szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Kevés olyan családi autót ismerek, amely egyszerre kiszolgálja a család összes tagját. A Kia Carens jó utazóautó, ár/érték aránya kategóriájában a legjobb.

© Kia
Komolyan számolni kell az európai autópiacon a Kiával, a cee’d feladta a leckét az alsó-középkategóriában, a Sportage a szabadidő-autók között, tesztünk alanya, a Carens pedig a kompakt egyterű kategóriájában jeleskedik.

Be kell vallanom, ha a kategória francia, német és japán képviselői között szétnézek, nem találom a Kia Carens ellenfelét (Néhány konkurens márka hasonló felszereltségű, hétüléses változata 130-150 lovas kétliteres motorral: Citroen C4 Picasso 2,0 HDi 6,95 millió forint, Mazda5 GT CD143 7,199 millió forint, Mitsubishi Grandis 2,0 DI-D 7,999 millió forint, Opel Zafira Cosmo 1,9 7,088 millió forint, Renault Grand Scénic Dynamique 1,9 dCi 6,04 millió forint, VW Touran Trendline 2,0 TDI 6,676 millió forint.). A Kia Carens 2,0 LX csúcsfelszereltségű változatáért 5,699 millió forintot kell fizetnünk. A hétüléses változathoz legolcsóbban 5,19 millió forintért juthatunk hozzá.

© hvg.hu
Nézzük a formáját: fókateste kiválóan alkalmazkodik rendeltetéséhez, úgy képes buszlimuzinként létezni, hogy személyautós jellege egy pillanatra sem kérdőjeleződik meg. Elölről markánsan hordozza a Kia-divatot, hátsó lámpatestei pedig kreatívan dizájnosak. Az autó övvonala alacsony, az egész autó az, ez jó hatással van úttartására is. Hosszú tengelytávja és a kasztni végébe kitolt kerekek stabillá teszik az autót nagyobb sebességnél is, ugyanakkor a városi parkolás sem nehéz vele. Ilyenkor azonban jó hasznát vesszük a hangjelzést adó tolatóradarnak.

[[ Oldaltörés: Belsején van még mit javítani (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Belseje egyszerű és mégis modern, felszereltsége parádés, minden jó benne van, ráadásul az ergonómiával sincsen gondunk. Az anyagválasztás megmarad a koreai autók szintjén, ám azok között minőséginek mondható. Tárolóból annyi van, mint a szemét. A kéziféket lábbal működtethető rögzítőfék is sok helyet szabadít fel. A könyöktámasz többrekeszes, két palacktartóval. A kormány egy irányba állítható csak, viszont multifunkciós, a tempomat könnyen kezelhető. Pohártartóból egyébként csak elöl négy van, hátul pedig minden ülésnél egy-egy. A bajuszkapcsolók tapintása, fogása, formája és működése nem tetszett, idáig még nem jutott el a Kia-reform. A belső visszapillantó tükör elektrokróm. A piperetükör hatalmas, teljes arcom belefért.

© Kia
Akárhányan is utazunk benne, mindenki megtalálja a maga kis széfjét vagy pohártartóját. Itt az akárhányan szón van a hangsúly, hisz a Carens hétszemélyes autó, és bár az ülések mozgatása kissé körülményes, hét ülése valóban teljes értékű. Kipróbáltam mindegyiket és elfértem bennük, megkockáztatom, hogy egy hosszabb, több száz kilométeres utazást is bevállalnék még a leghátsó sorban is (kisebb pihenőkkel és sok sörrel). Hiába a kényelem, a legjobban mégiscsak a vezető jár. Magasan ül, jól rálát a forgalomra, ő cserélgetheti az mp3-as könyvtárakat és hát nem utolsósorban, de ő irányítja ezt a nagyszerű autót. A Carens hétszemélyes, bár a legtöbb egyterű vásárló nem használja ki a plusz két ülést. Ötülésesként hatalmas poggyászteret visel magán a Carens, bőröndök, mosógépek és kerékpárok befogadására alkalmas. Bár a belógó kerékjárati ívek miatt nem túl széles. Nincs takaróponyva, ezért a csomagtérben hagyott cuccaink könnyen szemfüles tolvajok prédájává válhatnak. Van viszont rögzítőhálónk, hogy ne rohangáljanak a szatyrok.

Belül nagyon tágas, sokszor úgy éreztem magam benne, mintha az eggyel nagyobb Carnivalt hoztam volna el. A lábtér nagy, az ülések kényelmesek, oldaltartásuk minimális. A visszapillantók akkorák, hogy tükörállítás nélkül is könnyen kilátunk. Széltében is hatalmas, ezért jó benne hátul is ülni. A második üléssorban legalább húsz centi van a térdem és a rám szabott első ülés támlája között. A leghátsó sor kéjutazásra már nem alkalmas, de szükségmegoldásnak elmegy. A középső sor ülései egyharmad-kétharmad arányba ledönthetők, előre és hátra csúsztathatók.

