Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f75eb004-709a-40d9-9bf4-51ed36257759","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekes szerint kutyái senkinek nem ártanak, csak ráugranak az emberekre és megpuszilják őket. ","shortLead":"Az énekes szerint kutyái senkinek nem ártanak, csak ráugranak az emberekre és megpuszilják őket. ","id":"20250106_Nagy-Fero-per-kutyak-pulik-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f75eb004-709a-40d9-9bf4-51ed36257759.jpg","index":0,"item":"6b599474-0092-45ba-b588-94f0ed88f2d0","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Nagy-Fero-per-kutyak-pulik-birsag","timestamp":"2025. január. 06. 16:47","title":"Beperelték Nagy Ferót, mert a kutyája ráugrott valakire az utcán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5dbb6e7-dc8a-4908-ba2c-688b4f2e1c47","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az éjszaka, lefekvéskor hallható, nyugtalanító, ritmikus dobogás legtöbbször teljesen természetes okra vezethető vissza, de vannak esetek, amikor nem árt alaposabban kivizsgáltatnunk magunkat.","shortLead":"Az éjszaka, lefekvéskor hallható, nyugtalanító, ritmikus dobogás legtöbbször teljesen természetes okra vezethető...","id":"20250107_fulzugas-fekve-oka-kezelese-szivveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5dbb6e7-dc8a-4908-ba2c-688b4f2e1c47.jpg","index":0,"item":"9a517fc1-4baa-4e62-ab7a-934be1a917bb","keywords":null,"link":"/elet/20250107_fulzugas-fekve-oka-kezelese-szivveres","timestamp":"2025. január. 07. 05:50","title":"Kell-e aggódnunk, ha halljuk a saját szívdobogásunkat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aca17ba3-fe8e-4aab-aa88-6434ce92a245","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hosszú életét a katolikus hitének tulajdonítja.","shortLead":"Hosszú életét a katolikus hitének tulajdonítja.","id":"20250106_vilag-legidosebb-embere-brazil-apaca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aca17ba3-fe8e-4aab-aa88-6434ce92a245.jpg","index":0,"item":"7a37faa2-e2cd-4cff-8408-ce20aa60f5f4","keywords":null,"link":"/elet/20250106_vilag-legidosebb-embere-brazil-apaca","timestamp":"2025. január. 06. 13:12","title":"Futballőrült apáca a világ legidősebb embere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Továbbra is központi téma Ausztria a nemzetközi sajtóban: a Financial Timestól a Süddeutsche Zeitungig többen is foglalkoznak azzal, hogy szélsőjobboldali kancellárja lehet az országnak. Európa védelme szempontjából alapvető, hogy Németország újra felfegyverkezzen, írja Gideon Rachman külpolitikai elemző. Kockázatot jelent, ha Meloni lesz Washington európai “összekötője”, írja a Boomberg. William Hague, egykori brit külügyminiszter szerint az Egyesült Államok ma erősebb, mint valaha. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"Továbbra is központi téma Ausztria a nemzetközi sajtóban: a Financial Timestól a Süddeutsche Zeitungig többen is...","id":"20250107_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-meloni-trump-musk-egyesult-allamok-oroszorszag-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"be3e89b8-97d8-457d-8faf-593a8dff9d24","keywords":null,"link":"/360/20250107_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-meloni-trump-musk-egyesult-allamok-oroszorszag-putyin","timestamp":"2025. január. 07. 10:30","title":"EUobserver: Ausztriában a politikai közép pártjai kikövezték az utat a szélsőjobb hatalomátvételéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db311674-42ae-4021-8176-fa6dc27706cf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hirscheggi felvonó nyomvonalát egy közút keresztezi, ezen közlekedett a balesetet okozó autós.","shortLead":"A hirscheggi felvonó nyomvonalát egy közút keresztezi, ezen közlekedett a balesetet okozó autós.","id":"20250107_ausztria-sieles-baleset-csakanyos-felvono-auto-utkozes-hirschegg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db311674-42ae-4021-8176-fa6dc27706cf.jpg","index":0,"item":"e3c178fa-ff2d-408b-b338-624ad1dbecc8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_ausztria-sieles-baleset-csakanyos-felvono-auto-utkozes-hirschegg","timestamp":"2025. január. 