Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86718ff8-9844-4cfc-a256-4a09e84ff3ea","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újfajta akkumulátort fejleszt az Apple, ami nagyobb üzemidővel és hosszabb élettartammal kecsegtet. Először 2026-ban találkozhat vele a közönség.","shortLead":"Újfajta akkumulátort fejleszt az Apple, ami nagyobb üzemidővel és hosszabb élettartammal kecsegtet. Először 2026-ban...","id":"20250106_apple-iphone-18-akkumulatora-szilicium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86718ff8-9844-4cfc-a256-4a09e84ff3ea.jpg","index":0,"item":"a709e224-0fb0-45b4-9c36-f184e308aa28","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_apple-iphone-18-akkumulatora-szilicium","timestamp":"2025. január. 06. 12:03","title":"Olyan akkumulátor kerülhet az iPhone 18-ba, amire eddig nem volt példa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","shortLead":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","id":"20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196.jpg","index":0,"item":"b9f42246-9b9b-4e94-a402-2e64c83b284e","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","timestamp":"2025. január. 06. 06:17","title":"A Hamász 34 túszt engedne el, ha létrejönne a tűzszünet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"De sikerült?","shortLead":"De sikerült?","id":"20250105_Pancserpuccsot-emlegetve-Magyaron-akart-utni-de-vegul-Orbant-is-eltalalta-az-Alapjogokert-Kozpont-vezetoje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194.jpg","index":0,"item":"b1fb835e-cbdc-434a-99d9-468601e35389","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Pancserpuccsot-emlegetve-Magyaron-akart-utni-de-vegul-Orbant-is-eltalalta-az-Alapjogokert-Kozpont-vezetoje","timestamp":"2025. január. 05. 20:45","title":"“Pancserpuccsot” emlegetve Magyaron akart ütni, de végül Orbánt is eltalálta az Alapjogokért Központ vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"712b134c-c406-44ab-9378-daa3ab703115","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"Megvolt az első idei sorsolás.","shortLead":"Megvolt az első idei sorsolás.","id":"20250104_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/712b134c-c406-44ab-9378-daa3ab703115.jpg","index":0,"item":"0efc4046-0444-46de-86ce-ce6d364c41d0","keywords":null,"link":"/kkv/20250104_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai","timestamp":"2025. január. 04. 20:00","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fe1f913-34f7-4046-9740-6f90a971ff38","c_author":"E.ON","category":"brandcontent","description":"Számtalan tévhit forog közszájon még mindig a klímaberendezésekről, ami miatt sokan elzárkóznak attól, hogy ezt a megoldást válasszák, legyen szó akár hűtésről, akár fűtésről. Ezeket a rossz beidegződéseket vesszük sorra és oszlatjuk el cikkünkben.","shortLead":"Számtalan tévhit forog közszájon még mindig a klímaberendezésekről, ami miatt sokan elzárkóznak attól, hogy ezt...","id":"20241125_Makacs-berogzodesek-klima-eon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fe1f913-34f7-4046-9740-6f90a971ff38.jpg","index":0,"item":"75cc51c2-b067-4c40-ad65-fdf016be946f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241125_Makacs-berogzodesek-klima-eon","timestamp":"2025. január. 06. 12:30","title":"Drága, felesleges és mind ugyanazt tudja - vagy mégsem?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96b29d84-c28a-4b79-8d7b-5aa47423199a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Keresztény Értelmiségiek Szövetségének elnöke vállalta magára a feladatot.","shortLead":"A Keresztény Értelmiségiek Szövetségének elnöke vállalta magára a feladatot.","id":"20250106_karmelita-aldas-semjen-zsolt-fotok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96b29d84-c28a-4b79-8d7b-5aa47423199a.jpg","index":0,"item":"72ead0be-0837-4867-a227-261b047649f5","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_karmelita-aldas-semjen-zsolt-fotok","timestamp":"2025. január. 