szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Sportos futómű, hibátlan kanyarodási képesség, kordában tartható erő...

Skoda Octavia RS dízel

Sportos futómű, hibátlan kanyarodási képesség, kordában tartható erő, szép külső és elegáns belső – ez a dízel Octavia RS dióhéjban. Ha bővebben szeretném boncolgatni ezt az autót, kiderül, hogy több érv szól mellette, mint ellene. A normál Octavia sem egy csúnya darab, Európa-szerte az egyik legkeresettebb alsó-középkategóriás, az év első három hónapjában 53 ezer példány talált gazdára. Az RS a kötelező feliratokon kívül piros féknyergeket kapott, hátsó szárnya a Mitsubishi Evóval kel versenyre, hosszan leengedett első és hátsó kötényei és 18 hüvelykes dizájnos macsós alukerekei sportos lendületet sugallnak. A 170 lovas PD TDI távol áll egy versenymotortól, ám az Octavia RS dízel ennek ellenére izgalmasan vezethető autó. Hiányzik belőle a kirobbanó erő, 30 lóval gyengébb, mint benzines társa, ám nyomatékban sokkal jobb, 350 Nm-es. Igaz, párbajozni nem lehet vele és hangban is elmarad a TFSI-től. Végsebessége csak 225 kilométer/óra, ám az élmény hibátlan, és a fogyasztása eszméletlenül alacsony. A gyári sajtóközlemény 5,7 literes fogyasztásról számol be, a fedélzeti számítógép országúton valóban ennyit mutatott, de a hétszáz kilométeres átlagban mért 8 liter is bámulatos városi forgalomban egy ekkora autótól.

 

Született cégautó

Skoda Octavia RS dízel

Milyen legyen az ideális cégautó? Gyors és könnyen vezethető, takarékos és dízel, praktikus és nagy csomagterű, azt hiszem ismét az Octavia RS dízelhez jutunk el. Cégautónak való, olyan vezetőknek, középvezetőknek, akik nem akarnak nagyon felvágni, de van ízlésük, adnak a minőségre, takarékosak, de nem vetik meg a sportos futamokat sem. A családi vonal azért necces, mert három gyerekülés a bőr-szövet kombinációjú sportülések kialakítása miatt nehezen fért el. Csomagterének hátránya, hogy magasra kell nyúlni ajtaja lecsukásakor, alacsonyabb hölgyek, mindig rászorulnak majd egy segítő kézre, kitűnő alkalom ismerkedésre.

 

Skoda Octavia RS dízel

A beltér ergonomikus, az RS kényeztet, elektromos ablakok, tükrök, fűthető első sportülések, hatlemezes cédétár, mp3-lejátszással, automatikus xenon-fény, esőszenzoros ablaktörlő. A kilátás elfogadható, bár a visszapillantó tükrök lehetnének nagyobbak is. A hátralátást a nagy szárny és a nagyon csapott hátsó ablak zavarja, igaz ezért kárpótol minket a hatalmas csomagtér.

 



[[ Oldaltörés: Kanyarban stabil ]]



Skoda Octavia RS dízel

A futómű és a karosszéria egymásra hangolásának, vagyis speciális merevítési eljárásoknak köszönhetően különösen magas csavarodási szilárdság lett az eredmény. A normál Octaviához képest több elem is változott: a futóművet 1,2 centivel leültették, a rugóstagokat és a lengéscsillapítókat is keményebbre hangolták, ezáltal az RS-t kiváló menettulajdonságokkal és irányíthatósággal, valamint magas fokú stabilitással vértezték fel. Ez főként kanyarban nagy sebességnél érződik, nagyon stabil az autó, rossz úton azonban ráz, fekvőrendőrökön azonban nem üt fel. A hétsebességes váltó tenyérbemászó, jó fogású és pontos, teljes mértékben kiszolgálja a futóművet.

 

A fék nem tetszett, szokni kellett, hogy nagyon lent fog, ilyen sportos jellegű kocsihoz nagyobb tárcsák és erősebb fékek valók. Alacsony fordulatszámon nyomatékszegény a motor, ám 1800-as fordulattól megváltozik a természete, halkan felhörög és izomból kezd húzni. Nem vadultam vele az együtt eltöltött hét és a hétszáz kilométer során, a legnagyobb sebességem 150 kilométer/óra volt, igaz az sem autópályán.

 

B. Cs.

 

Műszaki adatok



Skoda Octavia RS TDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1986
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő170 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 350 Nm 1800-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2577
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4578/1769/1447
Csomagtér560 liter
Saját tömeg (kg) 1430
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 225
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)8,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,7
Országúti 4,5
Vegyes5,7
Tesztfogyasztás8
CO2 kibocsátás (g/Km) 208
ÁRA Az autó alapára 6,803 millió Ft.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!