Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"06823f21-08f2-49fc-bd95-f327c2ea0c10","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly szankciókat mérlegel a kínai MI-startuppal szemben a Trump-kormányzat, és ezt a felhasználók is megérezhetik.","shortLead":"Komoly szankciókat mérlegel a kínai MI-startuppal szemben a Trump-kormányzat, és ezt a felhasználók is megérezhetik.","id":"20250417_egyesult-allamok-kinai-deepseek-mesterseges-intelligencia-betiltas-amerikai-chipek-nvidia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06823f21-08f2-49fc-bd95-f327c2ea0c10.jpg","index":0,"item":"39138eb7-92a1-4a8c-955d-6865f017c857","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_egyesult-allamok-kinai-deepseek-mesterseges-intelligencia-betiltas-amerikai-chipek-nvidia","timestamp":"2025. április. 17. 13:03","title":"Betilthatják a DeepSeeket az Egyesült Államokban – amerikai chipeket sem vehetne a kínai startup","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a46a857d-1546-4d1c-b3c2-46fd4eb6c2bb","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Elementáris erővel csaptak össze a napokban a magyar tudományos élet különböző képviselői a Magyar Tudományos Akadémiának és tagjainak a szerepéről. A tét százmilliárdokban is mérhető, de végső soron a tudományos kutatás szabadságáról vagy politikai függőségéről van szó.","shortLead":"Elementáris erővel csaptak össze a napokban a magyar tudományos élet különböző képviselői a Magyar Tudományos...","id":"20250417_mta-200-kozgyules-vagyon-ingatlanok-hun-ren-orban-viktor-schmidt-maria-freund-tamas-palinkas-jozsef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a46a857d-1546-4d1c-b3c2-46fd4eb6c2bb.jpg","index":0,"item":"3dcd23de-9201-498d-9128-31abb29414dc","keywords":null,"link":"/360/20250417_mta-200-kozgyules-vagyon-ingatlanok-hun-ren-orban-viktor-schmidt-maria-freund-tamas-palinkas-jozsef","timestamp":"2025. április. 17. 06:30","title":"Kiújult vita az MTA-vagyonról: három patinás ingatlan kontra három év szabadságvesztés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e57c4b7-34d9-405e-aeb7-c3b8e10c83be","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Könnyen lehet, hogy a Meta bosszúból nem integrálja az Apple mesterséges intelligenciáját a saját szolgáltatásaiba.","shortLead":"Könnyen lehet, hogy a Meta bosszúból nem integrálja az Apple mesterséges intelligenciáját a saját szolgáltatásaiba.","id":"20250417_meta-apple-apple-intelligence-mesterseges-intelligencia-facebook-instagram-whatsapp-threads","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e57c4b7-34d9-405e-aeb7-c3b8e10c83be.jpg","index":0,"item":"0538ec18-c0e4-4438-a87f-5fddd2715224","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_meta-apple-apple-intelligence-mesterseges-intelligencia-facebook-instagram-whatsapp-threads","timestamp":"2025. április. 17. 12:03","title":"Bosszút állhat a Meta az Apple-ön, és ez a felhasználóknak a legrosszabb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9bab96c6-79a4-4974-bd40-377aa7c146ff","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250416_Marabu-Feknyuz-Mostantol-Tiborcz-az-o-veje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bab96c6-79a4-4974-bd40-377aa7c146ff.jpg","index":0,"item":"0dd5abe9-573c-4cda-b94e-9157ba42860e","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Marabu-Feknyuz-Mostantol-Tiborcz-az-o-veje","timestamp":"2025. április. 16. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Mostantól Tiborcz az ő veje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61dab732-8a03-4243-a015-2127080109bf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem adják fel, szerda délután várban gyülekeznek, és onnan indulnak az Erzsébet hídra demonstrálni.","shortLead":"Nem adják fel, szerda délután várban gyülekeznek, és onnan indulnak az Erzsébet hídra demonstrálni.","id":"20250416_Hadhazy-es-a-tuntetok-egy-csoportja-a-varban-toltotte-az-ejszakat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61dab732-8a03-4243-a015-2127080109bf.jpg","index":0,"item":"211c7554-85b4-40f7-8fca-4f2b33863ece","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Hadhazy-es-a-tuntetok-egy-csoportja-a-varban-toltotte-az-ejszakat","timestamp":"2025. április. 