Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dc34c54b-bae6-42d5-a4a9-7cf4d9c5e36b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Renner Erika szerint a támadó a rendőrségtől kaphatott útmutatást ahhoz, hogy a nyomkövetővel a lábán hogyan jusson el a tárgyalás helyszínére. ","shortLead":"Renner Erika szerint a támadó a rendőrségtől kaphatott útmutatást ahhoz, hogy a nyomkövetővel a lábán hogyan jusson el...","id":"20250522_Renner-Erika-parkapcsolati-eroszak-bene-krisztian-lugos-orvos-zaklatas-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc34c54b-bae6-42d5-a4a9-7cf4d9c5e36b.jpg","index":0,"item":"583b7ada-5049-4e7b-b83a-b7490e60d5e5","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_Renner-Erika-parkapcsolati-eroszak-bene-krisztian-lugos-orvos-zaklatas-tamadas","timestamp":"2025. május. 22. 19:52","title":"Renner Erikára a bíróságon rontott rá a férfi, aki nyolc éve zaklatja őt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ff33a8c-e4f3-47bb-b6ea-c01de9905a94","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek júniusban és júliusban változásokat tapasztalhatnak az ügyintézésben: hosszabb átfutási idők, a megszokottnál később érkező számlák várnak rájuk. Ennek oka, hogy az E.ON Hungária Csoport egységesíti informatikai rendszereit.","shortLead":"Az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek júniusban és...","id":"20250522_eon-egysegesiti-informatikai-rendszereit-atallas-elmu-ugyfelszolgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ff33a8c-e4f3-47bb-b6ea-c01de9905a94.jpg","index":0,"item":"5ebfcd8a-45c6-4142-bfe8-290ea6b76510","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_eon-egysegesiti-informatikai-rendszereit-atallas-elmu-ugyfelszolgalat","timestamp":"2025. május. 22. 10:31","title":"Heteken belül ön is megérezheti, hogy egységesíti informatikai rendszereit az E.ON","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A kormánytagokkal folytatott megbeszélésén szót ejtett a a határ menti területek aknamentesítéséről, egyúttal utasítást adott egy átfogó újjáépítési programra is dél-oroszországi megyékben.","shortLead":"A kormánytagokkal folytatott megbeszélésén szót ejtett a a határ menti területek aknamentesítéséről, egyúttal utasítást...","id":"20250523_Vlagyimir-Putyin-utkozoovezet-letrehozasat-rendelte-el-az-orosz-ukran-hatar-menten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f.jpg","index":0,"item":"f823028b-9774-4b65-9265-414759bffd7f","keywords":null,"link":"/vilag/20250523_Vlagyimir-Putyin-utkozoovezet-letrehozasat-rendelte-el-az-orosz-ukran-hatar-menten","timestamp":"2025. május. 23. 05:21","title":"Vlagyimir Putyin ütközőövezet létrehozását rendelte el az orosz-ukrán határ mentén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"232a89d5-7f66-4015-a9d9-31f87474783d","c_author":"Parászka Boróka, Dobszay János ","category":"360","description":"Orbán tihanyi beszéde megteremtette a lehetőségét, hogy Magyar Péter erősítse kapcsolatát a határon túli magyar közösséggel, de a Tisza-elnök ingoványos terepre gyalogol be: kimozdult ugyan a holtpontról az Erdélyért folyó politikai küzdelem, de még nem látni, kinek áll a zászló. Hogyan fogadják Magyar Pétert a határon túl, vannak-e ott Tisza Szigetek, és milyen mozgósításba fogott odaát a Fidesz?","shortLead":"Orbán tihanyi beszéde megteremtette a lehetőségét, hogy Magyar Péter erősítse kapcsolatát a határon túli magyar...","id":"20250522_hvg-tisza-erdely-hataron-tuli-magyarok-fidesz-parlamenti-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/232a89d5-7f66-4015-a9d9-31f87474783d.jpg","index":0,"item":"b1b856eb-cd17-4a69-ac62-dcd05faa2608","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-tisza-erdely-hataron-tuli-magyarok-fidesz-parlamenti-valasztas","timestamp":"2025. május. 22. 06:30","title":"Elveheti Magyar Péter Erdélyt Orbán Viktortól?