07. 13:09","title":"Csákányos sífelvonón utazó gyerekkel ütközött egy autó Ausztriában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","shortLead":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","id":"20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc.jpg","index":0,"item":"0e2c9cdb-c371-4c66-aaf3-f45db4c6e2cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","timestamp":"2025. január. 06. 14:03","title":"Havi 80 000 forint a ChatGPT legdrágább csomagja, de Sam Altman szerint ez túl kevés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e926968a-0d3d-4c13-8f11-e25983f8c266","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A Finnország és Észtország közötti vezetéket egy olyan tartályhajó horgonya szakíthatta el, ami az EU szerint az orosz árnyékflottához tartozik.","shortLead":"A Finnország és Észtország közötti vezetéket egy olyan tartályhajó horgonya szakíthatta el, ami az EU szerint az orosz...","id":"20250106_jef-tenger-alatti-vezetek-orosz-arnyekflotta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e926968a-0d3d-4c13-8f11-e25983f8c266.jpg","index":0,"item":"6b555948-7338-4aa7-8968-f6eb263922ce","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_jef-tenger-alatti-vezetek-orosz-arnyekflotta","timestamp":"2025. január. 06. 21:24","title":"Brit vezetéssel figyelik a tenger alatti vezetékeket és az orosz árnyékflottát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd4195e6-ed05-4863-856c-290a5c4a6449","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Fábry Sándor csalódott a NER-ben. „Ezektől” már nem vár semmit. Pedig még Kossuth-díjat, meg világ körüli utat, szülinapi ajikat is megérdemelne. Fábrynak – gondolhatja – több jár, hiszen ő a liberális akolt hagyta ott a Fideszért, és saját hitelét adta be a Fidesz Zrt.-be, azt, ami más NER-celebnek soha nem volt.","shortLead":"Fábry Sándor csalódott a NER-ben. „Ezektől” már nem vár semmit. Pedig még Kossuth-díjat, meg világ körüli utat...","id":"20250107_Fabrynak-igaza-van-hamvay-peter-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd4195e6-ed05-4863-856c-290a5c4a6449.jpg","index":0,"item":"74ce2053-c5f2-4c32-8b31-2475cb76f2e4","keywords":null,"link":"/360/20250107_Fabrynak-igaza-van-hamvay-peter-velemeny","timestamp":"2025. január. 07. 12:55","title":"Hamvay Péter: Fábry Sándornak igaza van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autó nagysága nem toló méterrel mérendő, az Ypsilon a belső nagyságával bűvölt el. Az vérfrissítésen átesett Ypsilon a kisautó kategória szépségkirálynője. Finom vonalai, elegáns belső belseje, erős és takarékos motorja kiemelik a tucat autók közül. Teljesíti a márkával kapcsolatos elvárásokat: a Lancia egy fogalom, egy mítosz, a legolaszabb autó. A latin arisztokratizmus illata akkor csapott meg, amikor feltárultak a hatalmas ajtók és behuppantam a szemet és az érzékeket gyönyörködtető miliőbe. A belső kétszínű, akár az autó külseje. A sötét bordó, lilás bőr harmóniát alkot a vajszínű alcantara betétekkel és a műszerfal bőrhatású vajszínű puha műanyag borításával. A bicolor külsőért és belsőért plusz a négyüléses kivitelért plusz 180 ezer forintot kérnek, de a látvány kétségkívül megéri. Csak nehogy úgy járjunk, mint az egyik vásárló, aki katalógusból rendelte az autóját, amikor meg érte ment majdnem elájult, mert a megvett autó színe nem egyezett azzal, amit ő a katalógusból kiválasztott. A Lancia színeit nézve nem értem a dolgot. A tető sötét bordó színe és a halvány lilába átütő gyöngyház színezés tökéletes páros.