16. 07:33","title":"Hadházy és a tüntetők egy csoportja a várban töltötte az éjszakát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"084d688d-a219-4f97-9e9d-2224ce9d830d","c_author":"Domány András","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A bezárt posták épületeit is odaadhatják nekik.","shortLead":"A bezárt posták épületeit is odaadhatják nekik.","id":"20250416_magyar-falu-program-kormany-kozlony-posta-vagyonkezelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/084d688d-a219-4f97-9e9d-2224ce9d830d.jpg","index":0,"item":"22008e73-783c-49f6-ae0b-ab1e2e9c1fb5","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250416_magyar-falu-program-kormany-kozlony-posta-vagyonkezelo","timestamp":"2025. április. 16. 06:27","title":"Használaton kívüli állami ingatlanokat kapnak a kistelepülések","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fab3d49b-6dc0-42f6-953f-7844b4485faa","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szüntelen használattal is szinte lehetetlen lemeríteni egy nap alatt a Honor Powert, amibe 8000 mAh-s akkumulátort rakott a gyártó. ","shortLead":"Szüntelen használattal is szinte lehetetlen lemeríteni egy nap alatt a Honor Powert, amibe 8000 mAh-s akkumulátort...","id":"20250416_honor-power-okostelefon-8000-mah-akkumulator-uzemido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fab3d49b-6dc0-42f6-953f-7844b4485faa.jpg","index":0,"item":"b7c2fa70-920b-44a1-8085-b57791b03aef","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_honor-power-okostelefon-8000-mah-akkumulator-uzemido","timestamp":"2025. április. 16. 11:03","title":"23 órányi szüntelen tiktokozás is lehetséges a Honor akkubajnok új telefonjával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fc3006c-9db7-4dbf-9e58-72de38ca6265","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Továbbra is folyik a 2018-ban indított, 7. cikk szerinti eljárás Magyarországgal szemben. Hétfőn európai parlamenti bizottság érkezett Budapestre, hogy az alapvető jogok érvényesüléséről tájékozódjanak. A tapasztalataikról sajtótájékoztatón számoltak be.","shortLead":"Továbbra is folyik a 2018-ban indított, 7. cikk szerinti eljárás Magyarországgal szemben. Hétfőn európai parlamenti...","id":"20250416_EP-kepviseloi-delegacio-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fc3006c-9db7-4dbf-9e58-72de38ca6265.jpg","index":0,"item":"38a5942a-c1a0-46bb-9c88-ab908e06571d","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_EP-kepviseloi-delegacio-Budapesten","timestamp":"2025. április. 16. 15:00","title":"EP-képviselői delegáció Budapesten: A magyar kormány képviselői kifejezetten agresszívan viselkedtek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Felavatta új cégközpontját az Antro Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. A cég az Őrségben fejleszti új, hármas hibridhajtású járművét. Eddig 200 millió forintot fektettek be.
A Solo-Duo fantázianevű járművek minimális tömegüknek és légellenállásuknak köszönhetően a mai autók üzemanyag-szükségletének egyötödével is beérik. Szén-dioxid kibocsátásuk 2,0-3,3 kg/100 kilométer (a mai legkorszerűbb autóké 9-14 kg/100km). A növényi olaj, vagy alkohol elégetésekor pedig csak annyi szén-dioxid szabadul föl, amennyit a növény a fejlődése közben már megkötött az agroenergetikai körfolyamatban. Fontos szempont még, hogy hibridhajtásával dinamizmusa és sebessége egyáltalán nem marad el a többi járműétől, így a közúti forgalomba beilleszkedik.
A fejlesztési koncepció lényege, hogy a világon fellelhető legfrissebb és legperspektivikusabb innovációk felhasználásával létrehozható a mai autók radikálisan új és hatékony alternatívája. Elemei a magnézium ötvözet/karbon-kompozit váz, karbon-kompozit karosszéria és energiaelnyelő struktúrák, polikarbonát üvegezés, agymotoros, energia-visszahasznosító direkt hajtás, több üzemanyagfajtával működő motor-generátor, nagy hatásfokú napcellák és akkumulátorok, LED-világítás, aktív futómű, drive-by-wire vezérlés, synthetic air jet rendszer, mely megoldások a következő évtized elejére tervezett gyártás elindításáig válnak szériaéretté. A koncepció lényeges újdonságait hazai és nemzetközi (PCT) szabadalmi bejelentések védik.
