Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e2e590a2-24c8-441d-84ec-609fa95ef809","c_author":"Balizs Benedek","category":"elet","description":"Összeszedtük a legérdekesebb idézeteket Cseh Lászlótól, aki Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással az önbizalomról (is) beszélgetett a Penge podcast új részében.","shortLead":"Összeszedtük a legérdekesebb idézeteket Cseh Lászlótól, aki Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással az önbizalomról (is...","id":"20250421_Penge-podcast-Cseh-Laszlo-legjobb-idezetek-Szilagyi-Aron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2e590a2-24c8-441d-84ec-609fa95ef809.jpg","index":0,"item":"b427be30-21a7-4600-bff5-e8d5d3b9a656","keywords":null,"link":"/elet/20250421_Penge-podcast-Cseh-Laszlo-legjobb-idezetek-Szilagyi-Aron","timestamp":"2025. április. 21. 07:30","title":"„Örültünk, ha az edző nem ordította le a fejünket” – Cseh László legerősebb mondatai a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff1cedbe-3858-4a13-ad27-4666539b80c2","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Az egyik vezető politikus szerint a mostani annyira rossz, hogy a madarak is elrepülnek miatta.","shortLead":"Az egyik vezető politikus szerint a mostani annyira rossz, hogy a madarak is elrepülnek miatta.","id":"20250420_Palyazaton-keres-uj-himnuszt-a-kirgiz-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff1cedbe-3858-4a13-ad27-4666539b80c2.jpg","index":0,"item":"503213e4-fb66-4f36-9aa5-957142933150","keywords":null,"link":"/kultura/20250420_Palyazaton-keres-uj-himnuszt-a-kirgiz-kormany","timestamp":"2025. április. 20. 11:06","title":"Pályázaton keres új himnuszt a kirgiz kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98b14207-5eac-42f4-85e7-a107a5ba592e","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Öt autó ütközött össze a Budapest felé tartó oldalon.","shortLead":"Öt autó ütközött össze a Budapest felé tartó oldalon.","id":"20250421_Baleset-volt-az-M5-oson-Ocsanal-5-kilometeres-a-sor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98b14207-5eac-42f4-85e7-a107a5ba592e.jpg","index":0,"item":"e42c717c-aabe-4bf8-a768-65840c56cc0c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250421_Baleset-volt-az-M5-oson-Ocsanal-5-kilometeres-a-sor","timestamp":"2025. április. 21. 14:19","title":"Baleset volt az M5-ösön Ócsánál, 5 kilométeres a sor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21f68071-da1a-4029-81bb-543d7275a61d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A lábadozó egyházfő pár percet szánt J.D. Vance-re, majd kitolták a Szent Péter térre.","shortLead":"A lábadozó egyházfő pár percet szánt J.D. Vance-re, majd kitolták a Szent Péter térre.","id":"20250420_Ferenc-papa-Vatikan-JD-Vance-talalkozo-husvet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21f68071-da1a-4029-81bb-543d7275a61d.jpg","index":0,"item":"5c64891d-4f0b-4f73-bfbd-579460d433fe","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Ferenc-papa-Vatikan-JD-Vance-talalkozo-husvet","timestamp":"2025. április. 20. 15:10","title":"Ferenc pápa az amerikai alelnökkel indította a húsvétvasárnapot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db242b9b-6e6c-4c05-b936-9490b1102788","c_author":"Czeglédi Fanni","category":"360","description":"Fanyar, sötét felnőttmesék, amelyek a gyarlóságainkról, a megfelelni vágyásról és a hétköznapokban előforduló abszurditásról szólnak. Az Osztálytalálkozó és A bezzeggyerek után tavaly jelent meg Erika néni című rövidpróza-gyűjteménye, Rényi Ádám mégsem tartja írónak magát. Arról kérdeztük, könnyű-e még szórakoztatni a magyar olvasókat, és miért nem engedi meg magának, hogy elszomorítsa a közélet mostani állapota. ","shortLead":"Fanyar, sötét felnőttmesék, amelyek a gyarlóságainkról, a megfelelni vágyásról és a hétköznapokban előforduló...","id":"20250421_renyi-adam-interju-iro-gyerekneveles-kossuth-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db242b9b-6e6c-4c05-b936-9490b1102788.jpg","index":0,"item":"03df6fed-a57d-452c-b74f-81825e0f0a05","keywords":null,"link":"/360/20250421_renyi-adam-interju-iro-gyerekneveles-kossuth-dij","timestamp":"2025. április. 