Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b08cfb4c-f0e8-4a20-84d2-764d6228b69e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Nem adtak számlát és 1622 liter igazolatlan eredetű alkohol is hevert náluk. ","shortLead":"Nem adtak számlát és 1622 liter igazolatlan eredetű alkohol is hevert náluk. ","id":"20250106_Facebook-NAV-palinka-szeszfozde-lebuktatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b08cfb4c-f0e8-4a20-84d2-764d6228b69e.jpg","index":0,"item":"2de7f2a4-33d8-46d3-bfb7-2ade26b1b7e4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Facebook-NAV-palinka-szeszfozde-lebuktatas","timestamp":"2025. január. 06. 15:16","title":"Illegális szeszfőzdére csapott le a NAV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"360","description":"A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?","shortLead":"A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett...","id":"20250106_elorehozott-valasztas-eselyek-fidesz-tisza-part-ellenzek-gazdasagi-helyzet-osztogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113.jpg","index":0,"item":"0eb61ea6-b24b-472b-8932-b6e89720718d","keywords":null,"link":"/360/20250106_elorehozott-valasztas-eselyek-fidesz-tisza-part-ellenzek-gazdasagi-helyzet-osztogatas","timestamp":"2025. január. 06. 06:30","title":"A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a47f594-7d7b-4539-ae4c-6579e9a7e56e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az újfajta koreai aksi az ígéretek szerint 1000 töltési ciklus után is megőrzi eredeti kapacitásának közel 90 százalékát.","shortLead":"Az újfajta koreai aksi az ígéretek szerint 1000 töltési ciklus után is megőrzi eredeti kapacitásának közel 90...","id":"20250106_itt-a-legujabb-biztonsagos-es-tartos-akkumulator","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a47f594-7d7b-4539-ae4c-6579e9a7e56e.jpg","index":0,"item":"cb6a06e5-3ee4-4107-a823-bf91fff297b5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_itt-a-legujabb-biztonsagos-es-tartos-akkumulator","timestamp":"2025. január. 06. 07:21","title":"Itt a legújabb biztonságos és igen tartós akkumulátor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e054917f-a0ce-4552-887c-674c7a87d5f1","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"A Royal Mail felvásárlásával is jelezte Daniel Kretinsky, az egyik leggazdagabb cseh üzletember, hogy európai szinten is komolyan vehető milliárdos.","shortLead":"A Royal Mail felvásárlásával is jelezte Daniel Kretinsky, az egyik leggazdagabb cseh üzletember, hogy európai szinten...","id":"20250105_hvg-daniel-kretinsky-europai-felvasarlasok-energia-media-logisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e054917f-a0ce-4552-887c-674c7a87d5f1.jpg","index":0,"item":"f2862678-e7c3-4b83-8b2e-87851033d9e2","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-daniel-kretinsky-europai-felvasarlasok-energia-media-logisztika","timestamp":"2025. január. 05. 15:30","title":"Cseh szfinxként emlegetik a brit királyi postát megvásárló milliárdost, aki zsebre tehetné Mészáros Lőrincet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b23185a-b5c0-4521-b409-484ba19c7f9b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A motoros riksa szigorú átvilágításon esett át, mielőtt beleült a miniszterelnök, aki városnézéssel tölti az idejét Indiában, a szállása pedig ötcsillagos hotelben van.","shortLead":"A motoros riksa szigorú átvilágításon esett át, mielőtt beleült a miniszterelnök, aki városnézéssel tölti az idejét...","id":"20250105_Ujabb-reszletek-Orban-rejtelyes-indiai-utjarol-tuktuk-konvoj-vitte-a-luxusszallodaba-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b23185a-b5c0-4521-b409-484ba19c7f9b.jpg","index":0,"item":"c66d5be4-396b-4326-a062-e14c39d0eb92","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Ujabb-reszletek-Orban-rejtelyes-indiai-utjarol-tuktuk-konvoj-vitte-a-luxusszallodaba-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 