Az autók kihasználtsága, így hatékonysága (statisztikák szerint 1,4 fő/autó, 1:14 hasznos teher/saját tömeg arány) nagyon alacsony. A legmodernebb technikák nyitják meg az utat e probléma orvoslására: a nagy jármű (Duo) tizenöt perc alatt, különösebb szakértelem nélkül szétszerelhető két önálló, teljes értékű kisautóra (Solo), s vissza. Ezáltal családi használatban megoldódik a második autó kérdése is: a hétvégi közös utazásra a hatszemélyes Duo, munkanapokon a két háromszemélyes Solo használható. Az ülések padlóba hajtásával variálható az utas- és csomagtér, a variabilitás azonban nem ér véget: a Solo-hoz kapcsolt egységekkel platós és zárt dobozos kisteherautó, mikrobusz, lakóautó, stb. alakítható ki.
[[ Oldaltörés: Az utasok taposhatnak (Oldaltörés) ]]
A jármű a tetején és hátán lévő napcellákkal tölti az akkumulátorokat, mely energia naponta átlag félórás dinamikus, de kis sebességű haladásra elegendő. Így lakott területen belül csendben, károsanyag-kibocsátás nélkül haladhat. A lakott területen kívüli gyors haladáskor bekapcsolódik a növényi olaj, vagy alkohol üzemű kis motor-generátor, mely a megnövekedő energiaigényt fedezi, s az akkukat tölti fel. Az utastérben a kényelmes lábtartó egyben lineáris taposópedál is. A vezető és utasai bármikor, biztonságos környezetben ülve segíthetnek be a jármű hajtásába. Ez különösen kis sebességnél hatékony, de akár autópálya tempónál is lehetséges. Mindenki pillanatnyi kedve és lehetősége szerint állíthat taposóprogramot. A Solo-Duo minimális tömegének (270–540 kilogramm), alacsony gördülési- és rendkívül kis légellenállásának köszönhetően a mai autók energiaszükségletének egyötödével beéri.
Belsőégésű motorjának teljesítménye 10,0-20,0 kW. Szabvány fogyasztása: Solo 1,5 / Duo 2,0 liter/100 kilométer (napcellás töltéssel). Szén-dioxid kibocsátása 27–36 gramm/kilométer. Hibridhajtásával sebessége a többi járműével egyező, dinamizmusa kiemelkedő, így a közúti forgalomba annak zavarása nélkül illeszkedik – áll a fejlesztő cég sajtóközleményében. A valódi előnyök a fenntartási költségekben jelentkeznek: mai árakon egy 600 kilométere utazás bő tízezer forintos üzemanyag költsége kétezer forint lesz. Minimális teljesítményadó, biztosítási és szerviz-karbantartási díjakkal ez évente több százezer forintos megtakarítást jelent.
Az ütemterv szerint a Solo-Duo alternatív autó szériagyártása a következő évtized elején indul, s a gyártás felfutásával az olcsóbb személyautók árszínvonalán kerül majd piacra.
A Lexus GS 450h, a világ első hibrid prémium szedánja és az első teljes értékű hibrid jármű, amely orrmotoros építést kombinál hátsókerék hajtással a sportos menetteljesítmények biztosítása érdekében.
Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.
A Saab legújabb fejlesztése, a BioPower motor és a hibrid technológia újszerű kombinációja – a Saab BioPower Hybrid Concept – a British International Motor Show keretében mutatkozott be július 20. és 30-a között Londonban.
Nem mindenki örül a hangtalanul suhanó hibrid (benzines-elektromos üzemű) autók térnyerésének, a vak gyalogosok számára veszélyesebbé válik a közlekedés miattuk - hívta fel a figyelmet a The Wall Street Journal című amerikai lap.
A japán Toyota autógyár kedden bejelentette, hogy hibridautóinak számát megkétszerezi és 2010-tól ilyen modelljeiből már évi egy millió darabot szeretne eladni. Hibridekből a Toyota 235 ezret értékesített tavaly.
Megkezdte közúti szereplését az első amerikai hibrid-dízel teherautó, amely a tervezők szerint 60-70 százalékkal kevesebb dízelolajt fogyaszt, mint hagyományos meghajtású társai, s a széndioxid-kibocsátása is 40 százalékkal alacsonyabb.
Sir Roger Moore, az UNICEF rangidős jószolgálati nagykövete felesége társaságában az első magyarországi UNICEF-bálra érkezett hazánkba. Négynapos itt tartózkodásuk során a világ első benzin-elektromos hibrid prémium szedánja, egy Lexus GS 450h áll Sir Roger és Lady Christina személyes rendelkezésére.