21. 15:30","title":"Magyarország tökéletes hely arra, hogy kínunkban röhögjünk ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8724ca4-e030-45c2-895a-bcd1796e322c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Csont nélkül kiosztották a gyerekeknek, a szülők pedig kiakadtak.","shortLead":"Csont nélkül kiosztották a gyerekeknek, a szülők pedig kiakadtak.","id":"20250420_vucic-nyaloka-ovoda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8724ca4-e030-45c2-895a-bcd1796e322c.jpg","index":0,"item":"b369f875-4db9-4514-938d-a13c66d9e9a2","keywords":null,"link":"/elet/20250420_vucic-nyaloka-ovoda","timestamp":"2025. április. 20. 10:10","title":"A szerb elnök aláírásával ellátott nyalókákat vitt be egy ismeretlen egy vajdasági óvodába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"516f8e4d-f21e-4ed0-821c-13ffddd32cd9","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A hagyományokkal szembemenve Ferenc pápa azt kérte, hogy ne a Vatikánban temessék el. Ahogy a pápasága, a végső búcsúja is egyszerű lesz majd külsőségekben.","shortLead":"A hagyományokkal szembemenve Ferenc pápa azt kérte, hogy ne a Vatikánban temessék el. Ahogy a pápasága, a végső búcsúja...","id":"20250421_ferenc-papa-halala-temetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/516f8e4d-f21e-4ed0-821c-13ffddd32cd9.jpg","index":0,"item":"3ca10d91-be66-4b1d-b5c0-f2e9fd1cb168","keywords":null,"link":"/elet/20250421_ferenc-papa-halala-temetes-ebx","timestamp":"2025. április. 21. 11:16","title":"Ferenc pápa a saját temetésével is a rendhagyó utat választotta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3998814-adb5-4dd1-80a4-cd44ce6bdb04","c_author":"Somfai Dávid","category":"360","description":"Miután a Fenyő-gyilkosság ügyében felbujtóként jogerősen hét év börtönbüntetésre ítélték Gyárfás Tamást, a volt producernek, egykori sportvezetőnek 76 évesen kell börtönbe vonulnia. Megkérdeztük a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnokságát (BVOP), hogy milyen körülmények közé kerülnek az idős elítéltek.","shortLead":"Miután a Fenyő-gyilkosság ügyében felbujtóként jogerősen hét év börtönbüntetésre ítélték Gyárfás Tamást, a volt...","id":"20250421_Idosek-racs-mogott-mi-var-a-76-eves-Gyarfas-Tamasra-a-bortonben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3998814-adb5-4dd1-80a4-cd44ce6bdb04.jpg","index":0,"item":"86888f07-a0f6-42ed-a1da-9deb564f8fc8","keywords":null,"link":"/360/20250421_Idosek-racs-mogott-mi-var-a-76-eves-Gyarfas-Tamasra-a-bortonben","timestamp":"2025. április. 21. 20:00","title":"Idősek rács mögött: mi vár a 76 éves Gyárfás Tamásra a börtönben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A nyitott négyüléses modell negyedik generációjával új korszak vette kezdetét: először védi lenyitható keménytető a BMW 3-as Cabrio utasait az időjárás viszontagságaival szemben.
A könnyűszerkezetes építési módban készült, háromrészes acéltető teljesen önműködően, mindössze 23 másodperc alatt borul az utastér fölé, s még gyorsabban – pontosan 22 másodperc alatt – tűnik el a nyitott kétajtós modell hátuljában. Nyitott autózás, a maga legszebb formájában, ám az új BMW 3-as Cabrio zárt tetővel is hű marad a modellre oly jellemző elegáns és egyedi megjelenéshez. A hosszú motorházfedél, a mélyen húzódó vállöv és a lapos farkialakítás semmi mással össze nem téveszthetővé avatják az új BMW 3-as Cabrio változatait.
A motorháztető alatt szintén izgalmas újdonságok rejtőznek: első ízben építik be az új fejlesztésű hat- és négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű erőforrásokat. A csúcsmodell szerepét a BMW 335i Cabrio tölti be, amelynek kettős turbófeltöltővel (Twin Turbo) szerelt, soros hathengeres aggregátja 225 kW/306 LE teljesítményt kínál. Emellett a BMW 330d Cabrio is megjelenik a palettán. 3,0 literes, soros hathengeres dízelmotorja teljes egészében alumínium forgattyúházzal rendelkezik, s a legújabb generációs common-rail üzemanyag-befecskendező rendszerrel készül.