[[ Oldaltörés: Meglepően lendületes (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Tesztautóm jól felszerelt: a listáról kiemelném az ESP-t, a szélvédőfűtést, az automatikus klímát és a kazettás magnóval ellátott mp3-as cédélejátszót. Ez a szerkezet hangsúlyozza a Kia kettősségét, a jövő keveredését a múlttal. Hat légzsák védi az utasokat, még a leghátsó ülésen is van függönylégzsák.

Tesztautómba a márka legerősebb kétliteres dízelmotorját pakolták, amely 140 lova ellenére úgy mozgott mint egy izompacsirta. Ezt a Kiás dinamikát már a Sportage esetében is megtapasztaltam. Érdekes hogy a márkatestvér Hyundaiban nem ilyen lendületes ugyanez a dízel erőforrás. A hatsebességes váltó annak ellenére, hogy pontos kicsit kopogósan, hangosan működik. Rugalmas: hatosban 40-45-tel megy az autó és nem rángat. A futómű komfortos, talán túlzottan is. Átringat az úthibákon. Útfekvése jó, nagy sebességnél sem imbolyog. Bálnateste magabiztosan tartja. 130 fölött hepehupás úton egy kicsit dobál.

A Carens átlagfogyasztása az ötszáz kilométeres tesztút során 7,9 liter gázolaj volt, a fedélzeti számítógép fogyasztásmérője kicsit csalt, 6,4 litert mutatott száz kilométerenként.

B. Cs.

Műszaki adatok


Kia Carens 2.0 CRDI LX
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1991
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 305 Nm 1800-2500-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2700
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4545/1800/1720
Csomagtér422 liter öt üléssel, 77 liter hét üléssel, 733 liter 2 üléssel, tetőig 1618 liter
Hasmagasság (mm)156
Saját tömeg (kg) 1692
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 187
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)11
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,8
Országúti 5,2
Vegyes6,1
Tesztfogyasztás7,9
CO2 kibocsátás (g/Km) 165
ÁRA A tesztautó ára 5,699  millió Ft



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Európai népautó lehet a magyar tervezésű Kia

A kifejezetten az európai vásárlók számára épített cee'd mérföldkőnek számít a Kia történetében. Magyar tervező álmodta meg, Németországban tervezté, Szlovákiában gyártják. Az autó minden egyes alkatrészét európai formatervezéssel és a legkorszerűbb műszaki megoldásokkal alkották meg. A cee’det Kovács Miklós tervezte.

hvg.hu Autó

Teljesen megújult a Kia Carens

A Spanyolországban bemutatott, valamivel több mint 4,5 méter hosszú új Carens két változata kifejezetten az európai vásárlók igényeinek szem előtt tartásával készült, és különleges egyedi stílusa az európai piacot célozza meg.

hvg.hu Autó

V8-as hajtja a Kia izgalmas tanulmányautóját

A Kia bemutatta vadonatúj crossover tanulmányautóját a detroiti North American International Auto Show (NAIAS) kiállításon. A nagy teljesítményű, V8-as motorral felszerelt, négykerék-hajtású Kue aszfalton és terepen egyaránt megállja a helyét.

hvg.hu Autó

Ötcsillagos Amerikában a Kia Sorento

A Kia középkategóriás szabadidő-autója ötcsillagos törésbiztonsági eredményt ért el az amerikai közlekedésbiztonsági intézet frontális és oldal ütközéses töréstesztjein.

hvg.hu Autó

A Cerato a legnépszerűbb Kia a világon

A Kia bejelentette, hogy személyautó és kisteherautó értékesítése 2006 októberében 66 ezer 542 járművet értékesítettek, ami 4,8 százalékkal több, az előző év hasonló időszakához képest.

automenedzser.hu Autó

Nevében a lényeg

A Kia sportterepjáróban minden tekintetben kellemesen csalódtam. Nem ilyennek képzeltem, nem ilyen jónak. Olyan vezetési élményt nyújt, amely a kocsi apró, de számos hiányosságait elfeledteti. Keveset vártam, és sokat kaptam.

hvg.hu Autó

Izmos hobbiautót mutat be a Kia Detroitban

A Kia közzétette az új tanulmányautójáról készült előzetes rajzokat. Az autót a közelgő Észak-amerikai Nemzetközi Autókiállításon (NAIAS), Detroitban fogják bemutatni január elején. A Kia Kue formatervében új értelmezést nyer a crossover hobbiautó fogalma.

Autó

Ötcsillagos Amerikában a Kia terepjárója

A 2007-es Kia Sportage megkapta a lehető legmagasabb, ötcsillagos törésbiztonsági minősítést, minden üléspozícióra. A frontális és oldalütközéses törésteszteket az NTSHA, az Amerikai Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának Közlekedésbiztonsági Hivatala végezte.