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09094249-46fb-4349-9a69-fe75ec5b6a6e","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A vadonatúj Citroën C3 Aircross meglepően kompakt méretben kínál komfortra hangolt 7 üléses életérzést, benzines, hibrid és tisztán elektromos kivitelben. Megnéztük, milyen élőben a Nagyszombaton készülő francia crossover.","shortLead":"A vadonatúj Citroën C3 Aircross meglepően kompakt méretben kínál komfortra hangolt 7 üléses életérzést, benzines...","id":"20250521_olcso-7-uleses-citroen-c3-aircross-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09094249-46fb-4349-9a69-fe75ec5b6a6e.jpg","index":0,"item":"0569af60-8569-425c-acf8-41e7b7d09918","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_olcso-7-uleses-citroen-c3-aircross-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 21. 13:35","title":"Az olcsó Daciáknak és Suzukiknak tesz keresztbe a Magyarországra érkezett új Citroën – kipróbáltuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d6f677e-b777-441e-be3d-26f132b09e7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ruszin-Szendi Romulusz ünnepi bejegyzésében kritizálta a kormány katonapolitikáját és a honvédelmi minisztert. Szalay-Bobrovniczky Kristóf pedig azzal vádolta a volt vezérkarfőnököt, hogy ünneprontó bejegyzésében olyasmit támad, aminek megvalósításában aktívan részt vett.","shortLead":"Ruszin-Szendi Romulusz ünnepi bejegyzésében kritizálta a kormány katonapolitikáját és a honvédelmi minisztert...","id":"20250521_Csorte-a-Honvedelem-Napjan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d6f677e-b777-441e-be3d-26f132b09e7e.jpg","index":0,"item":"6693edb6-e9c9-4510-bf8c-eacf465c9d1f","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Csorte-a-Honvedelem-Napjan","timestamp":"2025. május. 21. 17:35","title":"A „kaszinókat üzemeltető üzletember” és a „bosszúvágyó karrierista” – egymásnak üzengetett Ruszin-Szendi és Szalay-Bobrovniczky","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71678b29-64b0-4b4f-a1af-2a12fe89d424","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Majkát, Tillát és Ördög Nórát is minősítette.","shortLead":"Majkát, Tillát és Ördög Nórát is minősítette.","id":"20250521_Kajdi-Csaba-elmondta-miert-dolgozott-a-TV2-nek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71678b29-64b0-4b4f-a1af-2a12fe89d424.jpg","index":0,"item":"dce58aad-f484-4e2c-bfc2-76189759fdf7","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Kajdi-Csaba-elmondta-miert-dolgozott-a-TV2-nek","timestamp":"2025. május. 21. 13:57","title":"Kajdi Csaba elmondta, mi zavarta leginkább, amikor a TV2-nek dolgozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce8a7c7d-e8b3-4cd0-bf04-7fc9a43c8a21","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Újabb ukrán hírszerző elfogását jelentette be Kocsis Máté kedden. Miért árt mindkét országnak és a kárpátaljai magyaroknak a kémbotrány? Ki tartotta be a szokásjogot? Melyik Magyarországon elfogott kém ügye jelentősebb? Sas Zoltán, a nemzetbiztonsági bizottság elnöke beszélt erről a HVG-nek.","shortLead":"Újabb ukrán hírszerző elfogását jelentette be Kocsis Máté kedden. Miért árt mindkét országnak és a kárpátaljai...","id":"20250521_Ez-olyan-mint-a-kocsmai-verekedes-ukan-kemugy-elfogott-hirszerzo-hollo-sas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce8a7c7d-e8b3-4cd0-bf04-7fc9a43c8a21.jpg","index":0,"item":"7e3d738b-d734-4c34-a1d8-0cd4bc4eff79","keywords":null,"link":"/360/20250521_Ez-olyan-mint-a-kocsmai-verekedes-ukan-kemugy-elfogott-hirszerzo-hollo-sas","timestamp":"2025. május. 21. 14:05","title":"A kémháború olyan, mint a kocsmai verekedés, mindegy, hogy ki kezdte, mindkét félnek árt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.
Tudtam róla, de különösen sohasem hatott meg a létezése. Ezért is lepett meg az a tény, hogy a Focus éves eladásainak egyharmadát (több mint háromezer) az alsó-középkategóriás sztár egyterűsített, picit megemelt változata teszi ki. Amint beültem és vezetni kezdtem, egyre több sorstársat fedeztem fel Budapest útjain. Kiderült, hogy valóban rengetegen vannak a C-MAX hívők. De mit esznek ezen az autón? Egy hét kellett, amíg rájöttem.