A BMW 335i Cabrio mindössze 5,8 másodperc alatt gyorsít álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre, rugalmassági értékére a 80 és 120 kilométer/óra közötti, a legfelső alatti sebességfokozatban mért gyorsításra 7,1 másodperc adódik. Az elektronikus szabályzás 250 kilométer/óránál vet véget a száguldásnak. Az EU-szabvány szerint mért 9,9 literes 100 kilométerenkénti átlagos üzemanyag-fogyasztás e teljesítménykategóriában visszafogott értéknek számít. Az új BMW 330d Cabrio hajtóművének teljesítménye 170 kW/231 LE, 500 newtonméteres legnagyobb forgatónyomatéka pedig 1750-es és 3000-es percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. Az új Cabrio dízelváltozata 7,1 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás sebességre, a rugalmassági érték pedig a 80 és 120 kilométer/óra közötti, a legfelső alatti sebességi fokozatban mért gyorsítás során szintén 7,1 másodpercre adódik. A sportos dízel hatalmas tolóereje így kiválóan kihasználható, például egy tempós előzési manőver során. A BMW 330d Cabrio csúcssebessége eléri a 245 kilométer/órát, az EU-szabvány szerint mért átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 6,9 literre korlátozódik 100 kilométerenként.
A jármű saját tömege mintegy 200 kilogrammal haladja meg a BMW 3-as Coupé esetében mért értéket. A padlószerkezet nyitott modellek esetében elengedhetetlen kiegészítő merevítése ugyanis éppúgy többlettömeget eredményez, mint a lehajtható keménytető nyitásához és zárásához szükséges elektromos motorok és hidraulikus elemek. A jármű első részében a menetdinamikai adottságok szempontjából felettébb kívánatos tömegcsökkentést az újszerű, műanyagból készült oldalfal-elemekkel valósították meg, amelyek a hagyományos acéltagokhoz viszonyítva mintegy 50 százalékos tömeg-megtakarítást képviselnek. A gyártás során felmerülő többletmunka-igényt is mérsékelték: a korábbi műanyag karosszériaelemekkel szemben ezeket az oldalfalakat nem szükséges külön fényezni, majd felszerelni, hanem a teljes nyers karosszériával együtt, a normál festési eljáráson mehetnek keresztül. Magas hőállóságuk és formatartásuk, illetve optimális hosszirányú tágulási tulajdonságaik, valamint nedvesség-felvevő adottságaik eredményeképpen a készre fényezett oldalfalak vizuálisan is a hagyományos acél karosszériaelemekkel megegyező tulajdonságokkal rendelkeznek.
A csomagtartó 350 literes térfogatával ugyancsak tágasnak számít, s még a lenyitott tető mellett rendelkezésre álló 210 liter is elegendő egy nagyméretű merevfalú bőrönd, vagy két golftáska kényelmes elhelyezésére. A Cabrio hátulja azonban további, jól használható rakodási lehetőséget is kínál. Az egyrészes hátsó üléstámla lehajtásakor keletkező sík felületen az első ülések mögött terjedelmes tárgyak is egyszerűen, a kárpitozás beszennyezésének, netán sérülésének veszélye nélkül szállíthatók.
Annak érdekében, hogy a rakodási lehetőségeket mindenkor a helyzetnek a lehető legmegfelelőbb módon sikerüljön kihasználni, a tető rekeszét és a csomagtartót variálható borítás választja el egymástól, amely zárt tető mellett a rakodókapacitás bővítése érdekében egyszerűen felhajtható. Ha ismét a helyére kerül, a BMW 3-as Cabrio a középkonzolon található gomb megnyomásával máris nyitott autóvá alakítható. A kapcsolót ehhez a tető mozgási irányának megfelelően hátrafelé kell húzni.
A hármas kabrióhoz 11,469 millió forintért juthatunk hozzá (320i), a benzines csúcsváltozat 15,569 millióba, a hathengeres dízel 14,352 millióba kerül.
A BMW és a DaimlerChrysler kiterjesztették együttműködésüket a hibridmeghajtás terén és egyenjogú partnerekként közösen fejlesztenek innovatív hibridmodult a prémium szegmens hátsókerék-meghajtású autói számára.
Mérföldkőnek számít a környezetvédelmi megoldások alkalmazásában a BMW steyri motorgyárának technológiájában alkalmazott új vízfelhasználási és szennyvízkezelési koncepció. Az eredmény: 2006 végén az üzemi szennyvíz csatornahálózati csatlakozását el is zárták, s a jövőben évente mintegy 30 millió liter vizet takarítanak meg.
Genfben bemutatkozott az új BMW 1-es sorozat új karosszériaváltozatokkal, új motorokkal, jelentősen megváltozott külsővel és még vonzóbbá alakított belső térrel. Az egyes BMW háromajtós kivitelben is kapható lesz.
A BMW 5-ös sorozata izgalmas módon testesíti meg az elegáns megjelenés és a sportos menettulajdonságok egységét. Fellépése, a vezetés élménye és a kényelem most ismét magasabb színvonalra fejlődött.