Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"938adb9e-f614-473b-a7c1-aa775e6a8d9f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Figyelmeztetést adott ki a Microsoft a windowsokat fertőző Lumma kártevő miatt.","shortLead":"Figyelmeztetést adott ki a Microsoft a windowsokat fertőző Lumma kártevő miatt.","id":"20250522_lumma-kartevo-virus-microsoft-windows-fertozes-adatok-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/938adb9e-f614-473b-a7c1-aa775e6a8d9f.jpg","index":0,"item":"2c509082-ab8d-44bc-9135-f736920992d2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_lumma-kartevo-virus-microsoft-windows-fertozes-adatok-ellopasa","timestamp":"2025. május. 22. 18:03","title":"Már Magyarországon is tarol a vírus, ami már több százezer számítógépet fertőzött meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ff33a8c-e4f3-47bb-b6ea-c01de9905a94","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek júniusban és júliusban változásokat tapasztalhatnak az ügyintézésben: hosszabb átfutási idők, a megszokottnál később érkező számlák várnak rájuk. Ennek oka, hogy az E.ON Hungária Csoport egységesíti informatikai rendszereit.","shortLead":"Az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek júniusban és...","id":"20250522_eon-egysegesiti-informatikai-rendszereit-atallas-elmu-ugyfelszolgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ff33a8c-e4f3-47bb-b6ea-c01de9905a94.jpg","index":0,"item":"5ebfcd8a-45c6-4142-bfe8-290ea6b76510","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_eon-egysegesiti-informatikai-rendszereit-atallas-elmu-ugyfelszolgalat","timestamp":"2025. május. 22. 10:31","title":"Heteken belül ön is megérezheti, hogy egységesíti informatikai rendszereit az E.ON","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cf233a2-abbd-4b7d-ac40-72d10d0e2751","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy új, az Egyesült Államokban kidolgozott genetikai teszt nyálból képes kimutatni olyan agresszív prosztatadaganatok meglétét, amelyeket a hagyományos vizsgálatok többsége nem jelez.","shortLead":"Egy új, az Egyesült Államokban kidolgozott genetikai teszt nyálból képes kimutatni olyan agresszív prosztatadaganatok...","id":"20250522_hvg-prosztatarak-diagnozis-nyalteszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cf233a2-abbd-4b7d-ac40-72d10d0e2751.jpg","index":0,"item":"85e4e6e0-465f-49ce-9d9c-42823b675222","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-prosztatarak-diagnozis-nyalteszt","timestamp":"2025. május. 22. 18:30","title":"6000 férfivel próbálták ki: egy új nyálteszt kimutatja a prosztatarák agresszív formáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a46b622-cb39-4d6e-ab68-be82dea85b73","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az epicentruma Herakliontól 56 kilométerre volt, de még Athénban is érezték.","shortLead":"Az epicentruma Herakliontól 56 kilométerre volt, de még Athénban is érezték.","id":"20250522_foldrenges-kreta-heraklion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a46b622-cb39-4d6e-ab68-be82dea85b73.jpg","index":0,"item":"d2c05a51-8471-4889-b8ed-29af00fa6b51","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_foldrenges-kreta-heraklion","timestamp":"2025. május. 22. 10:07","title":"6,1-es földrengés rázta meg Krétát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbe67ec9-61da-4e39-89b3-5ed670010fe0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"15 százalékos létszámcsökkentést jelentett be a jegybank, a nagyobb hatékonyságra hivatkozva.","shortLead":"15 százalékos létszámcsökkentést jelentett be a jegybank, a nagyobb hatékonyságra hivatkozva.","id":"20250522_mnb-leepites-munka-letszam-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbe67ec9-61da-4e39-89b3-5ed670010fe0.jpg","index":0,"item":"66aae0c8-9ea0-45b6-8825-4fedd42cbead","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_mnb-leepites-munka-letszam-kirugas","timestamp":"2025. május. 