Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem Németországban fog készülni és többek közt kínai alkatrészek is lehetnek a vadonatúj Volkswagen ID.1-ben.","shortLead":"Nem Németországban fog készülni és többek közt kínai alkatrészek is lehetnek a vadonatúj Volkswagen ID.1-ben.","id":"20250313_minden-fronton-sporolos-a-vw-id1-legolcsobb-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111.jpg","index":0,"item":"995d0ee4-eff2-43c0-84c6-c1c71975a720","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_minden-fronton-sporolos-a-vw-id1-legolcsobb-villanyauto","timestamp":"2025. március. 13. 07:21","title":"Minden fronton spórolós a VW legolcsóbb villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Mark Thiessen konzervatív elemző kifejti, hogy a Fehér Ház szándékait rosszul értelmezik mind a bírálók, mind a Kijev-ellenes tábor hívei. Merthogy az amerikai elnök egyáltalán nem szerelmes Vlagyimir Putyinba, nem akar Moszkvának kedvezni, másfelől nem ellenséges az ukránokkal szemben.","shortLead":"Mark Thiessen konzervatív elemző kifejti, hogy a Fehér Ház szándékait rosszul értelmezik mind a bírálók, mind...","id":"20250312_Washington-Post-Marc-Thiessen-Trump-Ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95.jpg","index":0,"item":"baa84c1e-6b94-40e7-88d7-1f3ceab44f97","keywords":null,"link":"/360/20250312_Washington-Post-Marc-Thiessen-Trump-Ukrajna","timestamp":"2025. március. 12. 15:17","title":"A Washington Post kommentátora órákon át beszélt Trumppal, és szerinte sokan félreértik az elnök Ukrajna-politikáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a8bf946-8fa1-4cfa-bb74-ab8dc53648d9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Meta a tervek szerint 2026-tól használná élesben azt a házon belül fejlesztett processzort, amivel a cég mesterséges intelligenciáját lehet majd betanítani.","shortLead":"A Meta a tervek szerint 2026-tól használná élesben azt a házon belül fejlesztett processzort, amivel a cég mesterséges...","id":"20250312_meta-processzor-mesterseges-intelligencia-fejlesztes-betanitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a8bf946-8fa1-4cfa-bb74-ab8dc53648d9.jpg","index":0,"item":"2122a39f-3031-4af1-a9a9-95d93f94be9a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_meta-processzor-mesterseges-intelligencia-fejlesztes-betanitas","timestamp":"2025. március. 12. 10:03","title":"Már teszteli a saját processzorát a Meta, felpörgetheti a mesterséges intelligenciáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"646885e4-739b-4345-9e31-bb1be0058f5f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már a Google is tud a Chromecast tévéokosítók hibájáról, és a jó hír, hogy javítani is fogja azt. Kérdés, mikor.","shortLead":"Már a Google is tud a Chromecast tévéokosítók hibájáról, és a jó hír, hogy javítani is fogja azt. Kérdés, mikor.","id":"20250313_google-chromecast-teveokosito-meghibasodas-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/646885e4-739b-4345-9e31-bb1be0058f5f.jpg","index":0,"item":"b8a5a00f-e7e3-4554-9e4f-61b18bdca940","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_google-chromecast-teveokosito-meghibasodas-javitas","timestamp":"2025. március. 13. 12:03","title":"Tömegesen mennek tönkre a Google tévéokosítói, a cég megoldást ígér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb523cd7-a63e-49fd-bbae-2c8a9a1e4816","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az európai kivitel szinte teljesen megszűnt, a Gazprom exportrészlegén 600 alkalmazottból mára csak pár tucat maradt. Az orosz gázvállalat a részleg pár éve nagy csinnadrattával átadott szentpétervári palotájának eladását fontolgatja.","shortLead":"Az európai kivitel szinte teljesen megszűnt, a Gazprom exportrészlegén 600 alkalmazottból mára csak pár tucat maradt...","id":"20250313_Hiaba-veszi-Magyarorszag-az-orosz-gazt-eladosorba-kerulhet-a-szentpetervari-Gazprom-palota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb523cd7-a63e-49fd-bbae-2c8a9a1e4816.jpg","index":0,"item":"d9522e69-9148-4ce6-91d9-38a0c9477f2a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250313_Hiaba-veszi-Magyarorszag-az-orosz-gazt-eladosorba-kerulhet-a-szentpetervari-Gazprom-palota","timestamp":"2025. március. 13. 