Valljuk be, a C-MAX nem egy szép autó, ahogy nekem a Focus sem tetszik. Ha pedig a Focus nem szép, akkor a C-MAX-ra csak a csúnya jelzőt tudom szívből ráragasztani. Bár van rajta néhány kifejezetten vonzó részlet – például az első fényszórók kialakítása a függőleges irányjelzőkkel nagyon tetszett – a vásárlók többsége mégsem az esztétikuma alapján választja. Suta egyterűségében nincs semmi izgalmas, a hátsója jellegtelen, a belseje, annak formai világa sallangmentes és egyhangú, nem is hétszemélyes. Próbálok érveket felhozni ellene, bár úgy tűnik ezek sem jelentenek akadályt.
Nem marad más, mint a praktikum, a kényelem, menetdinamika, a biztonság és az ár (akciósan 3,6 millióért elvihető). Ezek sokkal fontosabb szempontok, mint amikkel eddig ütköztettem az autót. Az autó ötszemélyes, de a különleges, variálható hátsó üléssorának köszönhetően négy személynek fejedelmi kényelmet kínál. A könyöktámaszként, lehajtva asztalként is funkcionáló keskenyebb középső ülés egyszerűen eltüntethető és az általa hagyott tér a két szélső ülés beljebb és hátrébb mozgatásával hasznosan kitölthető. Négyüléses változatban a hátsó sorban az anyósok kényelmét élvezhetik az utasok (nagyobb a váll-, illetve a lábtér), ha nagyobb tárgyat szeretnénk szállítani, akkor az üléseket egy könnyed mozdulattal ki is szerelhetjük az autóból, így egy hosszú nyaraláshoz három vagy akár négy személlyel kiváló eszköz a C-MAX. Utasterének minden anyagát úgy választották, hogy az megfeleljen a brit allergia alapítvány előírásainak. Nem tudom, hogy ízlésallergia ellen bevizsgálták-e a belteret, de a ronda fautánzatú műanyagbetéteket én kihagytam volna.
A plüss ülések átlagosak, a vezetőülés magasságát elektromosan állíthatjuk, a többi funkciót kézzel. A variálható ülések mellett egy hatalmas középső tárolódoboz is az autó praktikusságát erősíti: középkonzol rekeszébe egy 1,5 literes üveg és kilenc kisdobozos sör fér el. A hátsó ülések előtt hasznos, padló alatti üregeket is találunk, a kesztyűtartó 10,5 literes, a műszerfal felső részén található tárolóhely térképek, engedélyek, útlevelek és iratok biztonságos tárolására szolgál. Egy idő után kicsit elhagyja magát ez a fedél, tesztautómban 17 ezer kilométer volt és a fedél sarka már nem volt vízszintben a műszerfal tetejével. A napszemüveg-tartónál sokkal fontosabb a szélvédő fölé rejtett gyermekfigyelő tükör, amely lehetővé teszi, hogy menet közben is szemmel tartsuk a gyerekeket. Pohártartóból sok van, mindenkinek jut. Az első ülések háttámláiból asztalka hajtható le. Csomagtere hatalmas, 550 literes, két személlyel tetőig pakolva 1620 literre bővíthető. Érdekes, hogy míg más autóknál zavart a kilátásban a fecskefarkú A-oszlop, a C-MAX-ban nem jelentett akadályt.
Tetszett
Lágy futómű Dinamikus motor Fokozatmentes váltó Variálható beltér Kényelmes és magas üléspozíció
A műszerfalat egy nagyméretű Sony hatlemezes mp3-as CD-rádió foglalja el, az alatta elhelyezkedő kétzónás automatikus digitális klíma kapcsolója és kijelzője vicces formát kapott. Gombok összevisszasága jellemzi, az ergonómia lehetne egy fokozattal jobb is. A műszerórák szépek. A multifunkciós kormány fogása jó, négy irányba állítható. A tempomat kezelőgombjai találhatók rajta, a rádiót a kormány alatt külön konzolon irányíthatjuk. A gombokat nem világítja meg semmi, így sötétben csak tapogatózunk.
A leggazdagabb Ghia-felszereltséggel elektromos kéziféket is kapott a tesztautó. Az ötletesen megtervezett kapcsoló az integrált hamutartóval egyetemben több tárolóhelyet biztosít a középkonzolban. A használatával először gondban voltam, ráadásul az autóval első utamon beleszaladtam egy rendőrségi akcióba. Nem igazoltatás vagy traffipax volt, hanem egy üldözés és elfogás zajlott le előttem, konkrétan a C-MAX motorházának tetején bilincselték meg a gyanúsítottat. A nyomozó szólt, hogy most már jó lenne, ha elmennék az útból. Én szerettem volna, de a meglepetéstől nem tudtam kioldani a rögzítőféket, így néhány percig farkasszemet néztem az elfogottal és az egyre türelmetlenebb rendőrrel, miközben néhányszor lefulladtam. Addig nyomogattam a fék kapcsolóját, hogy kioldott, így végre leléphettem.