22. 08:25","title":"Kirúgják az MNB-től a dolgozók majdnem hatodát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8a5d391-14ce-4755-b042-b7e86632f15d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Alapvetően még jogosítvány sem kell a vezetéséhez.","shortLead":"Alapvetően még jogosítvány sem kell a vezetéséhez.","id":"20250522_Egyenruhat-kap-az-uj-Fiat-Topolino-csendorauto-lesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8a5d391-14ce-4755-b042-b7e86632f15d.jpg","index":0,"item":"bd98a28b-72c1-4108-92f6-cafa6eeb488a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Egyenruhat-kap-az-uj-Fiat-Topolino-csendorauto-lesz","timestamp":"2025. május. 22. 13:00","title":"Egyenruhát kap a kis Fiat Topolino, csendőrautó lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d951386-afde-4aea-b0e3-96a40e1afaca","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók egy olyan újfajta tesztet fejlesztettek ki, melynek gyorsasága életmentő lehet a betegek számára.","shortLead":"Brit kutatók egy olyan újfajta tesztet fejlesztettek ki, melynek gyorsasága életmentő lehet a betegek számára.","id":"20250522_agydaganat-tumor-azonositas-vizsgalat-diagnozies-betegseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d951386-afde-4aea-b0e3-96a40e1afaca.jpg","index":0,"item":"2ab216bc-339c-42b1-a88e-7522376a91e3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_agydaganat-tumor-azonositas-vizsgalat-diagnozies-betegseg","timestamp":"2025. május. 22. 20:03","title":"8 hét helyett 2 óra alatt megmondja ez az új teszt, milyen agytumora van a betegnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca124e94-262f-4b7d-aaa2-79a0a591060c","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Jobb, ha tud róluk.","shortLead":"Jobb, ha tud róluk.","id":"20250523_leallas-bankok-hetvege-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca124e94-262f-4b7d-aaa2-79a0a591060c.jpg","index":0,"item":"01eb073f-b108-48a1-9ab0-df3c69e6d2c0","keywords":null,"link":"/kkv/20250523_leallas-bankok-hetvege-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 14:41","title":"Ilyen is ritkán van: szinte az összes nagybanknál lesz valamilyen leállás a hétvégén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.
Tudtam róla, de különösen sohasem hatott meg a létezése. Ezért is lepett meg az a tény, hogy a Focus éves eladásainak egyharmadát (több mint háromezer) az alsó-középkategóriás sztár egyterűsített, picit megemelt változata teszi ki. Amint beültem és vezetni kezdtem, egyre több sorstársat fedeztem fel Budapest útjain. Kiderült, hogy valóban rengetegen vannak a C-MAX hívők. De mit esznek ezen az autón? Egy hét kellett, amíg rájöttem.
Valljuk be, a C-MAX nem egy szép autó, ahogy nekem a Focus sem tetszik. Ha pedig a Focus nem szép, akkor a C-MAX-ra csak a csúnya jelzőt tudom szívből ráragasztani. Bár van rajta néhány kifejezetten vonzó részlet – például az első fényszórók kialakítása a függőleges irányjelzőkkel nagyon tetszett – a vásárlók többsége mégsem az esztétikuma alapján választja. Suta egyterűségében nincs semmi izgalmas, a hátsója jellegtelen, a belseje, annak formai világa sallangmentes és egyhangú, nem is hétszemélyes. Próbálok érveket felhozni ellene, bár úgy tűnik ezek sem jelentenek akadályt.
