső teljes fordulási kör átmérője 10,3 m, míg a fordulókör átmérője (nyomátmérő) 10,5 m.
[[ Oldaltörés: Alapban sem szegény (Oldaltörés) ]]
A Roomster alapváltozatának felszereltségéhez négy légzsák és öt hárompontos övfeszítős biztonsági öv tartozik. A fejlégzsákok (a felfújódás után még legalább 5 másodpercig felfújt állapotban maradnak) megvédik a fejet oldalsó vagy kombinált ütközéskor. Ebből következően nemcsak az első becsapódáskor nyújtanak védelmet, hanem bármely második ütközés esetén is. Ez a törvényben meghatározott előírásoknak, valamint az EuroNCAP teszt által támasztott követelményeknek egyaránt messzemenően eleget tesz. Természetesen további aktív és passzív biztonsági berendezések is helyet kaptak a Roomsterben, mint például az ISOFIX gyermekülésrögzítők.
A tesztelt Sport felszereltségi szint tartalmaz automatikus klímát, mp3-lejátszós rádiósmagnót, elektromos első ablakokat, elektromos, fűthető tükrökkel, 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat, állítható magasságú vezetőülést, multifunkciós kijelzőt, oldallégzsákokat elöl, sportüléseket és bőrrel bevont kormányt, valamint váltókart. Tesztautómban ezen felül még volt cd-váltó (90 ezerért), bőr/szövet üléskárpit (75 ezerért), elektromos ablakok hátul (44 ezerért), kikapcsolható elektronikus stabilizátor (ESP 103 ezer forintért), fejlégzsákok (72 ezerért), fűthető első ülések (51 ezerért), kanyarkövető projektoros fényszórók és ködlámpák (64 ezerért), panoráma tető (183 ezer Ft), tempomat (31 ezerért), ultrahangos tolatásérzékelő (68 ezerért). Az extralista elég hosszú és meglepően jó áron juthatunk például sebességtartó automatikához, klímához, kanyarlámpákhoz. Igaz csak a Sport felszereltség esetén.
Játszunk el a gondolattal, hogy szeretnénk venni egy Roomstert. Legyen mondjuk a legnépszerűbb, 1,4-es 86 lovas benzines. Ezzel már jól lehet autózni. Alapára 3,2092 millió forint. Szeretnék bele klímát (267 ezer), ASR kipörgésgátlót (4800 Ft), asztalt a hátsó üléssorhoz (7200 Ft), fejlégzsákot, elektromos első ablakokat (122 ezer), kanyarkövető ködfényszórókat (78 ezer Ft), könyöktámaszt elöl (28 ezer), állítható magasságú első üléseket (14 ezer 400 Ft), riasztót csak a fűthető tükrökkel együtt rendelhetek (összesen 259 ezerért), sebességszabályzó automatikát és tolatásérzékelőt. Az így összerakott Roomster 4,1584 millió forintba kerül.
A kiválasztott gépkocsi:
Roomster
1.4 l 16V Benzin 63 KW / 86 LE / elsőkerékhajtás / Kézi 5 fok. / 4 ajtós
Üléshuzat: szövet Belső szín: ülés: vörös/szürke Szőnyeg: fekete Tetőkárpit: világos Műszerfal: fent: fekete - lent: fekete
0,- Ft
Összesen: 4.158.400,- Ft
Az extralistáról a legjobban a kanyarkövető lámpák és a kanyar ködfényszórók tetszettek, ez utóbbiak az index felkapcsolása és a kormány elfordítását követően mindig azt az oldalt világítják meg amerre a kerekek fordulnak. Nagyon praktikus és persze nagyon látványos is.
A csomagtartóról is ejtsünk szót, ez ugyanis egy tökéletes raktár vagy raktér, elválasztókkal, zacskótartóval, rekeszekkel. Ha az üléseket előredöntjük (gyerekjáték) az alapból 450 literes csomagtér (kalaptartóig) akár több köbméteresre nőhet, főleg, ha teljesen kikapjuk a hátsó üléseket (gyerekjáték). A hátsó ülések külön-külön is előre-hátra tologathatók, így ha több a csomag, helyet csinálhatunk nekik, úgy hogy nem kell jelentősen feladnunk a hátsó ülésen utazók kényelmét. A Roomster több mint húszféle lehetőséget kínál a belső tér és a csomagtartó egyedi átalakítására. A középső ülés problémamentesen alakítható át kartámasszá vagy asztallá. Inkább, mint teljes értékű üléssé.
Stockholmban az új Škoda Roomstert tüntette ki a tekintélyes „Az Év Családi Autója 2006” díjjal a 11 tagú, autós újságírókból álló svéd zsűri. A Škoda Roomster a tizenegy szavazatból hatot kapott és a Citroën C4 Picassót (négy szavazat), valamint a Ford S-Maxot (egy voks) győzte le.
A Škoda bemutatja az új Roomster Scoutot, kompakt egyterűjének teljesen új változatát. A Párizsi Autókiállításon debütált Octavia Scout után a Roomster a Scout-család második tagja, amely feltűnő terepjárós elemekkel vértezi fel a személyautókat.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
A már itthon is kapható Škoda Roomster bőséges térkínálatával, innovatív belső terével, illetve magas fokon variálható üléskoncepciójával az egyéniség és a sokoldalú variálhatóság új korszakát nyitja meg. A technikai újdonságok mellett az autó alapára is jelzi, hogy új korszak nyílik a cseh márka történelmében.
Azt mindannyian tudjuk, hogy a Skoda Octavia kategóriája egyik legvonzóbb ajánlata. Kombiban szinte verhetetlen, azonban sportkocsiként is megállja a helyét. Faggattuk a legerősebb Skodát.
Próbálta megmagyarázni a minden várakozást alulmúló gazdasági adatokat szokásos pénteki interjújában a miniszterelnök, aki szerint mindenről Brüsszel tehet.