Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dc1504ff-4cae-4837-9890-69dbb96a8e01","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem várt fordulatként, indiai utazásának következményeként, Orbán Viktor nevét egyszer csak egyszerre kezdtük el emlegetni az ájurvédával, az indiai hagyományos orvoslással. Az ígéret, hogy az ájurvéda nagy hangsúlyt fektet a megelőzésre és az egyensúly helyreállításával gondoskodik az egészség megőrzéséről, vonzónak tűnik a nyugati világban is. Az Indiában több ezer évre visszatekintő gyógyászati rendszer ígéreteit ugyanakkor nem igazolja vissza a tudomány. ","shortLead":"Nem várt fordulatként, indiai utazásának következményeként, Orbán Viktor nevét egyszer csak egyszerre kezdtük el...","id":"20250106_ajurveda-india-gyogyitas-dosak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc1504ff-4cae-4837-9890-69dbb96a8e01.jpg","index":0,"item":"bc8f16cb-885c-4476-9283-5b3d0f6609ee","keywords":null,"link":"/elet/20250106_ajurveda-india-gyogyitas-dosak","timestamp":"2025. január. 06. 17:00","title":"Mit tud az ájurvédikus gyógyítás, hogy ilyen sokan hisznek benne?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá szükség, ha a szervezete megfelelően teszi a dolgát.","shortLead":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá...","id":"20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc.jpg","index":0,"item":"30b99f73-7fe6-4686-8733-856adee23b6d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","timestamp":"2025. január. 06. 08:03","title":"De miért folyik az orrunk a hidegben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8a0f76f-d1a5-4661-9838-52f730b6d714","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Apró, de fontos frissítés jött az iPhone-okhoz, mely a jelek szerint több bosszantó hibát is javít.","shortLead":"Apró, de fontos frissítés jött az iPhone-okhoz, mely a jelek szerint több bosszantó hibát is javít.","id":"20250107_apple-iphone-ios-18-2-1-frissites-hibajavitas-kamera-problema-faceid-billentyuzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8a0f76f-d1a5-4661-9838-52f730b6d714.jpg","index":0,"item":"2a50aa2d-6712-4e37-893d-abddc3991c2e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_apple-iphone-ios-18-2-1-frissites-hibajavitas-kamera-problema-faceid-billentyuzet","timestamp":"2025. január. 07. 11:33","title":"Nem működik a kamera az iPhone-ján? Jött egy frissítés, ami megoldhatja – más javítások is érkeztek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f432a5e-8966-4139-8491-41cad3b198cf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A hírügynökség gazdasági szemleírója arra számít, hogy megfordul a szokásos tendencia és Európa tavasszal és nyáron aggódhat a gáz miatt, jóllehet akkor a fogyasztás a téli színvonal töredékére esik vissza.","shortLead":"A hírügynökség gazdasági szemleírója arra számít, hogy megfordul a szokásos tendencia és Európa tavasszal és nyáron...","id":"20250107_bloomberg-gaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f432a5e-8966-4139-8491-41cad3b198cf.jpg","index":0,"item":"d8386e00-ea41-4e6d-902e-69069a30d8f1","keywords":null,"link":"/360/20250107_bloomberg-gaz","timestamp":"2025. január. 07. 15:30","title":"Bloomberg: Nyáron nagy verseny lesz a földgázért ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bab78a40-cfa1-499c-9aac-9ba81b6ec332","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ügyészség szerint a rendőrség első körben megalapozatlanul utasította el a budafoki fideszes képviselő ügyében tett feljelentést, mert a HVG cikke alapján nem lehet kizárni a bűncselekmény gyanúját. Csak nyomozással deríthető ki, hogy indokolt volt-e a megbízási jogviszony, valamint az annak alapján kifizetett díj – állítja a vádhatóság. ","shortLead":"Az ügyészség szerint a rendőrség első körben megalapozatlanul utasította el a budafoki fideszes képviselő ügyében tett...","id":"20250106_nyomozas-indoklas-ugyeszseg-rendorseg-budafok-tanacsadoi-szerzodes-krieger-krisztina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bab78a40-cfa1-499c-9aac-9ba81b6ec332.jpg","index":0,"item":"57ec9191-7e56-4ef5-917b-f1960f75570e","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_nyomozas-indoklas-ugyeszseg-rendorseg-budafok-tanacsadoi-szerzodes-krieger-krisztina","timestamp":"2025. január. 