Nem marad más, mint a praktikum, a kényelem, menetdinamika, a biztonság és az ár (akciósan 3,6 millióért elvihető). Ezek sokkal fontosabb szempontok, mint amikkel eddig ütköztettem az autót. Az autó ötszemélyes, de a különleges, variálható hátsó üléssorának köszönhetően négy személynek fejedelmi kényelmet kínál. A könyöktámaszként, lehajtva asztalként is funkcionáló keskenyebb középső ülés egyszerűen eltüntethető és az általa hagyott tér a két szélső ülés beljebb és hátrébb mozgatásával hasznosan kitölthető. Négyüléses változatban a hátsó sorban az anyósok kényelmét élvezhetik az utasok (nagyobb a váll-, illetve a lábtér), ha nagyobb tárgyat szeretnénk szállítani, akkor az üléseket egy könnyed mozdulattal ki is szerelhetjük az autóból, így egy hosszú nyaraláshoz három vagy akár négy személlyel kiváló eszköz a C-MAX. Utasterének minden anyagát úgy választották, hogy az megfeleljen a brit allergia alapítvány előírásainak. Nem tudom, hogy ízlésallergia ellen bevizsgálták-e a belteret, de a ronda fautánzatú műanyagbetéteket én kihagytam volna.
A plüss ülések átlagosak, a vezetőülés magasságát elektromosan állíthatjuk, a többi funkciót kézzel. A variálható ülések mellett egy hatalmas középső tárolódoboz is az autó praktikusságát erősíti: középkonzol rekeszébe egy 1,5 literes üveg és kilenc kisdobozos sör fér el. A hátsó ülések előtt hasznos, padló alatti üregeket is találunk, a kesztyűtartó 10,5 literes, a műszerfal felső részén található tárolóhely térképek, engedélyek, útlevelek és iratok biztonságos tárolására szolgál. Egy idő után kicsit elhagyja magát ez a fedél, tesztautómban 17 ezer kilométer volt és a fedél sarka már nem volt vízszintben a műszerfal tetejével. A napszemüveg-tartónál sokkal fontosabb a szélvédő fölé rejtett gyermekfigyelő tükör, amely lehetővé teszi, hogy menet közben is szemmel tartsuk a gyerekeket. Pohártartóból sok van, mindenkinek jut. Az első ülések háttámláiból asztalka hajtható le. Csomagtere hatalmas, 550 literes, két személlyel tetőig pakolva 1620 literre bővíthető. Érdekes, hogy míg más autóknál zavart a kilátásban a fecskefarkú A-oszlop, a C-MAX-ban nem jelentett akadályt.
Tetszett
Lágy futómű Dinamikus motor Fokozatmentes váltó Variálható beltér Kényelmes és magas üléspozíció
A műszerfalat egy nagyméretű Sony hatlemezes mp3-as CD-rádió foglalja el, az alatta elhelyezkedő kétzónás automatikus digitális klíma kapcsolója és kijelzője vicces formát kapott. Gombok összevisszasága jellemzi, az ergonómia lehetne egy fokozattal jobb is. A műszerórák szépek. A multifunkciós kormány fogása jó, négy irányba állítható. A tempomat kezelőgombjai találhatók rajta, a rádiót a kormány alatt külön konzolon irányíthatjuk. A gombokat nem világítja meg semmi, így sötétben csak tapogatózunk.
A leggazdagabb Ghia-felszereltséggel elektromos kéziféket is kapott a tesztautó. Az ötletesen megtervezett kapcsoló az integrált hamutartóval egyetemben több tárolóhelyet biztosít a középkonzolban. A használatával először gondban voltam, ráadásul az autóval első utamon beleszaladtam egy rendőrségi akcióba. Nem igazoltatás vagy traffipax volt, hanem egy üldözés és elfogás zajlott le előttem, konkrétan a C-MAX motorházának tetején bilincselték meg a gyanúsítottat. A nyomozó szólt, hogy most már jó lenne, ha elmennék az útból. Én szerettem volna, de a meglepetéstől nem tudtam kioldani a rögzítőféket, így néhány percig farkasszemet néztem az elfogottal és az egyre türelmetlenebb rendőrrel, miközben néhányszor lefulladtam. Addig nyomogattam a fék kapcsolóját, hogy kioldott, így végre leléphettem.