06. 12:39","title":"Házszentelő volt a Karmelitában, Orbán Viktor dolgozószobáját is megáldották – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet a kozmetikai termékek használóinak. A piacra lépésre azonban egyelőre várni kell.","shortLead":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet...","id":"20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f.jpg","index":0,"item":"edd5f0a3-5f56-4027-8cc0-0a02b0282364","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","timestamp":"2025. január. 06. 16:03","title":"5 perc alatt megmondja a L'Oréal gépe, hogyan reagálhat a bőre a kozmetikumokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá szükség, ha a szervezete megfelelően teszi a dolgát.","shortLead":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá...","id":"20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc.jpg","index":0,"item":"30b99f73-7fe6-4686-8733-856adee23b6d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","timestamp":"2025. január. 06. 08:03","title":"De miért folyik az orrunk a hidegben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kompakt, csapott hátú autók piacán kevés ellenfele van a Mazda izomautójának, 260 lóereje az elsőkerekes kategóriában egyedüli. Az Audi S3 erősebb 5 lóerővel, összkerekes és drágább 3 millióval, a BMW 130i hátsókerekes, 265 lovas és szintén több mint 10 millió forint. A Mazda3 MPS-nek nincs japán kihívója, sőt még a közelébe sem kerülhet egyetlen távol-keleti gyártó sem, a félelmetes hírű Honda Type R is csupán 201 lovas
A Mazda3 MPS-t jól felszerelték: kulcsnélküli indítás és ajtónyitás, ülésfűtés, sportos bőr/szövet belső, 17 hüvelykes könnyűfém felnik, kormányról vezérelhető hatlemezes Bose cd-lejátszó, digitális automatikus klíma, xenon-lámpák mind járnak alapból az autóhoz. Ezek természetesen minden más Mazda3-asban kérhetők extraként, ám az az élmény, amit ez az MZR-motor kínál csak az MPS-változatban érhető el. Igaz, ezért valamivel több, mint 8 millió forintot kell leszurkolnunk.
Indításkor vörösben izzik az egész beltér, a 280-ig skálázott kilométeróra felpezsdít, a gázpedálra lépve megértjük, miért nem szabad ezt az autót olcsóbban mérni. Elemi és nyers erőt pakoltak be ebbe a négyhengeres turbómotorba, az ezzel összhangban lévő hajtásláncba, futóműbe és fékrendszerbe. Az autó vezetése összpontosítást igényel. Nem szabad úgy tekinteni rá, mint egy sportkocsira, mert akkor elszállhat az agyunk. Sajnos, hangélményt nem társítottak hozzá. Legjobban ez fájt benne, hiába nyomtam a pedált, a hangorkán elmaradt, valami elfojtott dorombolás hallatszott csupán. A Mazda talán szégyelli ezt a hatalmas erőfölényt. Meghajtott kerekekre ekkora erőt ráengedni nem kis felelősség. Félreértés ne essék, az autó biztonságos, jól kezelhető (bár az első erősebb gázfröccsnél ijesztő lendületbe kerül), ám ha elborult tekintettel elkezdünk szlalomozni a nulláson vele, könnyen bajt okozhatunk. Az MPS szürkesége mögött ördögi szív vicsorít, várja a kedvező szelet, várja, hogy megtaláljon bennünket az az elemi vágy és harci ösztön, amellyel kiélhetjük vakmerőségünket.
Ez az autó nem azzal tűnik ki ahogyan elindul egy zöldre váltó lámpánál, hanem ahogy otthagyja a mezőnyt hatosban 100-nál, 120-nál, 160-nál, vagy 200-nál. A sort folytathatnám egészen 250-ig, mert annyi a végsebessége. 170-180-nál nem mertem gyorsabban száguldani vele. Hatosban 120-nál kétezres fordulaton úgy húz, mint egy bivaly, gyorsításhoz nem kell visszaváltani.
