szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Családi cégautó a Touran, hisz a család érdekei sem csorbulnak és a cégnél sem mondják, hogy pazarol. A TSI-motor ráadásul pont olyan sportos, mint amilyen erős. Előzni élvezet.

© hvg.hu
Régi barátot üdvözölhettem a Touran TSI személyében, nem csupán az izgalmas motor volt ismerős, de még a tesztautó színe sem különbözött elődjétől. A megújult VW-minibusz azonban fényévekkel jobban néz ki, mint a tavalyi. A Touranra ráfért a frissítés. A Caddy mellett már csak neki maradt meg a régi arca. Kifejezettem izgalmas lett a passatos orr, a sok króm és a mélyen ülő szép kidolgozású hátsó lámpatestek esti orgiája. A Touran még így sem túl feltűnő autó, a VW-tulajdonosok elismerő pillantásait azért nem lehetett nem észrevenni. Az egyik utcában egy volt kormányszóvivő is jócskán végigmérte az autót, szerintem neki is végigfutott az agyán, hogy praktikuma és hagyományos dobozformája nem csak családi egyterűként, hanem cégautóként is állja a sarat.

© hvg.hu
Mi változott belül? A középkonzol elegánsabb és sportosabb lett, a műanyagbetétek alumínium színűek, az új, háromküllős multifunkciós kormány jó fogású, az audiorendszer az mp3- és wma-fájlokat is lejátssza. A kemény kuplungtól megfájdult a lábam, ám a pedálelrendezés, a kormány és a kezelőszervek kialakítása példásan jó. Az autó feltűnően szellős, könnyed, az ajtók tágra nyílnak, hatalmas a belső tér, a nagy üvegfelületeknek köszönhetően parádés a kilátás. Olyan az érzésem, mintha egy buszban ülnék.

Futóműve hidat teremt a kemény, sportos menetdinamika és a kényelmes örömutazás között. Rossz utakkal is megbirkózik, a pesti körülmények nem fognak ki rajta. A kisebb gödrökön nem ráz, nem üt fel, magassága ellenére nem imbolyog, nagy sebességnél is megbízhatóan fekszi az utat.

[[ Oldaltörés: Nincs kompromisszum: izgalmas és erős (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Az egynégyes csodamotor alapjáraton hangtalan, ám ha rálépünk a gázpedálra (kifejezetten ajánlom) a gyorsulás élménye mellett igazi brummogást is hallhatunk. A morgás nem tolakodó, állandó, menjünk 70-nel, 150-nel, vagy akár 200-zal. Igen, ez a szürke buszlimuzin tud száguldozni is, ha a vezető úgy akarja. A faceliftes Tourannal nem mentem többet 140-nél, de a korábbi teszten kipróbáltam a végét. A 140 lovas 1,4-es motor különlegességeiről, a kompresszor és a turbó közös munkájáról lásd előző cikkünket.

© hvg.hu
A hátsó üléseket szűknek találtam, de szerencsére legalább három van a második sorban, nem úszták meg kettővel plusz egy fél harmadikkal. Mindhárom ülése előre-hátra tologatható, lehajtható, könnyen (nők és gyerekek által is) mozdítható, kivehető. A fejtér és a lábtér hatalmas. Ha a középső sor üléseit teljesen rátolom az elsőkre, magam mögött akkor is kényelmesen elférek. Csak ne legyen haragosom az a két személy, aki mellém bepréselődik.


URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

Gyerekek utaztatásához jól alkalmazkodik a Touran (egy barátom kérdésére válaszolom, igen, három gyerekülés befér, sőt hat is). Az első ülésekből asztalkát hajthatunk le, az autó praktikus, sok az apró tároló, a pohártartó, a kesztyűtartó azonban kisebb az átlagosnál. A könyöktámasz is elég mély, öt üléssel a csomagtérre sem lehet panasz. A Touran hétüléses, a leghátsó sorba nem könnyű a bejutás, kényelmes üléspozícióról itt végképp nem beszélhetünk, de szükségmegoldásnak kiváló. Könnyedén eltüntethetők a pótszékek, a csomagtér padlója teljesen sík, jól pakolható.

Tesztautómat automatikus fényszóróval, esőérzékelős ablaktörlőkkel, ESP-vel és tempomattal is felszerelték. Ez utóbbit alig használtam, tudtam, hogy a fogyasztáson nem tudok spórolni, az izmos TSI-motor a teljesítménynek megfelelően torkos. Másrészt pedig túl izgalmas volt vezetni ahhoz, hogy átengedjem az élmény a gépnek. A fogyasztás egyébként a korábbi teszthez képest három deciliterrel kedvezőben alakult, a többnyire városban megtett 500 kilométeres teszt során 8,8 liter benzint kért az autó.


Volkswagen Touran TSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1390
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 5600-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 220 Nm 4000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2678
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4392 / 1794 / 1659
Csomagtér695-1989 liter
Saját tömeg (kg) 1478
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 200
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes7,4
Tesztfogyasztás8,8
CO2 kibocsátás (g/Km) 178
ÁRA Az autó alapára 5,8846 millió forint



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Tiszta üzemű TDI-motort mutatott be a VW

A Volkswagen Jetta TDI a Volkswagen által kifejlesztett nitrogénoxid utókezelő-rendszer segítségével a világ legszigorúbb emissziós normáinak is megfelel. Az amerikai piacon 2008-ban debütál a Bluetec-szövetség keretében.

automenedzser.hu Autó

VW-teszt: benzingőz a lényege

Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.

automenedzser.hu Autó

VW Touran teszt: varázslatos turnébusz

Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.

hvg.hu Autó

VW Crafter: dolgos erőművész

Forradalmian új megoldások halmazát kínálja a VW legújabb haszonjárműve, az 1975 óta 850 ezer példányban gyártott LT sorozat harmadik generációja. A Volkswagen Crafter műszaki megoldásai, biztonsága, gazdaságossága és egyénisége tekintetében egyaránt magasabbra emeli a mércét kategóriájában.

hvg.hu Autó

Kategóriagyőztes a VW Caddy

A Volkswagen Haszonjárművek életében igazi sikertörténet a 2004-ben debütált új Caddy. A modell piacra lépése óta a kishaszon-jármű kategóriában vezeti az eladási statisztikákat hazánkban: idén eddig 1308, összesen eddig több, mint 4000 új Caddy került az ügyfelekhez.