15:19","title":"Újabb részletek Orbán rejtélyes indiai útjáról: tuktuk-konvoj vitte a luxusszállodájába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52cffc5b-fc45-4443-9cfb-28ac367eee6a","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"A bölcs, szorgalmas hangya és a gondtalan, ám felelőtlen tücsök története a gyerekkorunkból ismerős lehet. Ez a klasszikus mese nem csupán egy szórakoztató történet, hanem egy időtlen tanulság is, amit máig előszeretettel hangoztatunk, ha az öngondoskodásról, azaz a jövőre való felkészülésről van szó.","shortLead":"A bölcs, szorgalmas hangya és a gondtalan, ám felelőtlen tücsök története a gyerekkorunkból ismerős lehet...","id":"20241204_Felelotlen-tucsokbol-kenyelmes-hangya-az-eszszeru-ongondoskodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52cffc5b-fc45-4443-9cfb-28ac367eee6a.jpg","index":0,"item":"9783fa31-a247-4262-ba56-bf0ca4032b8c","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241204_Felelotlen-tucsokbol-kenyelmes-hangya-az-eszszeru-ongondoskodas","timestamp":"2025. január. 06. 19:30","title":"A magyarok nem számítanak semmi jóra a jövőben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi útjainak díjai között. A nemzetgazdasági miniszter lehajolt az apróért is, a diplomaták 40 eurós kiküldetési napidíját is lelkiismeretesen felvette.","shortLead":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi...","id":"20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f.jpg","index":0,"item":"a9552394-c7b3-4192-8aa3-6d788b4f32a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","timestamp":"2025. január. 07. 09:32","title":"Magánrepülő Svájcba 15 millió forintért, szállás Párizsban 3,4 millióért – közzétették Nagy Márton utazásainak költségeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"066718e9-a04b-4c3b-a778-4ba35454064b","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.","shortLead":"A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik...","id":"20250107_megfazas-covid-influenza-tunetek-felso-leguti-betegseg-jarvany-szakertok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/066718e9-a04b-4c3b-a778-4ba35454064b.jpg","index":0,"item":"5c9a39c3-bd18-41c5-b451-a288cbbee594","keywords":null,"link":"/360/20250107_megfazas-covid-influenza-tunetek-felso-leguti-betegseg-jarvany-szakertok","timestamp":"2025. január. 07. 12:00","title":"Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy Coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem értem, miért közlekedik olyan kevés Alfa a magyar utakon. Félnek a tökéletes szépségtől? Nem tudják elviselni, hogy mindenki csak az autójukat akarja? Féltékenyek? Jó, jó, olasz autó, jó, jó, minőség. És a szépség, a dizájn az smafu? Mutasson nekem valaki hasonló kategóriájú autót, ami annyira stílusos, mint a 159-es.
Hogy engem lenyűgözött, az természetes. Nekem mindig is volt valami perverz vonzódásom az olasz autókhoz, igaz megmaradtam a Fiat szintjén. Az Alfások túl arisztokraták az én szememben, ahhoz a szerephez vagy születni kell vagy felnőni. Nem a 159-es volt az első Alfa az életemben, hanem egy rövid, de eszement tesztvezetés erejéig a Brera, amivel sikerült túlszárnyalnom az akkori sebességrekordomat (persze az már a múlté). A látványtól akkor szinte sokkot kaptam. Nos, a 159 dizájnban ugyanolyan merész, és vad, mint sportkocsiban a Brera. Belső kialakítása, az autó orra szinte azonos. Sőt még a hátsó lámpatestek is rokonok. Hát, hogy is ne, hisz a mester maga, Giugiaro rajzolta mindkettőjüket.