Nem akarom jobban szaporítani a szót, az Ypsilon gyönyörű. A műszeregység a középkonzol közepén elegáns, krómozott és antik hatású részletekkel díszített. Jó szemezni vele, a klasszikus formák között nem tolakodó a fedélzeti számítógép, megnyugtató látni rajta, hogy a hatótávolság tele tankkal 1000 kilométer fölötti. Esti fényekben is vonzó az autó beltere, a klasszikus, visszafogott hangulatot erősíti, hogy egyszínű zöld minden világító elem. Ezt csak tetézi, hogy parádésan szól a Bose hifi.
Az első ülésekben ülve még rosszul tippelve sem mondanánk, hogy egy kisautóban ülünk, a kényelem az ergonómia tökéletes. El vagyunk kényeztetve, van kétzónás automatikus digitális klímánk, mp3-lejátszós csúcshifink (Bose), tempomatunk, hat légzsákunk (függönylégzsákok plusz 30 ezerért), ABS és EBD, elektromos tükrök és ablakemelők, multifunkciós kormányunk. Meglepő volt ugyanakkor, hogy ESP-t (ASR-rel és hegymeneti elindulást segítő rendszerrel együtt) csak 150 ezerért kapunk a legjobban felszerelt négymillió fölötti csúcsverzióban. Ennél már csak az volt meglepőbb, hogy a tesztautómban se kép, se hang nem figyelmeztetett a biztonsági övek becsatolására.
Hátul már bajban vagyunk a kényelemmel. Elöl csak az oldaltartással van némi gond, hátul pedig a lábtérrel. Magam mögött csak bepréselve férek el, térdemmel rendesen masszírozom a vezető hátát, és nem segít az előre-hátra tologatható hátsó pad, amely csak a csomagtér növelésében tesz jó szolgálatot. A hátsó üléssor osztottan dönthető, én megpróbáltam síkba tenni, sok értelme nem volt, mert hátratolt vezetőülésnél nem lehet ledönteni a hátsó ülést. Az Ypsilon vásárolói azonban biztos nem fognak krumpliszsákot és összeszerelhető gyerekágyat szállítani az autóban, így első próbálkozás után én is abbahagytam az autó teljes szétszerelését. A csomagtér papíron 215 literes, ám az Platino felszereltség fölött rendelt Bose hangrendszer (150 ezer forint) mélynyomója 20 litert biztos lecsíp ebből. Egy megtömött hokistáska így is befér (normál állapotban hagyott hátsó üléssorral). Az általam is tesztelt négyüléses kivitelben egyébként kényelmesek a hátsó fotelek. Bejutni hátra könnyű.
[[ Oldaltörés: Férfiak is tűzbe jönnek (Oldaltörés) ]]
Bár az Ypsilon alapvetően női autó, a férfiak is sokáig tartják rajta a szemüket. Az egyik szolgáltató parkolójában egy férfi képes volt egy félórát várni rám, hogy utána kikérdezzen a kocsiról. Tűzbe jött a látványtól és az adatoktól, de aztán az ár lehűtötte. Azt mondta, ennyi pénzért már egy autót is lehet kapni. Később megbántam, hogy akkor és ott nem védtem meg a Lancia becsületét. Párbaj helyett ráhgytam. Pedig azt is mondhattam volna, hogy ez nem is egy autó, ez egy Lancia. Több, mint egy autó.
Amióta ezt a típust ismerem, mindig is harcban állt a legszebb kisautó címért. Az Y10 óta már nem is nagyon kell harcolnia. Emlékszem még jogosítványom se volt, de ilyen autót akartam venni a kedvesemnek. Aztán megláttam az árát és inkább az egy korszakkal előbbi Autobianchi felé kacsintgattam. Az Ypsilon azóta nagyot nőtt, addig rajzolták újra a formáit, hogy szuperminiből komoly kisautó lett.
Nem tetszett
Drága ár Kevés tárolórekesz Nem figyelmeztet a biztonsági övek bekapcsolására
Praktikumból nem vizsgázik jól az Ypsilon, kevés a tároló, pohártartóból van három, de mind használhatatlanok, a kesztyűtartó szűk, akárcsak az ajtók oldalzsebei. A középkonzol kialakításának köszönhetően van azért két szabad üregünk a szélvédő alatt. Itt a hölgyek kedvükre kipakolhatják a plüss macikat és feng shui elefántokat. A csomagtér tágítható bár, de hátulról például nem tudjuk előre tolni a hátsó üléspadot, ehhez be kell mászni a kocsiba.