Ultrakemény futóműve rendesen büntet az úthibákon. Nedves úton annyira kipörögnek az első kerekek, hogy egy macskaköves szakaszon konkrétan fel is emelkedett a kocsi orra, azt hittem, elszállunk. A váltó pontos, és gyors, ebből adódóan, amíg meg nem szokjuk, erősen bólogatunk kapcsolás közben. Hosszú távon az utasaim folyton hányingerre panaszkodtak az oldalirányú gyorsulások és a váltások dinamizmusa révén.
[[ Oldaltörés: Lehetnék én is kamikaze (Oldaltörés) ]]
A kormány nagyon kemény, merev, pontosan irányítható vele a kocsi. Az MPS-t nem lehet egy kézzel vezetni, kettővel is sokszor akarta kitépni kezeim közül a meghajtó erő. Brutális állat az MPS, kár, hogy néma. Bár nem a Recaro szállította, mégis megfelelően tartanak a jó kialakítású sportülések, amelyek hosszú távon is kényelmesek, hátul is. Tesztautómban zavaróan nyiszogott az ülés.
Az MPS-felirat a kilométeróráról, az ülések kárpitjáról, a szőnyegekről és az autó faráról köszön vissza. A váltókar bőrszoknyáját az ülésekhez és a kormányhoz hasonlóan vörös cérnával varrták. A kipufogó gyönyörű, alapjáraton szépen dorombol, utána csak nagyon kihúzatva, leengedett ablaknál halljuk. Kár érte. A felirat, a kis hátsó szárny, a méretes kerekek és picit domború motorháztető hirdeti, hogy egy igazi kamikazeval van dolgunk. Bár ergonomikus a beltér, vörösben izzik a műszerfal, és folyamatosan az RX-8 fílingje ugrik be, a hármas Mazda belül élményautós mércével mérve egyáltalán nem izgalmas, inkább egyhangúnak mondható. Kívülről sem látszik igazán, hogy mit tud. Míg más márkák azon kínlódnak, hogy optikai elemekkel, hangzatos nevekkel szörnyeteget varázsoljanak hétköznapi autóikból, addig a Mazda megtesz mindent, hogy elrejtse mindazt, ami az MPS-t különlegessé teszi.
A biztonsági öv bekötésére minden ülésen figyelmeztet, ez szép dolog. A Mazda3 MPS-ben hat légzsák védi a bent ülőket. Annak ellenére, hogy rengeteg tárolórekesszel, palacktartóval, kartámasszal, használható oldalzsebekkel rendelkezik és csomagtartója elégséges, hétköznapi használatra drága és felesleges mulatság. Ám, aki ilyen autót vesz, ha van ilyen egyáltalán, hobbiból teszi. 12,33 literes átlagfogyasztása, ráadásul 98-as vagy magasabb oktánszámú kénmentes benzinből, elriaszthatja a Mazda-fanokat, nyolcmilliós áráról nem is beszélve.
Az elmúlt évben a Mazda koncepcióautó-trilógiájával kápráztatta el a világ autókiállításainak közönségét. A Sassou formanyelvével és számtalan rejtett képességével hozott újat. Tokióban a Senku, a XXI. Párizsi Automobil Fesztiválon nyerte el a legszebb koncepcióautó díját. A Mazda Kabura a Detroiti Autószalon Esztétikai és Innovációs Díját hódította el. Genfre a japán gyártó a Hakezevel készül.
A Mazda átfogó modellfejlesztésének legújabb gyümölcse megérkezett Magyarországra: a tengerentúlon már piacra került sportos szabadidőautó, a CX-7 megkezdte európai karrierjét, így hazánkban is kezdetét vette a modell előértékesítése.
A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.
Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.
Újabb modellel bővült a Mazda magyarországi kínálata. A 260 lóerős Mazda3 MPS és az MX-5 Roadster Coupe megérkezését követően rendelhető a Mazda3 legújabb, nagyteljesítményű dízelváltozata is.
A humorista által közzétett videóban láthatjuk, ahogy egy szovjet–orosz tudósok segítségével létrehozott gép hatására kormánykritikus fellépőből Gulyás Gergely válik belőle.