Rendhagyó tesztautó a nálunk járt 159-es. Gyönyörű sötétbordó színe, sportos és elegáns belső tere, barátságos és dinamikus dízel erőforrása olyan tökéletes egységbe lényegül, ami önmagát eladja. Mégis, bárkivel beszéltem, azzal jött: gyönyörű, de Alfa. Kár, hogy nem tudom cáfolni ezt az előítéletet. Szívesen megtenném, csakhogy még több Alfát láthassak az utakon. Semmilyen más autós nem üdvözli a másikat, az Alfás igen. Akit nem győz meg az autó szépsége az is megnyugodhat, az Alfa 159 mellé három év vagy 120 ezer kilométer ingyenes karbantartás is tartozik.
Az Alfa birtoklásához nem csupán ízlés, bátorság kell, hanem elég sok pénz is. A középkategóriás autók prémiumszegmensébe tartozik a 159-es, a tesztelt fullos változat főként. Szinte minden kényelmi, biztonsági és technikai csemegével felvértezték: mp3-lejátszós hifi (plusz 43 ezerért), USB-csatlakozós Blue&Me-rendszer, Bluetooth-os kihangosítással (plusz 75 ezer forintért), kikapcsolható menetstabilizáló, kitörésgátló. Kocsimban volt ülésfűtés (plusz 91 ezerért), parkolóradar elöl és hátul (plusz 182 ezer forintért). Sebességtartó automatika, esőérzékelős ablaktörlő, hanggal is vezérelhető fedélzeti számítógép, fényérzékelős világítás, kétzónás digitális automatikus klíma, elektromos ajtók és tükrök, hazakísérő fény stb. Először láttam közelről térdlégzsákot, ez a kormány alatt található, így a törésteszteken is legbiztonságosabbnak kikiáltott Alfa alapáron 7 légzsákkal védi a bent ülőket. 43 ezer forintért utas felőli oldalra is kérhetünk. A VDC művésznévre hallgató biztonsági rendszer magába foglalja a kipörgésgátlót, a kitörésgátlót, a dombsegédet, motorfékszabályozót és a vészfékasszisztenst.
[[ Oldaltörés: Elszédít a lendület (Oldaltörés) ]]
Külseje lendületes, dinamikus, az első és a hátsó lámpák agresszivitása félelmetes. A különálló lámpatestek úgy tekintenek a forgalomra, mint a cápa szemei, robusztus v-alakot formázó orra torpedóként vezeti a stílusos verdát. A lendület az autó oldalán sem törik meg, az első sárhányókon helyet kapó dárda alakú oldalsó indexlámpák vagy a pattintott éket formázó kilincsek mind mozgásba hozzák a kocsit. Erre mondják azt tanult kollégáim, hogy álló helyzetben is mozgásban van. A dinamizmus a hátsó lámpatestek kialakításéban is folytatódik, a vörösben izzó lámpák itt is különállóak, még ha egy azonos lámpatestben is vannak. Az elsők külön vannak, mint a vízipók szemei.
A belsőt minőségi anyagok uralják, a műanyagok finom tapintásúak, a fűthető első ülések kényeztetően barátságosak. Alapvetően négyszemélyes, magam mögött csak a térdem rendelkezezésére álló helyet keveselltem.
A kárpit és az üléseket Alfatex hasított bőrhatású szövet borítja. A hátsó ülések is marasztalóak, két felnőttnek is kényelmesek, ugyanakkor gyerekeknek általános gyereküléssel nem valók, túl mélyek, a kölkök folyton lecsúsznak. Az én fiam végül megunta a csúszkálást és a középső ülésbe csatolta be magát, ahol az ülésmagasító egyenes felületre került. Így legalább új távlatok nyíltak meg neki és láthatta, ahogyan az Alfa gyönyörű kevlár mintázatú műszerfala a három mélyen ülő kerek műszerrel a vezető felé fordul. A kilátás az autóból az elektrokróm tükrök viszonylag normális mérete ellenére nagyon nehézkes, főként hátra nem látunk, köszönhetően az alacsony hátsó szélvédőnek. Tolatóradar nélkül ember legyen a talpán, aki karcolás nélkül parkol Budapesten. A járdaszegélyeket felejtsük el, el az autó orra szinte a földig ér.