Nem tetszett
Izgalommentes formavilág Magas fogyasztás Magas ár Összeszerelés minősége
Hasznos extra volt a bi-xenon fényszórók alkalmazása (220 ezer forintos extra), a kísérő- és kilépőfény, ám az ESP-t, az elektronikus menetstabilizáló rendszert hiányoltam ebből a magas súlyponttal bíró autóból. Az autó biztonsága négycsillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjein 2003-ban, a C-MAX volt kategóriájában az első, amely a gyermekbiztonságra szintén négy csillagot kapott. Tesztautómban hat légzsák lapult meg a lemezek és szövetek alatt.
Engem, mint vásárlót az eddig elhangzottak továbbra sem ösztökélnének arra, hogy a C-MAX kulcsát válasszam. Beszéljünk tehát a lényegről. Tesztautómat 1,6-os, 110 lovas, 260 Nm nyomatékkal bíró igen dinamikus, halk és bámulatosan fürge dízelmotorral szerelték. Ez még nem lenne eléggé vonzó, ha nem társítottak volna ehhez a motorhoz Durashift fokozatmentes, szekvenciálisan is kapcsolható CVT-váltót (400 ezer forintos extra). Ez a szerkezet teljesen megváltoztatta az autó ritmusát, élénk és ugrándozó városi autót faragva az unalmas családi egyterűből. A váltó és a motor olyan összhangban van, mint két egymásba érő fogaskerék. Piros lámpánál öröm volt legyorsulni a hasonszőrű sofőröket, akik nem értették, hogy a sokszor teljesen azonos gépjárművük miért marad le az én Tango (fényezés) vöröském mögött. A control blade hátsó futómű-rendszerének és az elektrohidraulikus szervokormányának köszönhetően jó az autó útfekvése és a manőverezhetősége. A rendszer speciálisan kialakított futómű-perselyeket is tartalmaz, így a kerekek előre-hátra és fel-le is elmozdulhatnak, hogy elnyeljék a bukkanókat és felfogják az ütések nyers erejét. Rossz úton is parádézik a lágy futómű. Ennek hátrányát csak nagy sebességnél és erős fékezésnél érezzük, ilyenkor kicsit lemegy az orra és felágaskodik a feneke.
A fogyasztás nem átlagon alatti, a 8,3 literes városi átlagfogyasztás 1,6-os dízelhez mérten magas, még automatikus váltóval is.
Az új Ford S-MAX osztályelső 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. A legújabb Focus modellel együtt a Ford most már két olyan gépjárművet is ajánl, amelyik a maximális 5 csillagot érte el az Euro NCAP vizsgálatán.
A Ford-csoport 2007 első negyedévében 282 millió dolláros veszteséget könyvelt, szemben az egy évvel ezelőtti 1,4 milliárd dolláros veszteséggel. Az idei év első negyedévében a teljes bevételek elérték a 43 milliárd dollárt, míg tavaly ilyenkor ez az érték 40,8 milliárd dollár volt.
A teljesen új Ford S-MAX kapta a "2007-es Év Autója Díjat". Az "Év Autója Díj" egy olyan nemzetközi elismerés, amelyre 22 európai ország 58 vezető szakújságírója szavaz. A díjat hét vezető európai kiadvány – az olasz Auto, a brit Autocar, a spanyol Autopista, a holland Auto Visie, a francia L'Automobile Magazine, a német Stern és a svéd Vi Bilagare szervezésében ítélik oda.
A Ford 11,5 százalékos piaci részesedést ért el 2006-ban Magyarországon, s ezzel második helyen zárta az évet a Suzuki mögött az importőrök sorában. A személy- és haszongépjárműveket figyelembe véve 23 ezer 453 Ford gépjárművet regisztráltak Magyarországon, ami 12,31 százalékos növekedés 2005-höz képest. Ennek eredményeként a Ford növelte legnagyobb mértékben, 2,15 százalékponttal piaci részesedését az egy évvel korábbi eredményekhez képest.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.
A Fidesz káderképzőjeként is emlegetett, bevallottan a nyugati közvélemény befolyásolását végző agytröszt brüsszeli részlege nehezen talál megfelelő helyszínt rendezvényeinek.