06. 16:01","title":"Kiderült, miért indult mégis nyomozás a fideszes képviselő 1,1 milliós tanácsadói szerződése ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"251cf0c0-d5ff-4925-9ec8-42cee9148713","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz erők igyekeznek visszaverni az ukrán rohamcsapatok támadásait. ","shortLead":"Az orosz erők igyekeznek visszaverni az ukrán rohamcsapatok támadásait. ","id":"20250106_kurszk-offenziva-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/251cf0c0-d5ff-4925-9ec8-42cee9148713.jpg","index":0,"item":"5bbcd4cf-8c45-471b-b8af-ef1e7069b8b4","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_kurszk-offenziva-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. január. 06. 10:25","title":"A fagyos időjárás miatt tudtak újból offenzívát indítani az ukránok Kurszkban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ce1e485-c9de-4d6e-9e26-66a511c018ce","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"Az osztrák Szabadságpárt vezetője kapott felkérést a kormányalakításra a köztársasági elnöktől, miután összeomlottak a koalíciós tárgyalások a jobbközép és a szociáldemokraták között Ausztriában. A jobbközép lecserélte a vezetőjét, az új hajlandó kormányalakításról tárgyalni a választáson győztes szélsőjobboldali párttal, az FPÖ-vel. A szélsőjobbnak az ölébe hullhat a hatalom, mert a politikai elit nem tudott túllépni a saját árnyékán. Váratlan külpolitikai győzelem ez Orbán Viktornak és Vlagyimir Putyinnak. Németországnak vészjelzés az osztrák belpolitikai fordulat. ","shortLead":"Az osztrák Szabadságpárt vezetője kapott felkérést a kormányalakításra a köztársasági elnöktől, miután összeomlottak...","id":"20250106_1945-utan-eloszor-ismet-szelsojobboldali-vezetoje-lehet-Ausztrianak-a-politikai-elit-nem-tudott-elni-az-utolso-lehetoseggel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ce1e485-c9de-4d6e-9e26-66a511c018ce.jpg","index":0,"item":"e80c82a3-0138-496d-9366-1a2f698b1075","keywords":null,"link":"/360/20250106_1945-utan-eloszor-ismet-szelsojobboldali-vezetoje-lehet-Ausztrianak-a-politikai-elit-nem-tudott-elni-az-utolso-lehetoseggel","timestamp":"2025. január. 06. 13:28","title":"1945 után először ismét szélsőjobboldali vezetője lehet Ausztriának, Herbert Kickl a kormányalakításról tárgyalhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt tanácsolja a német politikának, vigyázó tekintetét vesse Ausztriára, mert ott már látszik, hogy reménytelen tűzfallal körbezárni a szélsőjobbot. A Financial Times szerint Ukrajnában csak akkor lehet szó elfogadható megállapodásról, ha a Nyugat nyomást gyakorol Putyinra, és biztonsági garanciákat nyújt Kijevnek. A Neue Zürcher Zeitung szerint Zelenszkij attól fél, hogy Trump békediktátumba kényszeríti bele. Válogatás a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt...","id":"20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"50a9062a-a6ed-48bc-8231-d35292ea7d1a","keywords":null,"link":"/360/20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","timestamp":"2025. január. 06. 10:55","title":"Jan-Werner Müller: A Trump 2.0 minden idők egyik legkorruptabb kormányzata lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.
Tudtam róla, de különösen sohasem hatott meg a létezése. Ezért is lepett meg az a tény, hogy a Focus éves eladásainak egyharmadát (több mint háromezer) az alsó-középkategóriás sztár egyterűsített, picit megemelt változata teszi ki. Amint beültem és vezetni kezdtem, egyre több sorstársat fedeztem fel Budapest útjain. Kiderült, hogy valóban rengetegen vannak a C-MAX hívők. De mit esznek ezen az autón? Egy hét kellett, amíg rájöttem.