Az 1,3-as dízelmotor nagyon jó választás ehhez az autóhoz. A kilencven lovas 16 szelepes Multijet 2000-es fordulat fölött lendületesen hajtja az autót. Alatta még kissé bágyadt az autó. Motorzajra, szélzajra nem lehet panaszunk, nagyobb sebességnél is csupán a téligumik zaját hallani. Dinamikus autó, de alapvetően a nyugodt városi autókázást támogatja. Az ötsebességes váltót gyakran kell foglalkoztatnunk, lehetne rugalmasabb is. Ötösből négyest kicsit körülményes váltani, az első két nap szenvedtem vele, utána nem volt rá panasz. Vicces, hogy a középkonzol aljából kiálló váltóbot gombja márványhatású bőrborítást kapott. Elképzeltem, milyen ütős lenne, ha valóban márványból, vagy egyenesen csontból lenne ez a kis pöcök. Igaz, ahhoz hörgős vad motor is dukálna.
Pályán sem kell szégyenkeznünk, ám a kilencven ló a városban teszi igazán élvezetessé az autózást. A teszthét utolsó két napján rohanósra vettem a figurát, ezt azonban a fogyasztás nem bosszulta meg. A megtett ötszáz kilométer során 5,1 litert fogyasztott az autó.
Tetszett
Forma és dizájn Takarékos és dinamikus motor
Az autót könnyű manőverezni, az oldalsó visszapillantók nem túl nagyok, de elégségesek. A kormány (dual drive) normál fokozatban elég direkt, ha a rásegítés kevés lenne, akkor a city gomb megnyomásával játékossá tehetjük a parkolási feladatot. Csak arra ügyeljünk, hogy nagy sebességnél, ha lehet ne hagyjuk bekapcsolva a city szervót. Az autó egyébként is alulkormányzottságra hajlamos. A futómű a kisautós jelleget jól takarja, nem pattog a gép, sőt sportosan csillapít, köszönhetően a peres gumiknak és a könnyűfém felniknek. Az úthibákat mérsékelten jól tűri, a kátyúk azonban fájnak neki. A fékek jól adagolhatók, hátul dobfékek vannak.Az Ypsilonhoz legolcsóbban 2,89 millió forintért juthatunk 1,2-es hatvan lovas benzinmotorral, Argento felszereltséggel. Dízelért minimum 3,35 millió forintot kell fizetnünk, ezért a pénzért csak a 75 lovas változatot kapjuk. A tesztelt autó alapára 4,09 millió forint.
A Fiat megalkotta a terepjárók Barbie babáját. Ám a Panda Cross nem játékszer, ha városban nem is a legtökéletesebb társ, de terepen nem lesz rá panaszunk.
Nem értem, miért közlekedik olyan kevés Alfa a magyar utakon. Félnek a tökéletes szépségtől? Nem tudják elviselni, hogy mindenki csak az autójukat akarja? Féltékenyek? Jó, jó, olasz autó, jó, jó, minőség. És a szépség, a dizájn az smafu? Mutasson nekem valaki hasonló kategóriájú autót, ami annyira stílusos, mint a 159-es.
Sportosság és elegancia, sajátosan exkluzív stílusba csomagolva, amihez az Alfa Romeo műszaki tökéletessége járul – ez az Alfa Brera, az új, vérpezsdítő presztízs-kupé. Tervezőinek szeme előtt egyetlen cél lebegett: az, hogy egy kimagasló kocsi vonalait kombinálják a luxuskocsik minőségével és komfortjával. Az olasz autózás mesterei bábáskodtak fölötte: neve Alfa, tervezője Giugiaro, és a Pininfarinánál készül. Amikor visszapillantójában összeszűkül a világ, akkor érti meg igazán az ember, miért teremtetett sikerre ez az autó.