Nem tetszett
Izgalommentes formavilág Magas fogyasztás Magas ár Összeszerelés minősége
Hasznos extra volt a bi-xenon fényszórók alkalmazása (220 ezer forintos extra), a kísérő- és kilépőfény, ám az ESP-t, az elektronikus menetstabilizáló rendszert hiányoltam ebből a magas súlyponttal bíró autóból. Az autó biztonsága négycsillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjein 2003-ban, a C-MAX volt kategóriájában az első, amely a gyermekbiztonságra szintén négy csillagot kapott. Tesztautómban hat légzsák lapult meg a lemezek és szövetek alatt.
Engem, mint vásárlót az eddig elhangzottak továbbra sem ösztökélnének arra, hogy a C-MAX kulcsát válasszam. Beszéljünk tehát a lényegről. Tesztautómat 1,6-os, 110 lovas, 260 Nm nyomatékkal bíró igen dinamikus, halk és bámulatosan fürge dízelmotorral szerelték. Ez még nem lenne eléggé vonzó, ha nem társítottak volna ehhez a motorhoz Durashift fokozatmentes, szekvenciálisan is kapcsolható CVT-váltót (400 ezer forintos extra). Ez a szerkezet teljesen megváltoztatta az autó ritmusát, élénk és ugrándozó városi autót faragva az unalmas családi egyterűből. A váltó és a motor olyan összhangban van, mint két egymásba érő fogaskerék. Piros lámpánál öröm volt legyorsulni a hasonszőrű sofőröket, akik nem értették, hogy a sokszor teljesen azonos gépjárművük miért marad le az én Tango (fényezés) vöröském mögött. A control blade hátsó futómű-rendszerének és az elektrohidraulikus szervokormányának köszönhetően jó az autó útfekvése és a manőverezhetősége. A rendszer speciálisan kialakított futómű-perselyeket is tartalmaz, így a kerekek előre-hátra és fel-le is elmozdulhatnak, hogy elnyeljék a bukkanókat és felfogják az ütések nyers erejét. Rossz úton is parádézik a lágy futómű. Ennek hátrányát csak nagy sebességnél és erős fékezésnél érezzük, ilyenkor kicsit lemegy az orra és felágaskodik a feneke.
A fogyasztás nem átlagon alatti, a 8,3 literes városi átlagfogyasztás 1,6-os dízelhez mérten magas, még automatikus váltóval is.
Az új Ford S-MAX osztályelső 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. A legújabb Focus modellel együtt a Ford most már két olyan gépjárművet is ajánl, amelyik a maximális 5 csillagot érte el az Euro NCAP vizsgálatán.
A Ford-csoport 2007 első negyedévében 282 millió dolláros veszteséget könyvelt, szemben az egy évvel ezelőtti 1,4 milliárd dolláros veszteséggel. Az idei év első negyedévében a teljes bevételek elérték a 43 milliárd dollárt, míg tavaly ilyenkor ez az érték 40,8 milliárd dollár volt.
A teljesen új Ford S-MAX kapta a "2007-es Év Autója Díjat". Az "Év Autója Díj" egy olyan nemzetközi elismerés, amelyre 22 európai ország 58 vezető szakújságírója szavaz. A díjat hét vezető európai kiadvány – az olasz Auto, a brit Autocar, a spanyol Autopista, a holland Auto Visie, a francia L'Automobile Magazine, a német Stern és a svéd Vi Bilagare szervezésében ítélik oda.
A Ford 11,5 százalékos piaci részesedést ért el 2006-ban Magyarországon, s ezzel második helyen zárta az évet a Suzuki mögött az importőrök sorában. A személy- és haszongépjárműveket figyelembe véve 23 ezer 453 Ford gépjárművet regisztráltak Magyarországon, ami 12,31 százalékos növekedés 2005-höz képest. Ennek eredményeként a Ford növelte legnagyobb mértékben, 2,15 százalékponttal piaci részesedését az egy évvel korábbi eredményekhez képest.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.