15:40","title":"Hiába veszi Magyarország az orosz gázt, eladósorba kerülhet a szentpétervári Gazprom-palota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8fded54-e06f-474d-b9fa-c84cd27f0c89","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"360","description":"Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett a Tesla piaci értéke, csak márciusban 20 százalékos a bukás. A vagyonának nagy részét Tesla-részvényekben tartó Elon Musk tényleg kezdhet aggódni? Hiszen hiteleinek fedezetét is ezek a részvények adják.","shortLead":"Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett...","id":"20250312_Tesla-zosde-zuhanas-musk-nepharag-bojkott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8fded54-e06f-474d-b9fa-c84cd27f0c89.jpg","index":0,"item":"f3061f6c-4363-4ce9-88f6-fe83d46b952c","keywords":null,"link":"/360/20250312_Tesla-zosde-zuhanas-musk-nepharag-bojkott","timestamp":"2025. március. 12. 15:45","title":"Bejött a bojkott, de megállítja-e Elon Muskot a Tesla szédítő zuhanása?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d40755c-5abe-44e3-92ed-cfe719a948c6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyelőre rejtély, mi okozta a fertőzést. ","shortLead":"Egyelőre rejtély, mi okozta a fertőzést. ","id":"20250312_nagykoros-betegseg-polgarmester-tajekoztato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d40755c-5abe-44e3-92ed-cfe719a948c6.jpg","index":0,"item":"c4e0aa7e-1a32-4410-8051-73ca866d19b1","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_nagykoros-betegseg-polgarmester-tajekoztato","timestamp":"2025. március. 12. 14:43","title":"Rendkívüli tájékoztatót tartott a nagykőrösi polgármester, miután több mint 600-an betegedtek meg a városban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb0e52fe-c9fd-4a47-a78c-78e831a27356","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az olasz Külpolitikai Intézet igazgatója úgy látja, hogy az EU-nak megvannak a trójai falovai és összeomlott a NATO tartópillére, ám az európai szövetségeseket összefogja egy sürgős, közös cél.","shortLead":"Az olasz Külpolitikai Intézet igazgatója úgy látja, hogy az EU-nak megvannak a trójai falovai és összeomlott a NATO...","id":"20250313_Nathalie-Tocci-Guardian-Uj-Europa-Putyin-haboruja-Trump-arulasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb0e52fe-c9fd-4a47-a78c-78e831a27356.jpg","index":0,"item":"11d29e23-e4b1-4891-a9e6-35ffe6115bf3","keywords":null,"link":"/360/20250313_Nathalie-Tocci-Guardian-Uj-Europa-Putyin-haboruja-Trump-arulasa","timestamp":"2025. március. 13. 14:51","title":"Nathalie Tocci a Guardianben: Új Európa születik Putyin háborúja és Trump árulása nyomán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Grandiózus méretek, elegáns, nem túl hivalkodó beltér, erős és dinamikus motor, kitűnő váltó jellemzi a Chevrolet első európai dízeljét. Ezzel szemben drága és sokat fogyaszt.
A Chevrolet dízeltörténete Európában a Captivával kezdődött, majd az Epicával, és a Lacettivel folytatódott. A Captiva a koreai-amerikai-európai hibridmárka legfeltűnőbb, legdrágább és legizgalmasabb terméke, garantáltan megfordulnak utána az emberek. Nem tudják hová tenni, látják rajta, hogy böszme nagy, kicsit tartanak is tőle, és megmagyarázhatatlan kíváncsisággal rajongják körül. Amikor kiderül számukra, hogy ez egy Chevrolet, ex-Daewoo, akkor már kissé lelohad a lelkesedésük, de továbbra is tisztelettel viseltetnek az autó iránt. Az autó sikerét jelzi, hogy a minap a Budaörsi úton egy tréleren vittek előttem egy dubai rendszámot viselő ezüstszínű Captivát. Igaz, az benzines és hathengeres volt.
A 4,7 méteres monstrum tiszteletet parancsol az utakon, elég széles és elég magas ahhoz, hogy a tömött sávok néhány dudaszóra megnyíljanak előtte. Vezetése könnyed, a kormány túlságosan is indirekt, szinte egy ujjal lehet irányítani. Ez terepen és parkolásnál előnyös, ám nagyobb sebességnél veszélyes. Egy sebességfüggő szervokormány jobb választás lett volna. Az autó légiességét a könnyű ajtók, az egyszerűen működő kapcsolók, a puha, kényelmes, lazán mozgatható ülések csak tovább hangsúlyozzák. A Captiva úgy fut a mezőn, mint egy nyulat kergető kecses agár. Persze, ha ránézünk, a kecsességet nem látjuk ebben a böhöm nagy autóban, a marcona külső érzékeny és érző lelket takar. Ettől annyira kezes az autó.
Tetszett
Magas és kényelmes üléspozíció Grandiózus méretek Gazdag felszereltség Terepjáróképesség
A motor zaja jelzi, hogy dízel, főleg kigyorsításnál, ám a dinamizmusa ellentmond a kétliteres hengerűrtartalomnak. A 150 lovas 320 Nm-es motor könnyedén mozgatja a közel kéttonnás testet. A motor és a futómű zaja nagy sebességnél sem zavaró, a kipufogó hangja nem jut el a fülünkig, az utasfülke jól szigetel. A motornak csak a fogyasztása nem tetszett, a több mint 10 literes átlagfogyasztás vegyes használatban sok, városi forgalomban folyamatosan 12 fölötti fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép. Előzni könnyű vele, ha alacsony fordulaton kövér gázfröccsel ösztökéljük száguldásra a Captivát, a kocsi meglódul, ám a motor csúnyán kerregve hördül fel.