A parkolóradar kapcsolója és a csomagtér nyitó gombja a belső tér világítás kapcsolója mellett a tetőn kapott helyet. A csomagtér a kulcson található gombbal, illetve az előbb említett belső kapcsolóval nyitható, a szája kissé magasan van, de egy háromnapos családi kiránduláshoz elegendő tárhellyel bír. Síbox van, ám az osztottan dönthető hátsó ülésekért 114 ezer forintot kell fizetnünk.
Tárolórekesszel nem áll túl jól a 159-es, pohártartóból csak egy van, a hűthető első kartámaszon kívül szinte nem is tudunk sehová pakolni. A cédétartómat az ülés és az ajtó közé préseltem be, így minden kiszállásnál az könyörtelenül kiesett. A kormány jó vaskos fogása jó, négy irányban állítható, multifunkciós. A cockpit ergonomikus. Autónk az indítókártya behelyezése után gombnyomásra indul, mint egy sportkocsi. Van turbónyomásmérőnk is, sok funkciója nincs, a sportos jelleget hangsúlyozza.
A szekvenciálisan is használható hatsebességes automatikus váltómű fokozatmentesen vált, ráérez az ember lábára, csak vészes előzésekkor használtam a kézi üzemmódot, ilyenkor is vehemensen beavatkozik, ha nem tetszik neki a váltásunk.
Hangja alig van, a 150 lovas erőforrás nagyon jól húz, az Alfa Romeo névre dízelben sem esik csorba. A kipufogót csak kilencven fölött lehet hallani, ilyenkor is kellemes sportos muzsikával. Futóműve feszes. Kisebb úthibákat, hukkanókat nem érzi, de a komolyabb kátyúkon felüt. A fogyasztással nem lesz bajunk: a 650 kilométeres tesztúton 7,5 liter gázolajat fogyasztott átlagban száz kilométerenként az Alfa. Az Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V Distinctive alapára 8,84 millió forint, 159-eshez a legolcsóbban 5,995 millióért juthatunk, 1,8-as 140 lovas benzinmotorral és Impression felszereltséggel felvértezve.
A 159-es igazi Gran Turismo, hosszú utazásokon kiváló. Azoknak tudom ajánlani, akik élvezik a vezetést, akiknek nem a megérkezés a fontos, hanem az út, amelyet az Alfában tehetnek meg. Cégautóként is jó választás, egy Alfa 159-es flotta markáns ízlésre vall. Vezetőknek kifejezetten ajánlott a sportos limuzin, egy visszafogottabb színben még fel sem tűnik a nagyfőnöknek…
Olaszos stílus, egy telivér sportkocsi teljesítménye és vezethetősége, a presztízs-kombik tágasságával és sokoldalú használhatóságával – ez az Alfa 159 Sportwagon, amely kapható már nálunk is.
AZ EuroNCAP legutóbbi töréstesztjén a középkategóriás olasz szépség, az Alfa 159 kiváló eredményt ért el. A márkán belül a limuzin az első ötcsillagos.
Sportosság és elegancia, sajátosan exkluzív stílusba csomagolva, amihez az Alfa Romeo műszaki tökéletessége járul – ez az Alfa Brera, az új, vérpezsdítő presztízs-kupé. Tervezőinek szeme előtt egyetlen cél lebegett: az, hogy egy kimagasló kocsi vonalait kombinálják a luxuskocsik minőségével és komfortjával. Az olasz autózás mesterei bábáskodtak fölötte: neve Alfa, tervezője Giugiaro, és a Pininfarinánál készül. Amikor visszapillantójában összeszűkül a világ, akkor érti meg igazán az ember, miért teremtetett sikerre ez az autó.