Valljuk be, a C-MAX nem egy szép autó, ahogy nekem a Focus sem tetszik. Ha pedig a Focus nem szép, akkor a C-MAX-ra csak a csúnya jelzőt tudom szívből ráragasztani. Bár van rajta néhány kifejezetten vonzó részlet – például az első fényszórók kialakítása a függőleges irányjelzőkkel nagyon tetszett – a vásárlók többsége mégsem az esztétikuma alapján választja. Suta egyterűségében nincs semmi izgalmas, a hátsója jellegtelen, a belseje, annak formai világa sallangmentes és egyhangú, nem is hétszemélyes. Próbálok érveket felhozni ellene, bár úgy tűnik ezek sem jelentenek akadályt.
Nem marad más, mint a praktikum, a kényelem, menetdinamika, a biztonság és az ár (akciósan 3,6 millióért elvihető). Ezek sokkal fontosabb szempontok, mint amikkel eddig ütköztettem az autót. Az autó ötszemélyes, de a különleges, variálható hátsó üléssorának köszönhetően négy személynek fejedelmi kényelmet kínál. A könyöktámaszként, lehajtva asztalként is funkcionáló keskenyebb középső ülés egyszerűen eltüntethető és az általa hagyott tér a két szélső ülés beljebb és hátrébb mozgatásával hasznosan kitölthető. Négyüléses változatban a hátsó sorban az anyósok kényelmét élvezhetik az utasok (nagyobb a váll-, illetve a lábtér), ha nagyobb tárgyat szeretnénk szállítani, akkor az üléseket egy könnyed mozdulattal ki is szerelhetjük az autóból, így egy hosszú nyaraláshoz három vagy akár négy személlyel kiváló eszköz a C-MAX. Utasterének minden anyagát úgy választották, hogy az megfeleljen a brit allergia alapítvány előírásainak. Nem tudom, hogy ízlésallergia ellen bevizsgálták-e a belteret, de a ronda fautánzatú műanyagbetéteket én kihagytam volna.
A plüss ülések átlagosak, a vezetőülés magasságát elektromosan állíthatjuk, a többi funkciót kézzel. A variálható ülések mellett egy hatalmas középső tárolódoboz is az autó praktikusságát erősíti: középkonzol rekeszébe egy 1,5 literes üveg és kilenc kisdobozos sör fér el. A hátsó ülések előtt hasznos, padló alatti üregeket is találunk, a kesztyűtartó 10,5 literes, a műszerfal felső részén található tárolóhely térképek, engedélyek, útlevelek és iratok biztonságos tárolására szolgál. Egy idő után kicsit elhagyja magát ez a fedél, tesztautómban 17 ezer kilométer volt és a fedél sarka már nem volt vízszintben a műszerfal tetejével. A napszemüveg-tartónál sokkal fontosabb a szélvédő fölé rejtett gyermekfigyelő tükör, amely lehetővé teszi, hogy menet közben is szemmel tartsuk a gyerekeket. Pohártartóból sok van, mindenkinek jut. Az első ülések háttámláiból asztalka hajtható le. Csomagtere hatalmas, 550 literes, két személlyel tetőig pakolva 1620 literre bővíthető. Érdekes, hogy míg más autóknál zavart a kilátásban a fecskefarkú A-oszlop, a C-MAX-ban nem jelentett akadályt.
Tetszett
Lágy futómű Dinamikus motor Fokozatmentes váltó Variálható beltér Kényelmes és magas üléspozíció
A műszerfalat egy nagyméretű Sony hatlemezes mp3-as CD-rádió foglalja el, az alatta elhelyezkedő kétzónás automatikus digitális klíma kapcsolója és kijelzője vicces formát kapott. Gombok összevisszasága jellemzi, az ergonómia lehetne egy fokozattal jobb is. A műszerórák szépek. A multifunkciós kormány fogása jó, négy irányba állítható. A tempomat kezelőgombjai találhatók rajta, a rádiót a kormány alatt külön konzolon irányíthatjuk. A gombokat nem világítja meg semmi, így sötétben csak tapogatózunk.
A leggazdagabb Ghia-felszereltséggel elektromos kéziféket is kapott a tesztautó. Az ötletesen megtervezett kapcsoló az integrált hamutartóval egyetemben több tárolóhelyet biztosít a középkonzolban. A használatával először gondban voltam, ráadásul az autóval első utamon beleszaladtam egy rendőrségi akcióba. Nem igazoltatás vagy traffipax volt, hanem egy üldözés és elfogás zajlott le előttem, konkrétan a C-MAX motorházának tetején bilincselték meg a gyanúsítottat. A nyomozó szólt, hogy most már jó lenne, ha elmennék az útból. Én szerettem volna, de a meglepetéstől nem tudtam kioldani a rögzítőféket, így néhány percig farkasszemet néztem az elfogottal és az egyre türelmetlenebb rendőrrel, miközben néhányszor lefulladtam. Addig nyomogattam a fék kapcsolóját, hogy kioldott, így végre leléphettem.