A Captiva alapvetően elsőkerekes, ha valamelyik kerék azonban megcsúszna, akkor automatikusan összkerék-hajtásúvá válik. Bár kifejezetten szabadidő-autóként határozzák meg a Captivát, távolról sem terepjáróként, az autóban van lejtmenetvezérlő, amely lejtőn magától fékezi az autót, meggátolva, hogy megcsússzon. Kipróbáltam, jól működik, ahogy a Captiva is a terepen. Erdőszélen, dimbes-dombos mezőkön, szőlősben, saras földúton vidáman tép. Szabad hasmagasságának köszönhetőn nincs a városban akadály a számára, a járdaszegélyt 18 hüvelykes kerekeivel és ballonos gumijaival meg sem érzi. Nagyon magasan ülünk, parádés a kilátás. Futóműve kényelmesen terepjárós, kissé hullámzik.
Tesztautóm a lehető legmagasabb felszereltséggel volt közel tízmilliósra tuningolva. A tempomat, a projektoros automatikus fényszórók, a kikapcsolható ESP, az ülésfűtés, a bőr belső, az elektromos mozgatású vezetőülés, a tolatóradar, a műanyag védőborítás, a krómozott dupla kipufogó, a hét ülés, a hatlemezes mp3-as hifi mind alapfelszereltség. Az LT High extráin kívül az Epicához hasonlóan nem lehet igazán fényűzővé tenni az autót, a xenon-lámpák, a kanyarfényszórók, a komolyabb hifik, a navigációs berendezés, a Bluetooth, a hangvezérlés a GM magasabbra pozícionált márkáinak, az Opelnek, a Saabnak és a Cadillacnek dukál csak. Az ülésfűtés magától nem kapcsolódik ki, így néha meleg helyzetbe kerülhetünk, ennél takarékosabb, ha egy időzítőt alkalmaznak.
A multifunkciós kormány az Epicából ismerős, balra az audiorendszer, jobbra a tempomat kapcsolóival. Hátránya, hogy sötétben a funkciók nem kaptak megvilágítást, így az első használatok során csak sötétben tapogatózunk. A nappal is tetszetős egyszerű belső este is szép, a beltér anyagainak minősége, kivéve a bőrüléseket és a padló borítását, a márka alacsonyabbra pozícionált presztízséhez alkalmazkodik. A tavaszi nap olvasztó sugarait elektromos tetőablakon engedhetjük be az autóba. A klíma automatikus, manuális és egyzónás.
Nem tetszett
Drága ár Magas fogyasztás
Nagyon praktikus az autó, a csomagtartó ablaka külön is nyitható, igaz csak a távirányítóról vagy a vezető oldali ajtó karfájából. A csomagtartó jól variálható, ha nem használjuk a plusz két ülést, akkor teherautónak is megfelel a Captiva. A hátsó üléspad háttámlájának dőlésszöge több állásban változtatható, a hátsó üléssor megközelítését egyszerűen oldották meg a Chevrolet tervezői: a középső sor szélső ülését egy karral felhajtjuk és máris megoldott a beszállás. Felnőtteknek is sikerül a beüléses mutatvány, hosszabb távon azonban nem kényelmes a hetes busz. Tárolórekeszből sok van, pohártartóból öt, a könyöktámasz multifunkciós és jó mély.
A Chevrolet Captiva a német, amerikai és japán konkurenseknél jóval olcsóbb, ám a koreai versenytársaival hasonló áron kínálják, a legolcsóbb dízel Captiva is nyolc millió forint, benzines változatban is legalább 7,5 millió. A 230 lovas hathengeres csúcsváltozatért 11,7 milliót kell fizetnünk.
A világ legnagyobb autógyártója, megduplázva az eredetileg tervezettet, 70 ezer autóra növeli a Szentpétervár melletti összeszerelő üzemének éves kapacitását. Európában Oroszország a Chevrolet legnagyobb piaca.
A New York Auto Show Chevrolet standjának látogatói találkozhatnak a GM három mini koncepcióautójával. A kreatív Chevrolet Beat, Chevrolet Groove és Chevrolet Trax ötletesen viszi át a városi élet energiáját, sokszínűségét és érdekességét mutatós, szórakoztató, kis fogyasztású és értékes autókba.
A dízelmotoros Captiva szabadidő-terepjáró, illetve a középkategóriájú Epica szedán után már a kompakt Lacetti/Nubira modellcsalád vásárlói is dönthetnek a gázolajos erőforrás mellett. A Chevrolet Europe hat modellcsaládjából háromhoz készül dízelmotor.
A Chevrolet fontolgatja, hogy Európában is piacra dobja a Chevrolet HHR-t, ezért a genfi szalonon leleplezi ezt az érdekes kompakt modellt. A HHR nagyon egyéni autó, sajátos stílussal és variálható berendezéssel. Inspirálója az 1949-es Chevrolet Suburban.
Ha Koreát Ázsia kistigrisének nevezik, akkor az Epicát hívhatjuk a kistigris nagy tigrisének. Félni nem kell tőle, az Epica szelíd, nem harapós, viszont annál kényelmesebb autó.