Nem tetszett
Izgalommentes formavilág Magas fogyasztás Magas ár Összeszerelés minősége
Hasznos extra volt a bi-xenon fényszórók alkalmazása (220 ezer forintos extra), a kísérő- és kilépőfény, ám az ESP-t, az elektronikus menetstabilizáló rendszert hiányoltam ebből a magas súlyponttal bíró autóból. Az autó biztonsága négycsillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjein 2003-ban, a C-MAX volt kategóriájában az első, amely a gyermekbiztonságra szintén négy csillagot kapott. Tesztautómban hat légzsák lapult meg a lemezek és szövetek alatt.
Engem, mint vásárlót az eddig elhangzottak továbbra sem ösztökélnének arra, hogy a C-MAX kulcsát válasszam. Beszéljünk tehát a lényegről. Tesztautómat 1,6-os, 110 lovas, 260 Nm nyomatékkal bíró igen dinamikus, halk és bámulatosan fürge dízelmotorral szerelték. Ez még nem lenne eléggé vonzó, ha nem társítottak volna ehhez a motorhoz Durashift fokozatmentes, szekvenciálisan is kapcsolható CVT-váltót (400 ezer forintos extra). Ez a szerkezet teljesen megváltoztatta az autó ritmusát, élénk és ugrándozó városi autót faragva az unalmas családi egyterűből. A váltó és a motor olyan összhangban van, mint két egymásba érő fogaskerék. Piros lámpánál öröm volt legyorsulni a hasonszőrű sofőröket, akik nem értették, hogy a sokszor teljesen azonos gépjárművük miért marad le az én Tango (fényezés) vöröském mögött. A control blade hátsó futómű-rendszerének és az elektrohidraulikus szervokormányának köszönhetően jó az autó útfekvése és a manőverezhetősége. A rendszer speciálisan kialakított futómű-perselyeket is tartalmaz, így a kerekek előre-hátra és fel-le is elmozdulhatnak, hogy elnyeljék a bukkanókat és felfogják az ütések nyers erejét. Rossz úton is parádézik a lágy futómű. Ennek hátrányát csak nagy sebességnél és erős fékezésnél érezzük, ilyenkor kicsit lemegy az orra és felágaskodik a feneke.
A fogyasztás nem átlagon alatti, a 8,3 literes városi átlagfogyasztás 1,6-os dízelhez mérten magas, még automatikus váltóval is.
Az új Ford S-MAX osztályelső 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. A legújabb Focus modellel együtt a Ford most már két olyan gépjárművet is ajánl, amelyik a maximális 5 csillagot érte el az Euro NCAP vizsgálatán.
A Ford-csoport 2007 első negyedévében 282 millió dolláros veszteséget könyvelt, szemben az egy évvel ezelőtti 1,4 milliárd dolláros veszteséggel. Az idei év első negyedévében a teljes bevételek elérték a 43 milliárd dollárt, míg tavaly ilyenkor ez az érték 40,8 milliárd dollár volt.
A teljesen új Ford S-MAX kapta a "2007-es Év Autója Díjat". Az "Év Autója Díj" egy olyan nemzetközi elismerés, amelyre 22 európai ország 58 vezető szakújságírója szavaz. A díjat hét vezető európai kiadvány – az olasz Auto, a brit Autocar, a spanyol Autopista, a holland Auto Visie, a francia L'Automobile Magazine, a német Stern és a svéd Vi Bilagare szervezésében ítélik oda.
A Ford 11,5 százalékos piaci részesedést ért el 2006-ban Magyarországon, s ezzel második helyen zárta az évet a Suzuki mögött az importőrök sorában. A személy- és haszongépjárműveket figyelembe véve 23 ezer 453 Ford gépjárművet regisztráltak Magyarországon, ami 12,31 százalékos növekedés 2005-höz képest. Ennek eredményeként a Ford növelte legnagyobb mértékben, 2,15 százalékponttal piaci részesedését az egy évvel korábbi eredményekhez képest.